استاندار هرمزگان با بیان اینکه میزان قبولی دانش آموزان در ورود به دانشگاه ها شاخص بسیار مهمی در حوزه آموزش و پرورش است، گفت: شاخص قبولی دانش آموزان استان در کنکور سراسری باید ارتقاء یابد.
کد خبر: ۵۸۰۹۱۰
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۶ 18 March 2018

به گزارش تابناک : فریدون همتی شامگاه شنبه در گردهمایی رییسان آموزش و پرورش نواحی و مناطق سراسر استان هرمزگان اظهار داشت: هم اکنون رتبه هرمزگان در میزان قبولی دانش آموزان در دانشگاه ها، رتبه نوزدهم است که باید این جایگاه بهبود یابد.
وی ادامه داد: برای کنکور سال آینده برنامه های ویژه ای برای دانش آموزان پیش دانشگاهی استان خواهیم داشت تا وضعیت قبولی دانش آموزان هرمزگانی بهتر شود.
همتی تاکید کرد: نیاز است اردوهای علمی با حضور بهترین معلمان برای دانش آموزان کنکوری هرمزگان برگزار شود تا تفاوت را در نتیجه کار دانش آموزان و قبولی آنها در کنکور شاهد باشیم.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود بر ترویج روحیه پژوهش و تحقیق در میان دانش آموزان تاکید کرد و گفت: اگر آموزش و پرورش نسل علاقه مند به کسب علم و دانش و خلاق و نوآور تربیت کند این نسل در دانشگاه ها شکوفاتر خواهند شد و با حضور آنها جامعه تحول خواهد یافت.
همتی با اشاره به اعتبارات مصوب سفر رییس جمهوری به استان که در روزهای نهم و دهم امسال انجام شد، گفت: در مجموع در این سفر افزن بر 910 میلیارد ریال در حوزه ساخت مدارس، نوسازی کلاس های درس و تجهیز آموزشگاه ها و پژوهشگاه ها و 150 میلیارد ریال نیز برای تجهیز هنرستان ها و مدارس شبانه روزی هرمزگان به تصویب رسید.
استاندار هرمزگان تصریح کرد: در بخش آموزش و پروش استثنایی نیز کمک های ویژه ای در استان خواهیم داشت.
در حال حاضر 340 هزار دانش آموز در 3هزار و 557 مدرسه در هرمزگان مشغول به تحصیل هستند و 14 هزار معلم آموزش و تربیت این دانش آموزان را برعهده دارند.

 

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار