دروازه بان ایرانی شاغل در لیگ سوئد نسبت به حضور ایران در جام جهانی روسیه ابراز خوشبینی کرد.
کد خبر: ۵۹۰۴۲۷
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰ 14 April 2018

به گزارش تابناک : علیرضا حقیقی دروازه بان تیم ملی ایران در جام جهانی برزیل بود که نمایش خوبی داشت. او اکنون در تیم ساندسوال سوئد بازی می کند و امیدوار به حضور در جام جهانی است. این دروازه بان ۲۹ ساله در هر ۳ دیدار ایران در جام جهانی به میدان رفت ولی با یک تساوی برابر نیجریه و دو شکست برابر آرژانتین و بوسنی ، تیم ملی ایران مجبور به حذف زودهنگام از این رقابت ها شد.

علیرضا حقیقی بعد از حضور در جام جهانی راهی لیگ سوئد شد و در این لیگ بازی کرد. او درباره حضور در AFC اسکیلستونا که تیم اول او در فوتبال سوئد بود گفت: سال گذشته به لحاظ شخصی برای من یک موفقیت محسوب می شد. در نیم فصل نخست مصدوم شدم و نتوانستم برای تیمم به میدان بروم ولی وقتی در ادامه فرصت بازی به دست آوردم فکر کنم موفقیت آمیز ظاهر شدم و در بین بهترین های لیگ سوئد نیز قرار گرفتم. بازیکنان خوب زیادی در لیگ سوئد بازی می کنند که می توانند به تیم های خوبی در اروپا ملحق شوند. در بازی برابر مالمو نیز توانستم عملکرد خوبی داشته باشم. در واقع قبل از حضور در لیگ سوئد اطلاع زیادی از این لیگ نداشتم ولی وقتی فرصت بازی را به دست آوردم فهمیدم که این لیگ خیلی بهتر از آن چیزی بود که تصورش را می کردم. تیم های خوب زیادی چون یورگاردن، مالمو و AIK در این لیگ بازی می کنند که تیم های خوبی هستند.

او در پاسخ به این سوال که در زمان ورود به سوئد زبان این کشور را نمی دانسته است و همچنین زیاد بودن چمن های مصنوعی در این کشور گفت: در ایران خیلی کم است که کسی زبان سوئدی را بداند. الان البته علاقه ها به فوتبال سوئد به خاطر حضور من و سامان قدوس در این کشور زیاد شده است. درباره چمن های مصنوعی هم باید بگویم که در ایران نیز وجود دارد ولی کیفیت این چمن ها در سوئد خیلی بهتر است و قابل مقایسه با چمن های مصنوعی در ایران نیست. با این حال من ۱۰۰ درصد حضور در لیگ سوئد را به تمام بازیکنان ایرانی پیشنهاد می کند. هر چند شاید عادت کردن به شرایط آب و هوایی برای  بازیکن در ابتدا سخت باشد ولی بازیکن حرفه ای نباید تحت تاثیر آب و هوا قرار گیرد.

دروازه بان ایرانی در باره قرار داد ۳ ماهه خود و اتمام آن بعد از جام جهانی گفت: من می خواهم بعد از اتمام قراردادم با ساندسوال سوئد را ترک کنم و در لیگ دیگری در اروپا بازی کنم. این اتفاق  باید قبل از شروع فصل جدید رقابت های باشگاهی در اروپا رخ دهد.

حقیقی درباره شانس حضور در جام جهانی گفت: البته که هر بازیکنی آرزو و رویای بازی در جام جهانی را دارد. من افتخار می کنم که توانستم در جام جهانی برزیل برای ایران بازی می کنم. در آن دوره هیچ کس اعتقادی به تیم ما نداشت و در گروهی هم که بودیم همه تصور می کردند ما در هر بازی ۳ گل می خوریم و در بازی با آرژانتین باید خوش شانس باشیم که ۵ گل دریافت کنیم. با این حال ما برابر نیجریه به تساوی بدون گل رسیدیم و برابر آرژانتین نیز با گل دقیقه ۹۲ لیونل مسی شکست خوردیم. در این دوره هم همه دوباره شانسی برای ایران قائل نیستند. درست است که تیم ملی ایران در گروه سختی قرار گرفته است ولی تیم بد در جام جهانی وجود ندارد. ما با کارلوس کی روش نشان دادیم که بهترین تیم در آسیا هستیم. اسپانیا بهترین بازیکنان را در اختیار دارد و پرتغال هم  کریستیانو رونالدو را دارد و مراکش هم بازیکن خوب زیادی در ترکیب خود دارد. با این حال ایران تلاش خواهد کرد با صعود به دور دوم جام جهانی مردم کشور را خوشحال کند. 

 

 

منبع : ایسنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار