رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران هرمزگان گفت: در سفر اخیر هیات دولت به استان ( 9 و10 اسفند96) 45 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل مرحله سوم مجتمع ایثار این نهاد در سال 97 اختصاص یافت.
کد خبر: ۵۷۷۱۰۱
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۱ 10 March 2018

به گزارش تابناک : محمد رضا پاکدامن روز شنبه در نشست خبری اظهار داشت: مرحله توانبخشی این مجموعه نیز 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که تا قبل از هفته دولت سال آینده مورد بهره برداری قرار می گیرد. 
وی افزود: مجتمع توانبخشی ایثار دارای 3 بلوک ورزشی، توانبخشی و فرهنگی با مساحت 4 هزار و 462 متر و زیربنای 7 هزار متر در بلوار امام حسین(ع) بندرعباس طراحی و اجرا شده است.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران هرمزگان در تشریح فعالیت های یکساله بنیاد شهید در بخش های فرهنگی، درمانی و اشتغال بیان داشت: در راستای ثبت تاریخ شفاهی وخاطرات شهیدان درسال جاری 60عنوان مصاحبه در2هزارو200دقیقه از والدین آن ها و ایثارگران انجام شده است.

*برپایی 400 مراسم در 22 حسینیه شهیدان هرمزگان
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران استان هرمزگان اظهارداشت: اجرای 90مراسم ملی و مذهبی، استاندارد سازی و بایگانی 2هزارو500 پرونده، دیجیتالی شدن 10پرونده شهیدان، تولید2 اثر چند رسانه ای معرفی شهیدان وشرکت 500نفر در برنامه های قرآنی از جمله برنامه های این بنیاد درسالجاری بوده است.
پاکدامن، معرفی 100شهید در برنامه رادیویی لاله های بهشتی در300 دقیقه، اعزام 100نفر به عتبات عالیات، برگزاری 126 یادواره در سطح استان هرمزگان بخشی دیگری از فعالیت های فرهنگی بنیاد شهید و امورایثارگران در این مدت عنوان کرد. 
وی ادامه داد: از یکهزار و 100 دانش آموز 350 نفر در مدرسه های شاهد و 750نفر نیز در سایر مدرسه ها زیرنظر طرح شاهد قرار دارند و همچنین به یکهزار و600 دانشجوی شاهد و ایثارگر ازسوی بنیاد شهید خدمات مختلف از جمله پرداخت شهریه های دانشجویی ارائه می شود.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران هرمزگان با اشاره به وجود 22 حسینیه شهید در سراسر این استان ابراز کرد: در سال جاری 400 مراسم در این حسینیه ها برگزار شد. 

* 147 نفر از خانواده های شهیدان و ایثارگران زمین گیر هستند 
پاکدامن در بخش درمان به پایش یکهزار و 141 نفر از همسران جانبازان 70درصد اشاره کرد و بیان داشت: در سطح استان هرمزگان 147 نفر از خانواده های جامعه ایثارگری زمین گیر هستند که بنیاد شهید موظف به ارائه خدمات مراقبتی، درمانی و پزشکی در منزل است. 
وی حضور 230 جانباز در کمیسیون پزشکی و انجام معاینه های پزشکی آنان، ارجاع پرونده 20 نفر از حادثه دیدگان سامرا در کمیسیون پزشکی، اعزام همسران شهیدان به اردوهای درمانی و انجام طرح پایش سلامت را نیز بخشی از فعالیت های انجام شده در حوزه درمانی اعلام کرد. 

* انجام 11 طرح اشتغالزایی روستایی یک میلیارد ریالی 
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران هرمزگان در حوزه اشتغال ابراز کرد: این حوزه یکی از دغدغه های جدی بنیاد شهید است و در سال جاری از 636 از فرزندان خانواده شهیدان در صف اشتغال 223 نفر در دستگاه های اجرایی جذب شدند. 
پاکدامن پرداخت وام های خوداشتغالی را از دیگر خدمات حوزه اشتغال بنیاد شهید به جامعه ایثارگری عنوان کرد و افزود: در سال 95 نیز برای 421 نفر از فرزندان خانواده های جامعه ایثارگری فرصت های شغلی فراهم شد. 
وی انجام طرح های اشتغالزایی روستایی یک میلیارد ریالی در سال جاری را 11 مورد اعلام کرد و بیان داشت: در این راستا امسال یکهزار و 49 مشاوره شغلی در بخش مشاغل خانگی، 350مورد مشاوره استخدامی، 135 مودر مشاوره برای دریافت تسهیلات خوداشتغالی صورت پذیرفته است.

* مردم و مسوولان حرمت خانواده های شهدا را حفظ کنند
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران هرمزگان در بخش پایانی سخنان خود در خصوص پرونده مادر شهید احمد رنجبری و طرخ تخریب منزل وی بیان داشت: این پرونده مربوط به خواهر شهید بوده و مادر شهید نزد خواهر شهید زندگی می کند. 
پاکدامن با بیان اینکه احکام قضایی پرونده صادر شده است، ادامه داد: بخشی از منزل خواهر شهید در طرح قرار گرفته و حکم صادر شده اما بنیاد شهید درحال پیگیری برای بازنگری در طرح موضوع پرونده است.
وی اضافه کرد: مادر شهید رنجبری می تواند از وام 70میلیونی بنیاد مسکن نیز استفاده کند که در این خصوص نیز صحبت هایی با بنیاد مسکن صورت گرفته است. 
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران هرمزگان با اشاره به جایگاه مهم مادران و همسران شهیدان بر تکریم و احترام به این خانواده ها تاکید کرد و اظهار داشت: شهدا مربوط به آحاد مردم هستند وهمه مکلف به ادای دین خود به شهدا و ایثارگران هستیم. 
پاکدامن یادآور شد: برخی بد اخلاقی ها موجب رنجش خانواده های شهدا و ایثارگران شده بنابراین مردم و مسوولان همه به عنوان یک وظیفه ملی و مذهبی باید حرمت خانواده های شهدا را حفظ کنند.
پیکر شهید احمد رنجبری بیوردی از شهدای هشت سال دفاع مقدس استان هرمزگان در سال در سال1380 به آغوش مادرش بازگشت. 
بنیاد شهید در 22 اسفند 1358، به فرمان امام (قدس سره) تأسیس شده و دارای شخصیت حقوقی و استقلال مالی و اداری است.
22 اسفندماه با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی به نام روز بزرگداشت شهدا در تقویم ملی ایران ثبت شده است.
استان هرمزگان دارای یکهزارو200 شهید ، 2 هزار و 500 جانباز 25 درصد به بالا و 340 آزاده و یک شهید مدافع حرم است.

 

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار