3 فروند شناور مسافری جدید هریک با ظرفیت حمل ۱۱۲ نفر با حضور وزیر راه و شهر سازی، مدیرعامل بنادر و دریانوردی و استاندار هرمزگان روز جمعه در بندرعباس به ناوگان مسافری دریایی این استان افزوده شد.
کد خبر: ۵۸۰۰۸۰
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۴ 16 March 2018

به گزارش تابناک : مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان دراین مراسم گفت: هزینه 120میلیارد ریال ساخت شناورهای مسافری کیهان پیشرو، اطلس پیشرو و قشم پیشرو با ظرفیت مجموع ۳۳۶ صندلی از سازمان بنادر تامین مالی شده است.
الله مراد عفیفی پور افزود: با بهره برداری از شناورها توسط بخش خصوصی برای ترابری ایمن مسافران دریایی در مسیرهای بندرعباس – قشم – هرمز- لارک فعالیت خود را آغاز کردند.
وی ادامه داد: با الحاق این 3 فروند شناور جدید مسافری، تعداد شناورهای فعال مرکز استان هرمزگان که در طرح تسهیل سفرهای دریایی نوروز ۹۷ مشارکت دارند، از ۳۸ فروند به ۴۱ فروند و ظرفیت آن به ۴ هزار و ۳۷۲ صندلی در وضعیت فعلی افزایش یافته است.
عفیفی پور یاد آور شد: همچنین در سفر وزیر راه و شهر سازی به هرمزگان، ساختمان پایانه مسافری بندر شهید حقانی با زیربنای 3 هزارو 500 متر مربع و هزینه افزون بر 100میلیارد ریال از محل اعتبارات داخلی سازمان بنادر و دریانوردی به بهره برداری رسید .
وی بیان کرد: این پایانه مسافری دارا بودن 3 سالن با ظرفیت ۶۶۰ صندلی بوده که مسافران عازم قشم وهرمز بصورت و رفت برگشت برای توقف و استراحت می توانند استفاده کنند.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان افزود: بزرگترین پایانه مسافری دریایی ایران دارای 2سالن جداگانه برای مسافران قشم و هرمز و یک سالن ترانزیت است که امکان تهیه بلیت الکترونیکی و اینترنتی، غرفه معرفی هتل ها و اماکن گردشگری، دفاتر خدمات توریستی و فعال شده است.
در روزهای معمولی از بندر شهید حقانی به مقصد جزیره هرمز و قشم به صورت رفت و برگشت حدود ۱۲هزار نفر و در تعطیلات نوروزی نزدیک به ۳۵هزار نفر مسافر دریایی در روز توسط پیشرفته ترین شناورهای مسافری کشور جابجا می شوند.
در جریان سفر وزیر راه وشهر سازی به هرمزگان همچنین دفتر ستاد اجرایی طرح تسهیل سفرهای دریایی نوروز ۹۷ استان هرمزگان در پایانه مسافری بندر شهید حقانی، افتتاح و با صدور فرمانی از سوی'عباس آخوندی' این طرح ۲۰ روزه به صورت رسمی آغاز شد.
وزیر راه وشهر سازی همچنین درنشستی در بزرگترین بندر مسافری ایران، با دست اندرکاران طرح نوروزی سفرهای دریایی نیز از نزدیک دیدار و گفت وگو کرد.
وی همچنین در بندر شهید حقانی با حضور بر روی یکی از شناورهای مسافری، ضمن خوش آمدگویی به مسافران و تقدیم شاخه گل به آنان، سفری خوش و ایمن را برای همه میهمانان نوروزی آرزو کرد.
هرمزگان به عنوان پایتخت سفرهای دریایی بواسطه ساحلی بودن و در امداد آبهای خلیج فارس و دریای عمان از جمله 32 بندر فعال شامل بندر شهید رجایی، شهید باهنر، شهید حقانی، بندرلنگه، آفتاب، چارک، کیش، قشم، تیاب، کلاهی، کرگان، جاسک و سیریک است که به اسکله های تجاری و صیادی برای تخلیه و بارگیری کالا و جابه جایی مسافر معروف هستند.
از ابتدای سالجاری تا پایان بهمن ماه امسال 17 میلیون و 401 هزار و 456 نفر سفر دریایی در بندرهای 15 گانه بندرعباس ، شهید باهنر، قشم، هرمز، بندرلنگه، پهل، لافت، کیش، چارک، شهید ذاکری، بهمن، آفتاب، سیریک، ابوموسی و جاسک بوسیله 38 فروند شناور مسافری صورت گرفته است.
برای سفر به جزیره های هرمز، هنگام، لارک و درگهان قشم مسافران از بندر مسافری شهید حقانی بندرعباس معروف به اسکله شهر بصورت رفت و برگشت استفاده می کنند.
پایانه مسافری بین المللی بندرشهید باهنر هم علاوه بار و مسافر در زمینه جابجایی خودرو بوسیله لندینگ کرافت (شناور حمل خودرو) فعالیت دارد و مسافران و گردشگران می توانند با خودرو به قشم سفر کنند.
همچنین در غرب هرمزگان ظرفیت ایجاد شده در بندرلنگه، بندر آفتاب و بندر چارک و ابوموسی برای مسافر و جابجایی خودرو موجب شده از این اسکله ها با خودرو به کیش سفر کنند.
در جریان سفر دکتر روحانی، معاونان وی و 13 وزیر به هرمزگان، 200 میلیارد ریال اعتبار به اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان برای فراهم کردن زیرساخت های گردشگری در این استان اختصاص یافت.
این بودجه برای امور زیربنایی و احیای آثار تاریخی در معرض خطر تخریب، تقویت و ایجاد مکانهای تفریحی ، تورهای مسافری و سالن ها با موافقت میراث فرهنگی هزینه می شود.
همچنین زمینه برای تقویت سایر بخش های گردشگری از قبیل تشویق سرمایه گذاران به مسائل مربوط به گردشگری در زمینه ساخت هتل، مهمانپذیر و بوم گردی توسط بخش خصوصی با پرداخت تسهیلات از سوی دولت دیده شده است.
مصوبه جدید دولت در خصوص پرداخت تسهیلات به منظور تقویت زیرساخت های گردشگری منطقه می تواند ضمن رونق بخشی به معیشت مردم منطقه، مکانی مناسب را برای حضور هر چه بیشتر گردشگران داخلی و خارجی فراهم کند.
فراهم کردن زیر ساخت های تفریحی و گردشگری دریایی مانند غواصی، موج سواری ، جت اسکی، ماهیگیری در آبهای عمیق و تماشای اکواریم دریایی همواره مورد استقبال گردشگران است.
فرمان آغاز بکار طرح سفرهای دریایی ، بازدید از نحوه خدمات رسانی به مسافران و اجرای سامانه هوشمند صدور بلیت سفرهای دریایی و سفر به قشم از دیگر برنامه های سفر یک روزه وزیر راه وشهر سازی به هرمزگان است.

 

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار