معاون میراث فرهنگی استان هرمزگان از افزایش ۵۰ درصدی گردشگران از بناهای تاریخی هرمزگان خبر داد. وی اعلام کرد: پس از اقدامات حفاظتی و مرمتی بناهای تاریخی صورت گرفته امکان بازدید گردشگران بیش از ۵۰ درصد رشد داشته است.
کد خبر: ۵۸۷۵۸۹
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۵ 08 April 2018

به گزارش تابناک : معاون میراث فرهنگی استان هرمزگان از احیای بناهای تاریخی هرمزگان در راستای جذب گردشگر خبر داد.

اشکان مختاری (معاون میراث فرهنگی استان هرمزگان) با اعلام این مطلب گفت: با توجه به اینکه سال گذشته اقدامات مرمتی و حفاظتی بسیار خوبی در استان هرمزگان صورت گرفت نوروز امسال به دلیل مرمت‌های صورت گرفته امکان بازدید گردشگران چند برابر شد به طوری که با رشد بیش از ۵۰ درصد مواجه بودیم.

وی افزود: یکی از بناهایی که مورد مرمت قرار گرفت و به بهره برداری رسید خانه فکری در استان هرمزگان است که در این بنای تاریخی علاوه بر شب‌های فرهنگی، نوروزگاه و نمایشگاه فرهنگی نیز برگزار شد. چنانچه بیش از ۴۰ هزار نفر از این بنای منحصربه فرد تاریخی دیدن کردند.

آن‌طور که معاون میراث فرهنگی استان هرمزگان می‌گوید: جدای از خانه فکری، قلعه پرتغالی‌ها امسال نیز به واسطه معرفی و ساماندهی اولیه جزیره هرمز بیش از ۸ برابر مسافر و گردشگر نسبت به سال قبل از آن بازدید کردند. این درحالی است که به دلیل اقدامات مرمتی صورت گرفته و ساماندهی محوطه معبد هندو‌ها نیز سبب شد تا این سایت تاریخی هم با رشد دوبرابر گردشگر مواجه شود.

 

 

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار