مدیر سازمان تعاون روستایی هرمزگان گفت: خرید حمایتی گوجه فرنگی در هرمزگان آغاز شد.
کد خبر: ۵۷۷۰۹۳
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۷ 10 March 2018

به گزارش تابناک : سیروس اسد پور ظهر شنبه در جمع خبرنگاران بیان داشت: به منظور حمایت از کشاورزان گوجه کار استان و تنظیم بازار، از امروز خرید گوجه فرنگی به قیمت هر کیلوگرم ۳هزار و ۷۰۰ ریال به صورت حمایتی در استان آغاز شد.

اسدپور اظهارداشت: در این ارتباط گوجه کاران بخش هشتبندی از امروز شنبه می توانند محصول گوجه فرنگی خود را به مراکز خرید تعاون روستایی تحویل دهند.

وی با بیان اینکه درحال حاضر مرکز خرید هشتبندی راه اندازی شده است، افزود: با توجه به وضعیت بازار سایر مراکز خرید در شهرستان های بندرعباس و بندرخمیر و پارسیان نیز بزودی در صورت نیاز راه اندازی می شود.

مدیر سازمان تعاون روستایی هرمزگان گفت: گوجه کاران استان هرمزگان امسال به دلیل هم رسی محصول با دیگر استانهای جنوبی و نبود بازار صادرات با مشکل افت قیمت و نبود بازار رو برو هستند.

وی تصریح کرد: هرکیلوگرم گوجه فرنگی با وزن خالص به قیمت ۳ هزار و ۷۰۰ ریال ازکشاورزان در سبد خریداری می شود و به کارخانه های صنایع تبدیلی منتقل و هزینه حمل و نقل نیز توسط دولت پرداخت می شود.

اسدپور با بیان اینکه خرید حمایتی گوجه فرنگی تا پایان فروردین ۹۷ ادامه دارد، افزود: پیش بینی می شود بیش از ۲۰ هزار تن گوجه از کشاورزان خریداری شودو تا وقتی که قیمت در بازار به تعادل نرسد یا محصولی در مزرعه مانده باشد، خرید گوجه فرنگی را ادامه می‌دهد.

وی افزود: وجه گوجه فرنگی پس از تامین اعتبار به حساب کشاورزان واریز می‌شود. در استان هرمزگان ۱۳ هزار و ۵۰۰ هکتار زمین زیر کشت گوجه فرنگی است.

 

 

 

منبع : مهر 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار