دبیرکل جمعیت هلال احمر در سومین جلسه چهارمین دوره مجمع عمومی جمعیت هلال احمر گفت: اوج همدلی و مشارکت مردم رادر زلزله کرمانشاه شاهد بودیم و هموطنانمان ۶۳میلیارد تومان به حساب جمعیت واریزکردند
کد خبر: ۵۷۶۶۱۸
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۴ 09 March 2018

به گزارش تابناک : در نخستین ساعات برگزاری سومین جلسه، چهارمین مجمع عمومی جمعیت هلال احمر و پس از سخنرانی نماینده ولی فقیه و رئیس جمعیت، دبیر کل هلال احمر خلاصه مهم‌ترین اقدامات انجام شده در ماه های گذشته را در قالب یک گزارش فوری به حاضران ارائه کرد.

محمود محمدی نسب اظهار کرد: در ۴ ماه گذشته شاهد حوادث متنوعی در استان های مختلف مانند زلزله در استان های کرمانشاه، بوشهر، خوزستان، گیلان، البرز و کرمان بودیم.

وی با بیان اینکه هلال احمر در کرمانشاه از نخستین لحظه ها حضور داشت، افزود: استان کرمانشاه را به ۸بخش تقسیم کردیم و مدیریت هر بخش را به یک مدیرعامل استان سپردیم و کمک ها از چادر گرفته تا اقلام زیستی و بسته های غذایی اضطراری بین زلزله زدگان توزیع شد.

دبیرکل جمعیت هلال احمر گفت: ما اوج همدلی و مشارکت مردم را در زلزله کرمانشاه شاهد بودیم و انصافا مردم‌ از دستگاه های مسئول جلوتر حرکت کردند. همه انبارهای ما پر شده بود و حتی برای انتقال کمک های مردمی به مشکل برخوردیم. حجم قابل توجهی از کمک های نقدی مردمی داشتیم و هموطنانمان ۶۳ میلیارد تومان به حساب جمعیت واریز کردند.

محمدی نسب با بیان اینکه سازمان جوانان هم در حادثه کرمانشاه ورود قوی و موثری داشت، افزود: گروه های حمایت روانی سحر هنوز هم در کرمانشاه حضور فعال دارند.

وی ادامه داد: برای اولین بار مستند سازی وقایع یک زلزله در حادثه کرمانشاه در دستور کار قرار گرفت تا تجارب جمعیت در این خصوص ثبت و ضبط و نقاط قوت و ضعف بررسی شود .کمک های مردمی هم در چند محور خاص که شامل تخصیص مبالغی به خانواده هایی که یکی از اعضای خود را در زلزله کرمانشاه از دست داده اند یا شاهد تولد فرزندی در خانواده بودند پرداخت شد.

دبیرکل جمعیت هلال احمر به دیگر حوادث رخ داده در ماه های اخیر اشاره کرد و گفت: حادثه بهمن اشترانکوه، موج کولاک و بهمن که۲۲ استان کشور را متاثر کرد، عملیات جست و جو برای پیدا کردن لاشه هواپیمای یاسوج و جانباختگان این حادثه از دیگر مواردی بود که امدادگران هلال احمر در آنها نقش خدمات رسانی خود را به بهترین نحو ممکن انجام دادند.

محمدی نسب افزود: حضور جمعیت هلال احمر در میانمار و ارسال سه محموله کمک های مردمی از جمله حضورهای بین المللی جمعیت در سال جاری بود. در این خصوص برای جمع آوری کمک های مردمی کمپین قند پارسی را راه اندازی و ۶ میلیارد تومان هم در قالب همین کمپین کمک جمع آوری شد.

 

 

 

منبع : مهر 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار