رئیس مرکز خدمات سرمایه‌گذاری هرمزگان با اشاره به تصویب و تائید 7 طرح سرمایه‌گذاری خارجی طی سال 96 در استان، ارزش این سرمایه‌گذاری را یک میلیارد و 320 میلیون دلار عنوان کرد.
کد خبر: ۵۹۱۹۱۵
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۲ 17 April 2018

به گزارش تابناک : نوشین معلمی با اشاره به رسالت اصلی مرکز خدمات سرمایه‌گذاری هرمزگان اظهار‌ داشت: شناسایی و معرفی توانمندی‌ها، مزیت‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان، اطلاع‌رسانی، ارائه مشورت‌های لازم، هماهنگی و پیگیری مستمر امور اجرایی متقاضیان سرمایه‌گذاری و هرگونه امور مربوط به اخذ مجوزهای سرمایه‌گذاری خارجی از سازمان سرمایه‌گذاری نیز بر عهده این مرکز است.

وی در ادامه با بیان اینکه در سال 96 تعداد 7 طرح سرمایه‌گذاری خارجی در هرمزگان تائید و تصویب شد، افزود: برای اجرای این تعداد طرح به میزان یک میلیارد و 320 میلیون دلار سرمایه‌گذاری انجام شده است.

رئیس مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان هرمزگان از اجرای طرح احداث نیروگاه یک هزار و 400 مگاواتی بخار با سرمایه‌گذاری کشور روسیه به ارزش یک میلیارد و 250 میلیون دلار به عنوان بزرگترین طرح سرمایه‌گذاری خارجی استان در سال 96 یاد کرد و بیان داشت: این مرکز وظیفه حمایت، تسهیل و تسریع امور مربوط به سرمایه‌گذاری در استان را بر عهده دارد.

معلمی در ادامه با بیان اینکه مرکزخدمات سرمایه‌گذاری، نماینده سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های فنی و اقتصادی ایران، مطرح است و به عنوان کانون مراجعه کلیه سرمایه‌گذاران و متقاضیان سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی و مرجع هماهنگی استان با سازمان سرمایه‌گذاری و کلیه دستگاه‌های اجرایی خدمات و مجوزدهنده سرمایه‌گذاری در سطح استان شناخته شده، تصریح کرد: ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری استان در سایت مرکز خدمات سرمایه‌گذاری هرمزگان بارگذاری شده است.

وی با اشاره به سایر طرح‌های سرمایه‌گذاری خارجی تائید شده در هرمزگان طی سال گذشته، بیان داشت: طرح نیروگاه خورشیدی جزیره قشم، طرح نیروگاه مقیاس کوچک بندرخمیر و چند طرح در حوزه شیلات در هرمزگان تائید، مصوب و در دست اجرا است.

رئیس دفتر خدمات سرمایه‌گذاری هرمزگان ادامه داد: استان هرمزگان در حوزه گردشگری از پتانسیل‌های بالایی برخوردار است که بایستی این ظرفیت‌ها شناسایی و پس از معرفی در قالب طرح، به فعل تبدیل شود.

معلمی در ادامه با بیان اینکه مسؤولیت خدمات‌رسانی در این مرکز تنها به مراحل قبل از اخذ تصمیم به سرمایه‌گذاری محدود نیست، افزود: سرمایه‌گذاران، همواره و در طول زمان سرمایه‌گذاری، بدون نیاز به مراجعات مکرر به دستگاه‌های اجرایی مرتبط با موضوع پروژه، می‌توانند طی جلسات حضوری با کارشناسان مرکز و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی ذیربط در سطح استان، از خدمات این مرکز بهره‌مند شوند.

 

 

 

منبع : فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار