طرح نوروزی سفرهای دریایی با حضور وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در بندر شهید حقانی بندرعباس، رسما آغاز شد.
کد خبر: ۵۸۰۳۸۰
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۵ 17 March 2018

به گزارش تابناک : عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی صبح جمعه در مراسم آغاز طرح نوروزی سفرهای دریایی در هرمزگان بیان داشت: امروز در راستای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی و با هدف ارتقای سطح ایمنی سفرها و گردشگری دریایی، هشت اسکله فلزی شناور (پانتون) به ارزش ۵۲ میلیارد ریال در مبادی گردشگری شهرستان‌های قشم و سیریک نصب شود.

آخوندی عنوان کرد: تاکنون نصب سه اسکله فلزی شناور در جزیره هنگام و روستاهای ساحلی کندآلو و شیب دراز قشم به پایان رسیده و امروز مورد بهره برداری قرار می گیرد.

وی ادامه داد: نصب سه فروند اسکله شناور دیگر در روستاهای واقع شده در میان جنگل حرا شامل بندر تاریخی لافت، گورزین و سهیلی جزیره قشم تا پایان سال جاری، به پایان خواهد رسید.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: هفتمین اسکله شناور هم با هدف خدمت‌رسانی مناسب به گردشگران جزیره عجایب هفتگانه خلیج فارس اوایل سال ۹۷ در جنگل حرای روستای ساحلی طبل نصب خواهد شد.

آخوندی همچنین از نصب هشتمین اسکله شناور گردشگری در بندرگاه خور بین‌المللی آذینی شهرستان سیریک (واقع در سواحل مکران) تا پایان فصل بهار سال آینده خبر داد و ‌افزود: برای ساخت و نصب این هشت اسکله گردشگری بالغ بر ۵۲ میلیارد ریال از محل منابع داخلی سازمان بنادر و دریانوردی هزینه می‌شود.

وی عنوان کرد: طول ۲۰ و عرض ۵ متری پانتون‌های نصب شده در کنار ارتفاع ۱۵۰ سانتیمتری با آبخور ۳۰سانتیمتر و ارتفاع آزاد ۱۲۰ سانتیمتری از مشخصات هشت اسکله شناور یاد شده است که قادر به پهلوگیری همزمان سه شناور تفریحی و مسافری هستند.

وی با بیان اینکه طول پل دسترسی (رمپ) این اسکله ها ۲۰ متر با عرض ۱۶۰ سانتیمتر و ارتفاع ۱۳۰ سانتیمتر است، ابراز کرد: بدنه این اسکله‌های شناور با تکیه بر دانش متخصصان بومی و توانمندی مهندسان ایرانی از جنس فولاد دریایی درجه A تحت کلاس یک موسسه رده‌بندی معتبر ایرانی ساخته شده است.

 
 
 
منبع : مهر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار