معاون وزارت خارجه آمریکا امور آسیای مرکزی و جنوب آسیا اعلام کرد که تا زمانی که طالبان با دولت افغانستان مذاکره نکند هیچ گفت‌وگویی با آمریکا نیز نخواهد داشت.
کد خبر: ۵۷۸۳۰۵
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۳ 12 March 2018

به گزارش تابناک : «آلیس ولز» معاون وزیر خارجه آمریکا در واکنش به نامه طالبان و درخواست این گروه برای مذاکره با این کشور اظهار داشت: طالبان انتظار مذاکرات مستقیم با آمریکا را نداشته باشد.

وی در نشست خبری در موسسه مطالعات صلح آمریکا در واشنگتن گفت آمریکا تنها زمانی حاضر به گفت‌وگو با طالبان خواهد شد که این گروه با دولت افغانستان وارد مذاکره شود.

در حالی که طالبان در چند ماه اخیر بارها خواستار مذاکره با آمریکا شده است اما معاون وزیر خارجه آمریکا بار دیگر تاکید کرد که مقامات واشنگتن برای زمینه سازی مذاکرات صلح با طالبان بر روی استفاده از گزینه‌های نظامی تمرکز کرده‌اند.

این در حالی است که طالبان آمریکا را به دروغ پردازی درباره صلح متهم کرده است و در چند ماه اخیرا نیز بارها از آمریکا خواسته تا درباره خروج مسئولانه از افغانستان با این گروه وارد مذاکره شود.

از سوی دیگر، «کای آیده» نماینده سابق سازمان ملل در افغانستان نیز در واکنش به نامه اخیر طالبان به آمریکا تصریح کرد طرف واقعی جنگ طالبان در افغانستان آمریکا است بنابراین درخواست مذاکره طالبان با آمریکا منطقی است.

برخی از کارشناسنان بر این باورند که مقامات آمریکایی با اعمال سیاست دوگانه در روند صلح افغانستان تلاش می‌کنند تا طالبان را عامل ادامه جنگ در این کشور نشان دهند و افکار عمومی را از عامل اساسی ناامنی‌ها که حضور نظامیان آمریکایی است به سمت دیگری منحرف کنتد.

 

 

منبع: تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار