مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: ترانزیت غیرنفتی در بنادر هرمزگان ۲۲ درصد افزایش یافت.
کد خبر: ۵۸۹۵۳۱
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۷ 11 April 2018

به گزارش تابناک : اله مراد عفیفی پور ضمن اشاره به عملکرد منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی طی دوازده ماهه سال «اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال» گفت: طی سال ۹۶، در مجموع ۸۷ میلیون و ۳۷ هزار و ۶۰ تن کالای نفتی و غیر نفتی در بزرگترین بندر تجاری ایران تخلیه و بارگیری شد که در همسنجی با سال پیش از آن ۸ درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: از مجموع عملیات انجام شده در این بندر، ۵۹ میلیون و ۹۸۵ هزار و ۴۸۰ تن مربوط به کالاهای غیر نفتی با رشد ۱۱درصدی و ۲۷میلیون و ۵۱ هزار و ۵۸۰ تن اختصاص به فرآورده های نفتی با افزایش ۳ درصدی دارد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان همچنین در ادامه میزان صادرات کالاهای غیرنفتی در بزرگترین بندر تجاری ایران را ۳۹ میلیون و ۳۹۹ هزار و ۳۶۴ تن با رشد ۸ درصدی عنوان کرد و افزود: در همین مدت، همچنین بیش از نُه میلیون و ۵۸۵ تن کالای غیر نفتی از طریق این بندر وارد کشور شد که رقم آن نسبت به سال گذشته تغییری نداشته است.

عفیفی پور حجم کل کالاهای ترانزیت شده از طریق بندرشهید رجایی طی دوازده ماهه سال گذشته را ۵ میلیون و ۲۹۰ هزار و ۶۹۲ تن اعلام کرد و افزود: این رقم در همسنجی با سال گذشته رشد ۲۲درصدی داشته است.

وی از کابوتاژ بیش از ۵۱ هزار تن از این گونه کالاها طی مدت یاد شده سخن به میان آورد و افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون، سه میلیون و ۴۰۷ هزار و ۸۳۳ تن کالای غیرنفتی نیز از طریق خطوط کشتیرانی فیدری به بنادر دیگر با ثبت افزایش ۵۳درصدی ترانشیپ شد.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی در بخش دیگری از سخنان خود از رشد مثبت یک درصدی صادرات فرآورده های نفتی از طریق این بندر خبر داد و گفت: طی یکسال گذشته، هشت میلیون و ۱۲۰ هزار و ۱۶۰ تن از طریق این بندر به خارج از کشور صادر شد.

عفیفی پور بیان داشت: طی این مدت، واردات دو میلیون و ۷۴۱ هزار و ۶۴۲ تن فرآورده های نفتی، ترانزیت ۴۳ هزار و ۱۳۵ تن و کابوتاژ ۱۶ میلیون و ۱۴۶ هزار تن با رشد ۷درصدی به ثبت رسید.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان همچنین از تخلیه و بارگیری دو میلیون و ۶۰۵ هزار و ۴۳۵ TEU کانتینر با افزایش ۱۴ درصدی در بزرگترین و پیشرفته ترین بندرکانتیتری کشور طی دوازده ماهه سال گذشته، خبر داد.

وی با اعلام این مطلب که بزرگترین بندر تجاری ایران طی سال گذشته میزبان ۳هزار و ۹۸۶ فروند شناور با تناژهای مختلف بوده است که از این میزان شناور ورودی به بندر شهید رجایی، بیش از ۳هزار  و ۳۵۶ فروند بالای هزار تن وزن داشته اند.

 

 

منبع : ذاکرنیوز 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار