کد خبر: ۵۸۲۶۵۱
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۸ 24 March 2018

تابناک گیلان / محمود احمدی نژاد عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در نامه‌ی جدیدی به رهبری درباره‌ی سخنان مشهد، ادعاهایی را درباره‌ی دلایل بازداشت تعدادی از اعضای جریان احمدی نژادی مطرح کرد.

 

نامه‌ی احمدی نژاد به رهبری درباره‌ی سخنان مشهد ؛ «بارها اینجانب را تهدید به برخورد قضایی نموده و حتی اتهامات بی‌اساسی را نیز مطرح کرده‌اند»

 

در بخشی از این نامه که ظهر امروز – جمعه ۳ فروردین ۹۷ – در کانال تلگرامی احمدی نژاد منتشر شده، آمده است: «حضرتعالی در سخنرانی نوروزی در مشهد مقدس اعلام فرمودید که در جمهوری اسلامی کسی به دلیل اعتراض به نظام و یا داشتن عقیده ای مخالف حاکمان تحت تعقیب قرار نمی‌گیرد و یا در زندان نیست. البته این‌ها بخشی از حقوق ملت در قانون اساسی نیز هست. به استحضار می‌رساند که ظاهراً دستگاه قضایی این سخنان حضرتعالی را قبول ندارد. در حال حاضر تعداد زیادی از جوانان و مردم از زن و مرد به همین دلایل و بعضاً اظهار نظر در فضای مجازی در زندان به سر می‌برند …»

وی با انتقاد به دستگاه قضایی نوشته است: «کافی است نحوه‌ی برخورد با دو جوان مومن و انقلابی به نام آقایان سیدزاده و شاملو را در شهر مشهد بررسی فرمایید و سخنان آنان را از نزدیک بشنوید. وقتی دادستان مشهد ادعا می‌کند که اختیارات او فقط یک بند انگشت از خداوند کمتر است. شما خود حدیث مفصل بخوانید از این مجمل».

احمدی نژاد تا پیش از تشکیل و رسیدگی به پرونده‌ی نزدیکان خود تقریبا هیچ اعتراضی به نحوه‌ی برخوردهای امنیتی و حقوقی نداشت و حتی سعید مرتضوی، قاضی بدنام اخراجی دستگاه قضایی را در دولت خود در سطح بالایی به کار گرفت.

وی در ادامه‌ی نامه‌ی خود به رهبری با انتقاد از بازداشت رحیم مشایی، مدعی شد که «آقای مشایی از مدیران ارشد دولت‌های نهم و دهم که فردی پاک، مومن، انقلابی، خدمتگزار و عاشق مردم است …».

احمدی نژاد ادعای پاک بودن را درباره‌ی محمدرضا رحیمی و حمید بقایی، معاون اول و معاون اجرایی خود نیز به کار می‌کرد اما آنها با جرایم مالی در حال سپری کردن محکومیت حبس در زندان اوین هستند.

وی درباره‌ی مشایی مدعی شد: «بنا دارند وصله‌ی سیاسی و امنیتی را به هر شکل به او بچسبانند و اگر موفق نشدند که به فضل الهی نخواهند شد، به دنبال تدارک اتهامات اقتصادی و سند سازی و پرونده سازی بروند، همانگونه که درباره جناب آقای حمید بقایی عمل کردند. آقای مشایی صاحب اندیشه‌های والایی در باره‌ی مردم، آزادی، عدالت و مهرورزی است كه با اندیشه رسمی حاکم بر کشور مطابقت ندارد. فقط همین».

بقایی با پرونده‌ی سنگین سوء استفاده‌ی مالی به چندین سال زندان محکوم شده و محمدرضا رحیمی که رییس ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی بود نیز به چند سال حبس در پرونده‌ی مالی محکوم شده است.

احمدی نژاد که «سعید مرتضوی» یکی از مدیران دولتش در سال ۸۸ دادستان تهران بود و پیش از برکناری، متهم اصلی جنایت کهریزک شناخته شده، حالا در نامه به رهبری نوشته است:

«جنابعالی بهتر از هر کس می‌دانید که دادگاه علنی حق مردم و متهم است لیکن دستگاه قضایی با قوانین عادی، تصمیم‌گیری درباره‌ی آن را به حق مسلم خود تبدیل کرده است».

وی مدعی شده که بقایی از ده روز پیش که بازداشت شده، «در زندان دست به اعتصاب غذا زده است»؛ ادعایی که هیچ سندی برای اثبات آن وجود ندارد.

پیشتر مهدی خزعلی، آقازاده‌ی اصولگرا نیز ادعاهای عجیبی درباره‌ی اعتصاب غذا در زندان مطرح کرده بود.

احمدی نژاد خبر داده است: «بارها اینجانب را تهدید به برخورد قضایی نموده و حتی اتهامات بی‌اساسی را نیز مطرح کرده‌اند».

وی خواسته است که «لطفا ﺩﺳﺘﻮﺭ فرمایید پرونده جوانان انقلابی محمد غلباش، پوریا حسین زاده، سعید علی بیگی، دلفانی، شریف، محمد حسین حیدری و ده‌ها جوان شبیه آنان را به شما و مردم عرضه کنند تا آشکار شود كه دستگاه قضایی به چه بهانه و انگیزه ای، آنان را هدف برخوردهای سخت خود قرار داده است؟!»

احمدی نژاد در پایان نامه‌ی خود نوشته است:

«اینجانب به کشورم و جمهوری اسلامی و مردم و انسانیت و وظایف انقلابی و دینی خودم علاقه‌مند هستم و از همین جهت سه پیشنهاد برای اصلاح وضع ارائه می‌نمایم و امیدوارم که مفید و موثر واقع گردد.

۱- فرمایشات حضرتعالی در روز اول فروردین درباره حق آزادی مردم و ممنوعیت برخورد با عقاید مختلف و یا اعتراضات مردم به عملکردهای گوناگون، عیناً جهت اجرا به دستگاه قضایی ابلاغ گردد.

۲- دستور فرمایید محاکمات مگر در موارد معین شده در قانون اساسی، همگی به صورت علنی برگزار گردد.

۳- یك مرجع صالح و مستقل و مورد اعتماد مردم را جهت رسیدگی به شکایات مردم در زمینه مظالم و تخلفات دستگاه قضایی از قوانین و مقررات و فرمایشات حضرتعالی تعیین و اعلام فرمایید».

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار