رئیس شورای شهر تهران گفت: در خصوص استعفا دو نکته در فضای مجازی مطرح شده که جانب انصاف در این خصوص رعایت نشده است.
کد خبر: ۵۸۷۵۱۹
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۱ 08 April 2018

به گزارش تابناک : محسن هاشمی در جلسه علنی روز یکشنبه که به بررسی موضوع استعفای محمدعلی نجفی شهردار تهران اختصاص دارد، گفت: حدود یک ماه است از استعفای شهردار گذشته است و دو نکته در این خصوص در فضای مجازی مطرح شده که جانب انصاف در این خصوص رعایت نشده است.

وی ادامه داد: نخست عدم حمایت شورای شهر از شهردار تهران است که این مساله کاملا اشتباه است، شورای شهر تهران در یک رای گیری قاطع به نجفی به عنوان شهردار رای داد و تا زمانی که نامه استعفا هم دریافت کرد حمایت خود را از شهردار منتخب دریغ نکرد و در تمام جلسات این حمایت وجود داشته است.

هاشمی با بیان اینکه برخی این استعفا را بن بست مدیریت شهری عنوان می‌کنند، گفت: این صحبت‌های نادرستی است و نمی‌توان استعفا را بن بست مدیریت شهری تلقی کرد همانطور که حضرت امام خمینی (ره) در زمانی در خصوص مجلس فرمودند: مجلس در راس امور است حالا که شورای شهر‌ها وجود دارد و اعضای آن با رای مردم انتخاب می‌شوند شورا‌ها در راس امور شهر‌ها قرار دارند و به خوبی به وظایف شان عمل می‌کنند بنابراین انشاءالله بن بستی نخواهیم داشت و تلاش می‌کنیم در جهت خواست مردم حرکت کرده و خواست آن‌ها را به عرصه ظهور برسانیم.

وی گفت: ابتدا از شهردار محترم تهران تشکر می‌کنم که در طول تعطیلات نوروز با وجود استعفا در حال فعالیت بودند و بر خدمت رسانی به شهروندان نظارت می‌کردند. محوری که رهبر معظم انقلاب امسال به عنوان محل تمرکز و توجه مردم و مسئولان کشور بیان کردند مساله بسیار مهم و راهبردی توجه به تولید ملی است، تولید ملی که GNP شاخص آن بعنوان یکی از مولفه‌های مهم قدرت هر کشوری مطرح است خود نشان دهنده وضعیت بسیاری از معیار‌های اساسی و نیاز‌های یک ملت می‌باشد، اشتغال، رفاه، وضعیت اجتماعی، رونق اقتصادی و سرمایه اجتماعی همه از تولید ملی تاثیر می‌پذیرند و فضای مثبت و استقبالی که نخبگان و مردم نسبت به این موضوع در ابتدای سال داشتند نشان می‌دهد که نقطه کلیدی و تاثیرگذار جامعه ما مورد توجه قرار گرفته است. البته موضوع حمایت از کالای ایرانی تنها یک بخش از سرفصل مهم تولید ملی است، امروز بخش قابل توجهی از ارزش افزوده در جهان در تولید خدمات انجام می‌شود و طی دهه‌های اخیر نسبت ارزش افزوده تولید خدمات به تولید کالا رشد چشمگیری یافته است.

هاشمی افزود: محور اصلی در مدیریت شهری نیز ارائه خدمت به شهروندان است و بایست نتیجه خواست رهبرمعظم انقلاب برای حمایت از تولید ملی در حوزه مدیریت شهری، در بهبود کیفیت تولید وارائه خدمت به شهروندان دیده شود. واقعیت آن است که با وجود همه تلاش‌هایی که در دهه‌های گذشته در حوزه مدیریت شهری به عمل آمده است، شاخص اصلی نظیر بهره وری نیروی انسانی و تجهیزات، اثربخشی فعالیت‌ها و کیفیت خدمات ارائه شده به شهروندان و میزان رضایتمندی آنان با شاخص‌های مطلوب فاصله چشمگیری دارد و سالجاری بایست به عنوان نقطه شروع جهشی در جهت بهبود کیفیت و کمیت ارائه خدمت به شهروندان تلقی شود.

 

 

منبع : مهر 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار