107 نفر در 11 ماه امسال در حوادث ویژه استان هرمزگان کشته شده‌اند.
کد خبر: ۵۷۶۳۳۹
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۸ 08 March 2018

به گزارش تابناک : رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی هرمزگان با اعلام این خبر گفت:به حوادثی که در یک تصادف بیش از 4 مصدوم و 2 فوتی داشته باشد، ویژه گفته می‌شود.

اسدی افزود: اینگونه تصادف به لحاظ وسعت حادثه، شدت و تعداد مصدوم، بزرگتر از حوادث معمول بوده و باعث به وجود آمدن شرایطی می‌شود که برای برطرف کردن آن نیاز به اقدام‌های اساسی و فوق العاده است.

وی با بیان اینکه در این مدت 284 مورد حادثه ویژه با 748 مصدوم دراستان رخ داده است، تصریح کرد: از مجموع مصدومان 732 نفر توسط ماموران اورژانس 115 به مراکز درمانی منتقل و مابقی در محل حادثه به صورت سرپایی درمان شدند.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی هرمزگان اظهار کرد: حوادث ترافیکی با تعداد مصدوم بالای 5 نفر، با فراوانی 106 مورد و 657 مصدوم و فوتی، بیشترین حادثه ویژه تا پایان بهمن ماه بوده است.

اسدی میانگین تعداد ماموریت‌های روزانه اورژانس هرمزگان را 100 مورد دانست و عنوان کرد: میانگین زمان رسیدن به محل حادثه در ماموریت‌های شهری 8 دقیقه و در جاده 14 دقیقه و مطابق با استاندارد‌های کشور است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی هرمزگان در پایان با بیان اینکه اورژانس هرمزگان دارای 41 پایگاه جاده‌ای و روستایی و 19 پایگاه شهری است، افزود: هم اکنون اورژانس هرمزگان با بیش از 90 دستگاه آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، یک فروند بالگرد و یک فروند آمبولانس تخصصی دریایی مشغول ارائه خدمات درمانی است.

 

 

 

منبع : ایسنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار