مدیر امور عشایر سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: بر اثر خشکسالی بیش از 80 درصد منابع آبی عشایر این استان شامل رودخانه ها، چشمه سارها و حتی قناتها خشک شده اند.
کد خبر: ۵۹۱۳۹۴
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۸ 16 April 2018

به گزارش تابناک : منوچهر سالاری روز دوشنبه با تاکید بر ضرورت تامین آب شرب و علوفه دام عشایر اظهار کرد: بررسی های صورت گرفته نشان می دهد برای تامین آب شرب و خرید علوفه مورد نیاز دام های عشایر این استان نیاز به 7 میلیارد ریال اعتبار است.
وی ، بدون یاد آوری هرگونه آماری افزود: خشکسالی مستمر 18ساله خسارت های زیادی به عشایر کوچنده و درون کوچ این استان وارده کرده طوریکه هر ساله شاهد کاهش تعداد دامها و درنتیجه فرآورده های دامی آنان هستیم.
این مقام مسوول در سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان اضافه کرد: خشکسالی، گرمای غیر منتظره و فقر مراتع باعث شده تا حدود نیمی از جمعیت عشایر این استان 2 ماه زودتر یعنی نیمه دوم اسفند ماه به مناطق ییلاقی کوچ کنند.
به گفته مدیر امورعشایر سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان این در حالی است هر ساله عشایر این استان از اول اردیبهشت ماه کوچ خود را آغاز می کردند.
در اطلاعات منتشره سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان آمده هر ساله 2 هزار خانوار عشایر کوچنده استان کرمان از مناطق بافت، سیرجان و بردسیر به شهرستانهای رودان و حاجی آباد در استان هرمزگان کوچ می کنند.
دراین اطلاعات اضافه شده از 3 هزارو 500 خانوار عشایر ی که دراین استان تردد دارند حدود یکهزارو 500خانوار آن درون کوچ هستند .
سالانه حدود 8 هزار و640 تن شیر و 2 هزار و 930 تن گوشت قرمز توسط عشایر این استان تولید می شود.

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار