سلیمانی نماینده مردم کنگاور در مجلس شورای اسلامی و فرزادی پور فرماندار صحنه از مردم و کمیته امداد بابت غریب به ۴۰ سال زندگی مسالمت امیز در حوزه مالکیت شهر صحنه تشکر کرد.
کد خبر: ۵۹۰۰۸۲
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۹ 12 April 2018

به گزارش خبرنگار تابناک،کلیه صحن شهرستان صحنه اعم از خانه اماکن تحاری ادارات مدارس و... بجز آنچه که در اراضی کشاورزی و تابع قانون اصلاحات عرضی است و به جز ان بخش از اراصی که مشمول قانون ۱۴۷ و ۱۴۸ قانون ثبت بوده تا بحال به نام کمیته امداد امام (ره) بوده است که طی مذارکرات و رایزنی‌هایی که از سنوات گذشته و در حال حاضر با مدیران محترم کمیته امداد و جناب آقای فتاح مدیریت محترم کمیته امداد کل کشور و سایر دوستان داشته ایم بالاخره با نظر مثبت دوستان آن اداره در کشور و استان و پیگیری‌های شخص فرماندار جناب آقای فرزادی پور موفق شدیم این خبر خوش را به مردم شریف صحنه بدهیم که امروز تعیین تکلیف انتقال سند‌های مالکیت اراضی تحت تملکشان انجام شده است.

سلیمانی با اشاره به موضوع مالکیت کمیته امداد در کل صحن صحنه گفت: بی شک این موضوع مشکلات زیادی را در بحث دریافت تسهیلات نقل و انتقالات و وثایق ساخت و ساز و ... طی این مدت برای مردم ایجاد کرده است که انتظار میرود با تلاش مسئولین اجرایی و سازمان‌های کمبته امداو ثبت اسناد و املاک و شورا و شهرداری و همکاری خود مردم این موضوع سریعتر مرتفع گردد.

نماینده مردم شرق استان در مجلس شورای اسلامی درمورد نحوه نقل و انتقلات زمین‌ها و املاک گفت: طی صحبت‌هایی که با همکاران گرامی در کمیته امداد و اداره ثبت و پیگیری‌های شخص فرماندار صورت گرفته است توافق شده است با دریافت جزیی از قیمت کارشناسی به گونه‌ای که به مردم فشار یا اعصار نیاید کار انجام پذیرد.

در جلسه رسمی صبح امروز که در محل فرمانداری صحنه و با حضور مهندس گشته معاون امور حقوقی و املاک کمیته امداد کشور؛ جناب آقای برزه گر مسئول محترم مجتمع اقتصادی کمیته امداد جناب آقای خدر ویسی مدیرکل کمیته امداد استان؛ و نماینده مردم شرق استان و اعضای شورای شهر و شهردارو رئیس دادگستری و سایر مدیران شهرستان صحنه؛ تعیین تکلیف و انتقال وضعیت انتقال سند‌های ملکی شهرستان صحنه از مالکیت کمیته امداد به مردم و رفع مشکل املاک مردم که از ابتدای انقلاب تا به حال ادامه داشته است؛ برگزار و مقرر شد باهماهنگی‌های ایجاد شده حداکثر تا پایان سال ۹۷ اقدامات اجرایی طبق مراجعه و درخواست خود مردم انجام پذیرد.

مهندس گشته معاون امور حقوقی و املاک کمیته امداد نیز با تشکر از پیگیری مسئولان در این امر فرمودند: رسالت و هدف اصلی کمیته امداد در این امر بر جابجایی و انتقال سند است و برای این امر هرروز دفتر کمیته در شهرستان صحنه مشغول فعالیت خواهد بود تا انشاالله با سرعت و بدون بروکراسی و فشار به مردم این مهم محقق شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آمادگی کامل کمیته امداد در بحث انتقال سند اراصی و املاک شهرستان صحنه گفت:تشکیل جلسات کارشناسی با ادارات اجرایی ظرف همین امروز و روز‌های آتی برگزار خواهد شد تا انشاالله حتی المقدور با سرعت بیشتر و هزینه کمتر انتقالات مدکور انجام پذیرد.

نورالدین فرزادی پور فرماندارصحنه نیز در این زمینه اظهارداشت؛ در ابتدای انقلاب کلیه املاک دکتر معاون و دختران ایشان دراجرای حکم قانونی مصادره و به تملک کمیته امدادامام درآمده بود که متاسفانه این حکم به کلیه املاک شهروندان صحنه تعمیم داده شده بود و تا به حال موفق به اخذسند ثبتی آن نشده بودند که علی رغم پیگیری‌های مکررازسوی نمایندگان مجلس در ادوار مختلف ومدیران اجرایی درسطوح مختلف به عنوان یک مطالبه مردمی بی نتیجه مانده بود.
فرزادی پور در خصوص چگونگی تحقق این موضوع گفت: خوشبختانه درپی یک گردش کار مجدد که از ۵ ماه پیش و در پی نشست مشترک نماینده محترم درمجلس و اینجانب و جناب آقای گشته معاون محترم حقوقی واملاک کمیته امداد امام کشور برگزار شد؛ توافقاتی برای تعیین تکلیف املاک صورت گرفت که متعاقب آن فرایند کار پی گیری شد و امروز هم درراستای اعلام نتایج و تعیین تکلیف نهایی این موضوع، نتیجه نهایی مورد توافق قرارگرفته و تفاهم نامه‌ای منعقد گردیده است.

فرماندار صحنه همچنین ضمن تشکر از مدیران کمیته امداد ومعاون محترم امور حقوقی کمیته امداد کشور و مدیر کمیته امداد استان و نماینده محترم شرق استان جناب آقای سلیمانی و سایر مدیران و نگاه مثبت دولت خدمتگزار برای انجام این کار مهم بعد از ۴۰ سال گفت: امروز خوشحالیم که به مردم نوید سنددار شدن املاکشان را بدهیم و ۱۷۰۷ پلاک آماده‌ی انتقال سند از کمیته املاک به نام مردم است تا به آرزوو خواست ۴۰ ساله شان برسند.

فرزادی پور تاکید کرد با توجه به اینکه برای این زمین‌ها ممیزی انجام نشده است مساحت ان‌ها مشخص نیست، اما انچه مهم ایت این است که این نقل و انتقالات که یکی از دلایل عدم ساخت وساز و توسعه شهری تابه حال بوده است مرتفع گردیده است.

فرماندار شهرستان صحنه از مردم خواست هرچه سریعتر نسبت به ارایه درخواست و انجام کار‌های اداری انتقال سند اقدام نمایند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار