هویت فردی که به ساختمان یوتیوب تیراندازی کرد

در حالی که انتشار خبرها درباره تیراندازی به ساختمان یوتیوب ادامه دارد، بررسی اینترنتی سوابق «نسیم نجفی اقدم» مظنون اصلی این حمله حاکی از احتمال «بهایی» بودن او است. بنا بر اطلاعات برخی از این منابع از قبیل سایت heavy.com، نسیم نجفی اقدم، معتقد به فرقه ضاله «بهائیت» بوده است. او همچنین در برخی از شبکه‌های اجتماعی، مطالبی درباره این فرقه ضاله  هم منتشر و خود را پایبند به آن اعلام کرده بود. سایت «بازفید» هم در این باره گزارشی منتشر کرد.

هویت عامل تیراندازی در مقر یوتیوب مشخص شد؛ زنی به نام نسیم نجفی اقدم

احتمال بهایی بودن «نسیم نجفی‌اقدم» عامل حمله به ساختمان یوتیوب

جزئیات جدید از حکم راننده جنایتکار اتوبوس

جزئیات جدید از حکم محمد ثلاث راننده جنایتکار اتوبوس خیابان پاسداران از سوی نماینده دادستان تهران اعلام شد. قاضی شهریاری نماینده دادستان تهران با انتشار عکسی از روز دادگاه در این پست اینستاگرامی نوشت: «صدور حکم محکومیت به سه مرتبه قصاص و حکم حبس برای متهم تهاجم عمدی با اتوبوس به ماموران در خیابان پاسداران که منجر به قتل سه نفر از ماموران گردید».

محمد ثلاث اعدام میشود

آغاز تکمیل ثبت نام طرح ترافیک برای سهمیه‌های خاص

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران گفت: از امروز چهارشنبه پانزدهم فروردین ماه برخی سهمیه های خاص طرح ترافیک امکان بارگذاری مدارک را خواهند داشت. محمد فرجود گفت: سامانه حساب شهروندی، به نشانی my.tehran.ir که از اواخر سال گذشته برای ثبت نام طرح ترافیک جدید راه اندازی شد در طول روزهای گذشته و حتی تعطیلات نوروز بدون کوچکترین اختلالی فرایند ثبت نام طرح ترافیک را انجام داده است و تاکنون بیش از ۳۰ هزار نفر اطلاعات و درخواست خود را ثبت کرده اند که پیش بینی می شود با آغاز روزهای کاری سال جدید این آمار بسیار بیشتر شود.

تکمیل ثبت‌نام طرح ترافیک برای سهمیه‌های خاص از امروز آغاز شد

ناگفته‌های برادر کمتر شناخته‌شده رهبر انقلاب

از سیدمحمدحسن خامنه‌ای برادر کوچک‌تر رهبر معظم انقلاب تا کنون چندان مصاحبه یا اظهارنظر رسانه‌ای دیده یا شنیده نشده بود. قسمت هایی از مصاحبه وی در ادامه آمده است:

*پدر ما داماد مرحوم ‌سید‌هاشم نجف‌آبادی بود. مادر ما چهار پسر داشت و یک دختر. دو تا پسر بزرگ، اخوان بزرگوار آقای ‌سیدمحمدآقا، سیدعلی آقا، بین این دو خواهرمان که همسر شیخ علی تهرانی بود، بعد ‌هادی آقا و بعد من. اخوی بزرگ متولد ۱۳۱۵ هستند، آقا ۱۳۱۸ هستند، خواهرمان ۱۳۲۱ است، ‌هادی آقا ۱۳۲۶ است و من ۱۳۳۰ هستم. من بچه ۵۸ سالگی پدرم هستم یعنی در واقع رو به پیری بوده است.

* (با اشاره به مبارزات قبل از انقلاب)آقا در گروه خودشان لیدر بودند، چون هم مدرس بودند، هم عالم بودند، هم جزو افراد مشخص بودند، از سال‌های بعد از ۴۲ در مشهد ایشان شاخص بودند، طلبه فعال، جوان و سرحال و انقلابی بودند. منبر می‌رفتند، سخنرانی می‌کردند؛ حالا نه منبرهای حرفه‌ای، همین منبرهای فصلی که طلبه‌ها می‌روند... ما از وقتی یادمان می‌آید، ایشان یا فراری بوده یا زندان بوده است

* آقا مظلوم نیستند، آقا در اوج قدرت هستند. الان ایشان در اوج قدرت معنوی هستند.

ناگفته‌هایی از زندگی شخصی و روابط فامیلی رهبر انقلاب از زبان برادر

قبح سود بالا ریخت/ سپرده ۲۱ درصد برگشت

با وجود اینکه در حال حاضر در بسیاری از بانک‌ها نرخ سود سپرده تا حد زیادی پایدار شده و افتتاح حساب با سود بیش از ۱۵ درصد انجام می‌شود، ولی پرداخت نمی‌شود، اما برخی بانک‌ها که تا پیش از این به نرخ سود مصوب پایبند بودند، بار دیگر به نرخ‌های قبلی برگشته و با سود ۲۱ درصد افتتاح حساب می‌کنند. شعب در مواردی می‌گویند بعد از انتشار اوراق ۲۰ درصد سپرده و باز شدن سود بالا به شبکه بانکی، مردم سخت زیر بار سود ۱۵ درصد می‌روند.

وسوسه‌های خطرناک افزایش نرخ ارز

یک اقتصاددان می‌گوید متاسفانه‌ عده‌ای هستند که حتی امیدوارند نرخ ارز به ۶۲۰۰ تومان برسد و آن را برای اقتصاد مفید می‌دانند، در حالی‌ که چنین نیست و افرایش نرخ ارز وضعیت اقتصاد کشور را بهم می‌ریزد. مرتضی افقه درباره وضعیت ارز اظهار کرد: به نظر من با توجه به درآمد ارزی، دولت می‌تواند نرخ ارز را کنترل کند. هر چند که در مواردی هم مشاهده کردیم که علی‌رغم اقدامات بانک مرکزی؛ نرخ ارز آنگونه که لازم بود تعدیل نشد و این نشان دهنده این است که کنترل ارز می‌تواند از دست دولت خارج شود و این مسئله‌ خوشایندی  نیست.

 حجت الاسلام فلاحتی نماینده ولی‌فقیه در گیلان و امام‌جمعه رشت شد

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با صدور حکمی، حجهالاسلام حاج شیخ رسول فلاحتی را به عنوان نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان و امام‌جمعه رشت منصوب کردند.

با حکم رهبر انقلاب؛ نماینده ولی‌فقیه در گیلان و امام‌ جمعه جدید رشت منصوب شد

 ۲ خبر خوش برای خریداران مسکن در سال ۹۷

مدیر امور طرح و برنامه بانک مسکن از ارائه تسهیلات بدون سپرده مکمل تسهیلات خرید مسکن به متقاضیان خبر داد و گفت: همچنین امسال تسهیلات ۲۰میلیون تومانی جعاله (تعمیر) مسکن در اختیار خریداران مسکن قرار می گیرد.

افزایش نامتعارف و محرمانه حقوق در برخی دستگاه‌ها

محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در نامه‌ای به  اسحاق جهانگیری معاون اول  رئیس جمهور در  اعتراض به نابرابری حقوق در دستگاه‌های دولتی اظهار  کرد که حقوق برخی از دستگاه‌ها مانند سازمان امور مالیاتی و قضایی 50 درصد و وزارت کشور 35 درصد افزایش یافته است و با توجه به نقش این وزارتخانه در تامین امنیت غذایی کشور خواهان افزایش 50درصدی امتیازات مربوط به فصل دهم، در حقوق کارکنان این وزارتخانه در سال جاری شد.

افزایش نامتعارف و محرمانه حقوق در برخی دستگاها

 یک ایرانی- آمریکایی معاون وزیر بازرگانی ایالات متحده شد

یک وکیل ایرانی- آمریکایی به عنوان معاون جدید وزارت بازرگانی آمریکا سوگند یاد کرد. به گزارش بی‌بی‌سی، «نازک نیک‌اختر» وکیل ایرانی- آمریکایی به عنوان معاون جدید وزارت بازرگانی ایالات متحده سوگند یاد کرده است. براین اساس، نیک‌اختر معاون وزیر بازرگانی در امور صنایع و تحلیل اطلاعات خواهد بود. مجلس سنای آمریکا در تاریخ نوزدهم مارس، با معاونت نیک‌اختر موافقت کرده بود.

یک خانم ایرانی- آمریکایی معاون وزیر بازرگانی آمریکا شد

جزئیات جدید از استعفای نجفی

روزنامه آفتاب یزد امروز در مطلبی با اشاره به استعفای محمد علی نجفی نوشت:.. حزب کارگزاران به عنوان مهم‌ترین حامی نجفی در انتخاب او به عنوان شهردار تهران بعد از آنکه از تقسیم پست‌های شهرداری به نظر ناراضی بود بنا را بر مخالفت با نجفی گذاشت و زیر پای او را خالی کرد تا حالا شهردار تهران دست به دامن شهادت پزشکان شود که بیمار است و نمی‌تواند در بهشت بماند.

سابقه نداشته که رئیس‌جمهور برای وزرا و استانداران خود وقت گفت‌وگوی اختصاصی نگذارد

عبدالله ناصری مشاور دولت اصلاحات امروز در مصاحبه ای گفت:

*اکنون رفراندوم مساله مردم نیست و برای 10 چیز رفراندوم نمی‌گذارند.

*چندی قبل شنیدم که رئیس‌جمهور گفته بود مدیرانی که ناامیدند استعفا دهند، گرچه نفهمیدم که رئیس‌جمهور این حرف را به چه دلیل می‌زند و آیا رهنمود می‌دهد یا بخشنامه صادر می‌کند، ارزیابی جامعه از توانمندی یا عدم توانمندی است مسلما هیچ مدیر ارشد یا استانداری نمی‌گوید من ناتوان هستم یا دست به کاری نمی‌زنم. از این رو خود رئیس‌جمهور باید قدم پیش بگذارد.

* سال گذشته برای اولین بار یکی از زمینه‌های اصلی اعتراضات مدنی بحث بودجه کشور بود. بالاخره مردم با بودجه آشنا شدند کالبد شکافی کردند و مجلس نیز تصمیم به تغییراتی گرفت که رضایت نهایی مردم درپی آن معلوم خواهد شد.

*تحلیل من این است که آقای روحانی برخلاف روسای جمهور قبلی حتی آقای احمدی‌نژاد، برای وزرای خود وقت نگذاشته و وارد کارهای ریزو درشت وزارتخانه‌ای نشده و ارزیابی از توانمندی و کار درون وزارتخانه‌ای ندارد.

*در مقایسه با 4 رئیس‌جمهور گذشته آقای روحانی رئیس‌جمهور کم حوصله‌ای است و در سطح بالای مدیریتی کم‌حوصله بودن نمره بالایی ندارد. امروز پس از 5 سال آقای روحانی باید ارزیابی روشنی از تک تک دولتمردان خود داشته باشد که من معتقدم ندارد.

* اکنون جامعه دوویژگی دارد که می‌تواند موجب قهر شود. یکی ناامیدی و دیگری احساس ناکارآمدی است.

مشاور دولت اصلاحات: روحانی کم حوصله‌‌ترین رئیس‌جمهور است/ نوبخت نشان داد کارایی ندارد

نقش قالیباف در سریال‌سازی کارگردان معروف چه بود؟

مهدی فخیم‌زاده در واکنش به درخواست مردم برای ساخت سریال پلیسی تازه در حساب اینستاگرامی‌اش نوشته است: این خواب و بیدار شده بلای جون من! تو هر جایی پا می‌ذارم، حالا چه مجازی چه واقعی خیلی‌ها به هم طعنه می‌زنن و با اعتراض می‌گن: فلانی چرا یه سریال پلیسی مثه خواب و بیدار نمی‌سازی؟ تنبل شدی آ!!!... ولی حقیقت آن است که آقای قالیباف که اون موقع فرمانده نیروی انتظامی بود شرایط تولید آن سریال را فراهم کرد. (خوشبختانه الآن دیگر ایشان مسئولیتی ندارد و سخن بنده حمل بر نوشابه باز کردن برای ایشان نمی‌شه. کاری هم به گرایش سیاسی آقای قالیباف ندارم که ممکنه توافقی با بنده داشته باشد یا نداشته باشد). قالیباف از من خواست که یک سریال پلیسی بسازم و در تمام طول نوشتن فیلمنامه و ساخت فیلم هیچ کس دخالتی نکرد.

واکنش فخیم زاده به درخواست ساخت فیلم پلیسی + عکس

 اجرای حکم قاتل «بنیتا» پس از استیذان

محمد شهریاری در خصوص روند اجرای حکم قاتل «بنیتا» به عنوان متهم ردیف اول پرونده، اظهار کرد: این پرونده به اجرای احکام آمده، اما هنوز به مرحله اجرا نرسیده است.

جزییات اجرای حکم قاتل بنیتا

عربستان عددی نیست که بخواهد در برابر جمهوری اسلامی عرض اندام کند

سردار اسماعیل کوثری جانشین قرارگاه ثارالله سپاه همچنین با اشاره به صحبت‌های بن‌سلمان در خصوص جنگ احتمالی با جمهوری اسلامی ایران در ۱۰ تا ۱۵ سال آینده، اظهار کرد: عربستان عددی نیست که بخواهد در برابر جمهوری اسلامی ایران عرض اندام کند؛ اگر آمریکا دستش را از پشت عربستان بردارد، عمر این‌ها یک روزه به سر می‌آید و سقوط می‌کنند. رژیم جنایتکار آل‌سعود که می‌خواست یک هفته‌ای در جنگ یمن پیروز شود، امروز وارد چهارمین سال تهاجم به یمن شده و کاری از پیش نبرده است.

سردار کوثری: اگر آمریکا دستش را از پشت عربستان بردارد، سعودی‌ها یک روزه سقوط می‌کنند

 واکنش وزیر ارتباطات به مشکل پیام‌رسان داخلی

وزیر ارتباطات در خصوص گزارش اشکال پیام‌رسان سروش در کانال تلگرامی خود نوشت:

با سلام در خصوص ایراد امنیتی گزارش شده در سروش؛ یکی از مراحل رشد هر سامانه ارائه محصول و ارزیابی است. جای دوستان سروش بودم همین امروز به کسی که این اشکال را گزارش کرده جایزه می‌دادم و مسابقه‌ای می‌گذاشتم تا سایر اشکالات را هم گزارش کنند. البته این ایراد را جوانی شهرستانی هفته پیش برای بنده فرستاده بود که به مدیران سروش اطلاع دادم،‌ پاسخ دادند این مشکل در نسخه‌های اول تلگرام هم بوده و اساسا نیاز به تغییر یک سری ساختارهاست که در حال انجام است و تا هفته آتی برطرف می‌شود. از عذرخواهی هم البته کسی کوچک نمی‌شود و به ذهن هم خوب خواهد آمد. شاید بهتر باشد که شرایط حفظ اطلاعات مشترکین توسط پیام رسان‌ها و سرویس‌های داخلی شفاف اعلام شود.

توصیه آذری‌جهرمی به مدیران پیام‌رسان سروش + عکس

 توضیح درباره حمله به آرامگاه فردوسی

مکرمی‌فر، مدیرکل میراث خراسان رضوی در پایان گفت: این اتفاق در بیرون از آرامگاه فردوسی رخ داده و اصلاً ربطی به کتیبه‌های آرامگاه فردوسی ندارد. عکس‌هایی هم که منتشر شده مربوط به مقبره‌الشعراست که بیرون از آرامگاه قرار دارد. این سنگ‌ها نماد مقبره‌الشعراست که اصلاً میراثی نیستند و همه سنگ مرمر جدید است. تمام سنگ‌ها پاکسازی شده‌اند و مشکلی ندارند و موادی هم که این بچه‌ها استفاده می‌کردند ترقه بوده نه نارنجک دست‌ساز.

سوار شدن دشمن بر اعتراضات مردم به مشکلات اقتصادی و معیشتی از عبرت‌های سال 96 بود

سردار سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز در دیدار نوروزی با کارکنان سپاه گفت: یکی از رخدادهای عبرت انگیز سال گذشته برنامه ریزی دشمن برای سوار شدن بر اعتراضات مردم به مشکلات اقتصادی و معیشتی بودکه سوء استفاده منافقین، صهیونیست‌ها و بدخواهان داخلی و خارجی از آن را به همراه داشت. جعفری با بیان اینکه طراحان آشوب‌های دی‌ماه درصدد بودند خط آشوب و فتنه آفرینی را تا ۲۲ بهمن‌ماه دنبال کنند ،گفت: ضد انقلاب و منافقین با حمایت دشمنان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای نظام و ملت ایران برنامه‌های مفصل و پیچیده ای را به زعم خود برای تمام کردن کار جمهوری اسلامی ایران تدارک دیده بودند که با سد مستحکم هوشیاری و بصیرت مردم مواجه شدند.

سردار جعفری: سوار شدن دشمن بر اعتراضات مردم به مشکلات اقتصادی و معیشتی از عبرت‌های سال 96 بود

نشست فوق العاده کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره تهدیدات تلگرام

سید حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با از برگزاری جلسه فوق‌العاده کمیسیون متبوعش با مسئولان فضای مجازی درباره بررسی تهدیدات تلگرام برای امنیت کشور خبر داد و گفت: بر اساس هماهنگی‌های انجام شده با کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی مقرر شده است تا اعضای دو کمیسیون امنیت ملی و اقتصادی مجلس ، صبح روز دوشنبه بیستم فروردین ماه، جلسه مشترکی را با حضور  محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و ابوالحسن فیروز‍‌آبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی برگزار کنند.