فدراسیون جهانی ووشو در ادامه اقدامات خود به منظور افزایش شانس حضور در بازی های المپیک و همچنین فراگیری بیشتر این رشته، 11 اوت را به عنوان روز جهانی ووشو -کونگ فو معرفی کرد.
کد خبر: ۵۹۰۷۰۶
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۹ 15 April 2018

به گزارش تابناک : در چهاردهمین کنگره‌ فدراسیون جهانی که سال گذشته هم زمان با مسابقات قهرمانی جهان در کازان برگزار شد، برنامه‌ مقدماتی برای بنیان‌گذاری نخستین روز جهانی ووشو - کونگ‌فو، مورد تایید قرار گرفت.
فدراسیون جهانی ووشو که به شدت برای ورود این رشته به المپیک تلاش می کند، با ثبت روز جهانی ووشو -کونگ‌فو به دنبال ارتقای سطح آگاهی جهانی نسبت به تمامی سبک‌های سنتی و فرم‌های استاندارد مسابقاتی است.
مزایای پرداختن به سبک‌های مختلف ووشو - کونگ‌فو که شامل تقویت و پرورش روحیه‌ی ورزشکاری، ارتقای سلامت، افزایش اعتمادبه‌نفس، پرورش روحیه‌ همکاری، و شرکت در تبادل‌های فرهنگی می‌شود بر علاقه مندان پنهان نیست.
به همین جهت، فدراسیون جهانی ووشو (IWUF) می خواهد این مزایا را با دوستدارانش در سراسر جهان به عنوان بخشی از پویش «ورزش برای همه» جشن بگیرد.
از این پس، فدراسیون جهانی ووشو روز 11 اوت را که برابر با 20 مرداد ماه است، طی مراسمی جشن می گیرد و برنامه های ویژه ای را با موضوع «ووشو -کونگ فو، زندگی روزمره» به اجرا در می آورد.
فدراسیون جهانی از تمامی فدراسیون های ملی عضو خواسته است به ارتقای دانش و آگاهی جامعه خود در خصوص فواید و مزیت های ووشو - کونگ فو در این روز خاص، اهتمام بورزند.

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار