استاندار هرمزگان گفت: ما وظیفه داریم از حریم عمومی جامعه حراست کنیم اما حق ورود به حریم شخصی مردم را نداریم.
کد خبر: ۵۸۷۱۶۸
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۱ 07 April 2018

به گزارش تابناک : فریدون همتی در نخستین جلسه شورای اداری استان هرمزگان در سال 97 اظهار کرد: امیدداریم با تکیه بر تجربیات سال‌های گذشته عملکرد خوبی داشته باشیم.

وی ضمن تشکر از تمامی اعضای ستاد نوروزی و تلاش‌هایی که در طول مدت تعطیلات نوروزی داشتند، افزود: اداره کردن بیش از دو میلیون نفر گردشگر در کنار جمعیت حاضر استان بسیار سخت است و باید تلاش بسیاری صورت می‌گرفت تا مشکلی برای هیچ‌یک از مسافرین پیش نیاید و با خاطره خوبی از این استان خارج و مبلغی برای جذب گردشگران بیشتر شود.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه با توجه به شرایط جدید پیش‌رو فرصت‌ها و چالش‌هایی مثل آب که بسترساز چالش‌های جدیدی است، باید همکاری خوبی برای مدیریت از این چالش‌ها داشته باشیم، افزود: امیدواریم با تدبیر مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری بتوانیم چالش‌های بین‌المللی را نیز تبدیل به فرصت کنیم.

همتی با اشاره به اینکه باید از ظرفیت‌های بالقوه استان که فعال نشده‌اند استفاده کنیم، تصریح کرد: شعار سال، منشور کشور است و باید با کمک مردم آن را چراغ راه خود بدانیم، در حوزه‌های مختلف تولید، همه مردم، مدیران، کارمندان، کارگران و ... در تحقق این شعار نقش و مسئولیت دارند.

وی با اشاره به برنامه دولت برای تولید بیش از یک میلیون اشتغال عنوان کرد: باید تمرکز خود را روی تولید ملی و اشتغال بگذاریم، از مردم انتظار داریم کالای داخلی را از میان کالاهای مشابه خارجی انتخاب و ما را در زمینه حمایت از تولید ملی کمک کنند، از طرفی تولیدکنندگان نیز در هر بخشی باید برای تولید با کیفیت در جهت رقابت با کالاهای مشابه خارجی تلاش خود را بکنند و در این زمینه مسئولیت سنگینی را به دوش دارند.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه همه باید دست به دست هم دهیم و کامل کننده این چرخه باشیم تا از این بحران‌ها عبور کنیم، خاطرنشان کرد: هر یک از آحاد جامعه اعم از دولتی و غیر دولتی باید وظیفه خود را بدانیم و در جهت تحقق آن‌ها گام برداریم.

همتی با اشاره به اینکه اگر مردم تلاش و رفتار درست کارمندان و مدیران دولت را ببینند الگو می‌گیرند و در محدوده خانوادگی خود ما را کمک می‌کنند، افزود: اگر سیستم هوشمند باشد باید به موقع مدیران ناکارآمد را حذف و افراد کارآمد را جایگزین کند که راه حل مشکلات را کوتاه کرده و مدیریت خوبی داشته باشد.

وی با بیان اینکه در هر زمینه نارضایتی بالا باشد تعارفی با مدیران نخواهیم داشت، اظهار کرد: باید رضایت‌مندی مردم را جدی بگیریم، احترام، رفتار درست و پاسخ قانع‌کننده مسئولیت بزرگی است که باید در رفتارهای خود بگنجانیم.

استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه تا می‌توانیم باید به حوزه خصوصی مردم ورود نکنیم، افزود: نباید در زندگی مردم دخالت کنیم، این مسئله نه با نگاه امام راحل نه مقام معظم رهبری و نه دین مبین اسلام سازگار نیست، ما وظیفه داریم از حریم عمومی جامعه حراست کنیم اما حق ورود به زندگی شخصی مردم را نداریم، حق نداریم سنگی بندازیم ببینم چیزی را در زندگی مردم پیدا می کنیم یا نه، این چه معنی دارد؟ هرکس چنین کاری را پیش بگیرد به عنوان شخصی وظیفه‌شناس دیده نمی‌شود.

همتی با بیان اینکه ما نیاز به ایجاد نشاط در جامعه داریم، تصریح کرد: همه دستگاه‌ها باید ببینند چگونه می‌توانند در این زمینه ورود کنند، نشاط فقط در کنسرت نیست، جامعه اسلامی نیاز به تنوع در برنامه‌های سالم برای اقشار متفاوت است؛ ما در تولید برنامه ضعیف هستیم.

وی با اشاره به اینکه باید به دنبال بهانه‌های مختلف برای ایجاد نشاط باشیم و برای هر رویدادی جشن و دورهمی داشته باشیم، خاطرنشان کرد: این نشان‌دهنده جامعه‌ای پویا و رو به جلو است، بنابراین از همه دستگاه‌ها می‌خواهم در این زمینه تلاش خود را بکنند، منتظر برنامه‌های جدید و متنوع در همه دستگاه‌ها برای ایجاد نشاط در کارمندان و مردم هستیم.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه باید از روزمرگی دوری و قالب‌شکنی کنیم، عنوان کرد: بیشتر درآمد دولت صرف هزینه‌های جاری می‌شود، چگونه باید مشکلات را حل کرد؟ هرچقدر بودجه برای بخش‌های مختلف تعیین شود همان مقدار هم تحویل داده می‌شود، مگر هنر به خرج داده و از ظرفیت بخش خصوصی و خیرین استفاده کنیم.

همتی ادامه داد: از مدیران می‌خواهم لیست کارمندانی که بود و نبودشان تفاوتی ندارد را بدهند، و از آن‌ها بخواهیم بروند در خانه بنشینند و حقوقشان را هم می‌دهیم تا آب و برق و فضای اشغال شده را آزاد کند، ما می‌توانیم صرفه‌جویی‌های خوبی به نفع مردم و جامعه کنیم.

وی با اشاره به اینکه ما می‌توانیم سرمایه‌گذاری در جزیره‌های استان را به بخش خصوصی واگذار کنیم، ابراز کرد: بیش از دو برابر بودجه عمرانی کشور برای دولت درآمدزایی  و اشتغال زیادی ایجاد می‌شود، هر فرد توانمندی ویلایی در استان داشته باشد یک شناور هم برای خود فراهم می‌کند و چرخه کار و تولید در استان فعال می‌شود، راه‌ها و روش‌های زیادی وجود دارد و نباید خود را در راه و رویه گذشتگان محبوس کنیم، اگر این راه‌ها نتیجه داشت، الان با این چالش‌ها مواجه نبودیم.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه در شبکه‌های مجازی گفته‌اند استاندار می‌خواهد جزایر هرمزگان را واگذار کند، افزود: درصورتی که منظور بنده این بوده که هرکس در سرمایه‌گذاری در این جزایر قدمی بردارد، حمایت همه جانبه بنده را به دنبال خواهد داشت.

همتی با اشاره به اینکه حمایت از تولید ملی دستوری از جانب رهبری است که باید همه به آن وفادار باشیم، اظهار کرد: تا آخر اردیبهشت باید برنامه توسعه پنج ساله خود را ارائه کنیم، خیلی از ایده‌های جدید خود را در این برنامه پنج ساله وارد می‌کنم.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی فرصت دارند طی 15 روز برنامه‌های پنج ساله خود را به استانداری هرمزگان ارسال کنند، اضافه کرد: بودجه سال 96 استان هرمزگان به صورت 100 درصد دریافت و به دستگاه‌های اجرایی به صورت 100 درصد تخصیص یافته است.

استاندار هرمزگان با تأکید بر اینکه باید در مردم امید و انگیزه ایجاد کنیم، اظهار کرد: از رسانه‌ها می‌خواهم که اخبار خوب، مفید و امیدبخش منتشر کرده و از انتشار اخبار ناامید کننده بپرهیزند و یا این اخبار را به گونه‌ای مطرح کنند که موجب ناامیدی در جامعه نشود.

همتی با اشاره به اینکه رئیس‎جمهور نظرش بر این است که پیام‌رسان‌ها باید از حالت انحصار خارج شوند، افزود: باید پیام‌رسان‌های داخلی نیز وارد میدان شده و این به معنی فیلتر کردن پیام‌رسان خاصی نیست، بخش‌نامه‎ای از جانب دفتر ریاست‌جمهوری ابلاغ شده که تمامی ادارات دولتی موظفند برای اطلاع‌رسانی‌های خود از پیام‌رسان‌های داخلی استفاده و کانال‌ها و صفحات خود را به این پیام‌رسان‌ها منتقل کنند.

برون رفت از چالش ها نیازمند کار و عملکرد جدید و متفاوت است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار هرمزگان گفت: برون رفت از چالش‌ها نیازمند کار و عملکرد جدید و متفاوت است، با جلسه و تئوری‌پردازی نمی‌توانیم به نتیجه برسیم.

به گزارش ایسنا، ‌بهروز اکرمی صبح امروز در نخستین جلسه شورای اداری استان هرمزگان در سال 97 اظهار کرد: از تلاش‌های مدیران برای تمامی تلاش‌هایی که در سال 96 داشتند تشکر می‌کنم.

وی با بیان اینکه در بحث نارضایتی‌های اجتماعی اقداماتی صورت می‌گیرد، افزود: جمهوری اسلامی توسط مردم ایجاد شد و سیانت از آن هم به بر دوش مردم است، لذا رضایت عمومی مردم از جاکمیت برای حاکمیت مسئله بسیار مهمی است، یکی از وظایف قانونی ما مدیران نیز کسب رضایت عمومی مردم است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه برای مستند کردن این رضایت‌ها برنامه‌های متفاوتی داریم، تصریح کرد: پرسشنامه‌هایی را طراحی کردیم که به صورت عینی و مستند میزان رضایت مردم از تمامی دستگاه‌های عضو شورای اداری را جویا شویم، تیم‌هایی از استانداری در دستگاه‌ها مستقر می‌شوند و یک پرسشنامه در خصوص نگاه ارباب رجوع به دستگاه مورد نظر و دیگری نگاه کارمندان به آن دستگاه توسط این تیم ها تکمیل می‌شود.

اکرمی با بیان اینکه از دستگاه ‎ هایی که عملکرد قابل قبولی داشته باشند قدردانی خواهد شد، تصریح کرد: روز سه‌شنبه روز ملاقات مردمی است و مدیران موظف هستند این روز را به مردم اختصاص دهند اما شواهد حاکی از آن است در این روزها برخی مدیران به این وظیفه که قانون و بخشنامه ابلاغی است، عمل نمی‌کنند.

وی با اشاره به اینکه مدیران همچنین موظف‌اند کارهای خود را به گونهای برنامه‌ریزی کنند که در جلسات کارگروه‌ها و کمیته‌های استان شرکت کنند، افزود: تئوری‌پردازی  در این جلسات به جایی نمی‌رسد، این جلسات توسط مدیران اجرایی برگزار می‌شود و باید نتایج اجرایی و کاربردی داشته باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه نامه‌هایی از دفتر ریاست‌جمهوری ارسال شده که به دستگاه های مربوطه ارسال می‌شود، خاطرنشان کرد: ما از همه چالش‌های فراروی مدیران اجرایی مشخص است، هرمزگان هم چالش‌های مختص خود را دارد، برای برون رفت از این چالش‌ها نیازمند کار و عملکرد جدید و متفاوت هستیم، با جلسه و تئوری پردازی نمی‌توانیم به نتیجه برسیم.

اکرمی با بیان اینکه در مشکل آب، برق، اشتغال و اقتصاد نیاز به کارهای جدیدی داریم، عنوان کرد: امیدوارم با تلاش بیشتر و همکاری از این چالش‌ها عبور کرده و رضایت عمومی مردم را تأمین کنیم.

‌مشکلات آب با گفتن به مردم حل نمی‌شود

نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی گفت: حمایت از کشاورزان و تولیدکنندگان داخلی با ادامه این حجم از واردات امکان‌پذیر نیست.

به گزارش ایسنا، ‌حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمصطفی ذوالقدر صبح امروز در نخستین جلسه شورای اداری استان هرمزگان در سال 97 اظهار کرد: مشکلات آب با گفتن به مردم حل نمی‌شود، برای سرکشی به سیریک رفتیم و مشاهده کردیم که با مشکل کم آبی شدیدی مواجه بود، باید مسئولین مربوطه چاره‌ای بیندیشند.

وی با بیان اینکه امسال سال حمایت از تولید ملی است، افزود: متأسفانه لیمو ترش از کشورهای همسایه وارد کشور شده و در تهران و همه شهرستان‌ها و حتی در هرمزگان در حال توزیع است و این درحالی است که لیموی رودان با مشکلات بسیاری مواجه است، حمایت از کشاورزان و تولیدکنندگان داخلی با ادامه این حجم از واردات امکان‌پذیر نیست.

نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس ‌با اشاره به اینکه مسئولین باید با رفتار خوب پاسخگوی مردم باشند، تصریح کرد: امام راحل (ره) فرمودند من یک تار موی کوخ نشینان را با کاخ نشینان عوض نمی‌کنم و هدف از این انقلاب نیز همین بوده است.

ذوالقدر با بیان اینکه بنده هیچگاه به کسی بدی نمی‌کنم و با هیچ مسئول و مدیری مشکلی ندارم، خاطرنشان کرد: امیدوارم مدیران و مسئولین پاسخگوی مردم باشند.

 

 

منبع : ایسنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار