بندرعباس - دبیر انجمن عکاسان هرمزگان گفت: حمایت و ساخت موزه عکس هرمزگان باید در اولویت قرار بگیرد.
کد خبر: ۵۸۰۳۸۱
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۶ 17 March 2018

به گزارش تابناک : حسام الدین انصاریان جمعه شب در اختتامیه جشن عکس هرمزگان سکوت در قبال مسئله فرهنگ استان را جنایت به سرزمین و استان قلمداد کرد و گفت: انجمن عکاسان تا کنون همواره با مشکلات عدیده ای از جمله برنامه محور نبودن و مشکلات مالی رویرو و از حمایت لازم اداره کل ارشاد و سازمانهای مربوطه برخوردار نبوده است.

وی افزود: این عدم حمایت‌ها در چند ساله اخیر باعث شده به غیر از چندین انجمن ما بقی انجمن‌های هنری استان کم کار شده یا رو به تعطیلی بگذارند.

دبیر انجمن عکاسان هرمزگان خطاب به مدیرکل ارشاد استان هرمزگان پیشنهاد داد: در سال آینده برنامه‌های هر انجمن مدون به فرهنگ و ارشاد تقدیم شود و بودجه سالانه برای آن انجمن در نظر گرفته و اگر اداره کل ارشاد اسلامی‌توان تامین مالی را ندارد از خیرین فرهنگی استان برای ادامه کار انجمن‌ها استفاده شود.

انصاریان با اشاره به بودجه‌ها و هزینه‌های فرهنگی هنری ارگانها و سازمانها گفت: باید این بودجه‌ها با مشورت و همکاری انجمن‌ها هزینه شود تا هم کمکی به هنر استان بوده و هم از هدر رفت هزینه‌های مالی و سرمایه‌های کشور جلوگیری، و کمک شایانی  به هنر استان شود.

انصاریان در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به سابقه عکاسی در استان و نمایش عکس‌های هرمزگان در موزه‌های بزرگ هلند و پرتغال نیاز است با حمایت مسئولین و اداره کل ارشاد موزه عکس هرمزگان ساخته و سرمایه ای شود برای آیندگان و نشان دادن سابقه هنر عکاسی این خطه به جهانیان.

عکاسی هویت بخش تاریخ هنر است

در بخش دیگری از این برنامه علی رضا درویش نژاد مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی‌هرمزگان ضمن خوشامد گویی و تقدیر از برگزارکنندگان این جشن عنوان کرد: هنر عکاسی یکی از اصلی ترین هنرها است زیرا میتواند هنرهای دیگری را در تصویر ثبت و ضبط کند.

وی در ادامه تصریح کرد: جشن عکس فضای خوبی برای کشف استعدادهای جوان است، برای آنکه جوانان بتوانند از تجربیات هنرمندان دیگر استفاده کنند.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه یکی از وظایف اصلی فرهنگ و ارشاد اسلامی‌حمایت از هنرمندان است بیان کرد: تمامی‌تلاش خود را برای حمایت و انجام برنامه‌های فرهنگی در سال جدید خواهم کرد.

عکاسی هرمزگان آینده ای درخشان را پیشروی خودش دارد

منصور نعیمی‌از پیشکسوتان فرهنگ و هنر استان هرمزگان در این مراسم بیان داشت: آنچه از هنر عکاسی هنرمندان جوان عکاسی پیداست رشد و ارتقای هنر عکاسی در استان هرمزگان است.

وی در ادامه عنوان کرد: عکاسی در استان هرمزگان قدمت زیادی دارد و این به این معنی است که ریشه عکاسی در هرمزگان محکم و قوی است اما باید با اموزش‌های لازم سطح این هنر را دراستان ارتقا داد.

نعیمی‌در پایان با بیان اینکه افزایش سطح دانش و اگاهی به رشد عکاسی به هنرمندان کمک فراوانی میکند عنوان کرد: عکاسان جوان باید بدانند که این هنر اگر با پشتکار و نگاه خوب همچنین اگاهی همراه نباشد به بیراهه خواهد رفت و در میانه راه متوقف خواهد شد پس تلاش کنید و خلاقیت را در کار خود داشته باشید.

در ادامه این مراسم و در بخشی دیگر با دعوت از  بهرام باغستانی پیشکسوت هنر عکاسی هرمزگان از این هنرمند توانا به پاس تلاش و فعالیت در هنر عکاسی تقدیر شد

 

 

 

منبع : مهر 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار