نخست وزیر انگلیس در پارلمان این کشور گفت که لندن از مداخله عربستان در یمن حمایت می‌کند چرا که به درخواست دولت مشروع یمن و مورد حمایت سازمان ملل است.
کد خبر: ۵۷۵۸۴۰
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۶ 07 March 2018

به گزارش تابناک : در حالی که محمد بن سلمان ولی‌عهد عربستان سعودی به انگلیس سفر کرده، خانم ترزا می نخست وزیر انگلیس در پارلمان این کشور پاسخگوی سوالات دیگر نمایندگان است.

جرمی کوربین رهبر حزب اپوزیسیون انگلیس در جلسه پارلمان این کشور خواستار توقف سریع درگیری‌ها در یمن شد. کوربین یادآور شد که تا کنون 600 هزار کودک یمنی بر اثر وبا در اثر حملات سعودی و قحطی در یمن جان خود را از دست داده‌اند. در واکنش خانم می گفت که دولت انگلیس نگران شرایط بد انسانی در یمن است و این مسئله را برای عربستان سعودی مطرح کرده است. 

ترزا می گفت «ما از مداخله عربستان در یمن حمایت می‌کنیم زیرا به درخواست دولت مشروع این شکور است و مورد حمایت سازمان ملل است. وی افزود، ما نظارت سختی روی صادرات تسلیحات داریم و در صورتی که خارج از قانون صورت بگیرد خواسترا تحقیق در این مورد هستیم». 

رهبر حزب اپوزیسیون در ادامه یادآور شدگزارش‌های بسیاری درباره رابطه میان عربستان و افراط‌گرایان وجود دارد و باید در این باره تحقیق شود.

ترزا می در پارلمان انگلیس گفت روابط انگلیسی و سعودی‌ها تاریخی و مهم است و این رابطه زندگی‌ صدها هزار نفر را در انگلیس نجات داده است. وی افزود، واقعیت این است که این رابطه اهمیت دارد و مهم است اما مساله حقوق بشر را با سلمان مطرح خواهد کرد. 

جرمی کوربین در ادامه گفت یک سال است که دولت انگلیس گزارش‌ها درباره حمایت‌های تروریستی عربستان را سرکوب و اجازه انتشار آن را نمی‌دهد. وی یادآور شد که از زمان جنگ یمن فروش تسلیحات انگلیسی به عربستان و مشاوره نظامی افزایش چشمگیری داشته است. 

ترزا می گفت که وزیر کشور در حال کار بر روی این گزارش‌ها است. و همه نگران شرایط انسانی در یمن هستند. انگلیس حمایت‌های مالی از یمن را افزایش داده است و کمک‌های بسیاری به مردم یمن اختصاص داده است. وی تصریح کرد حملات به یمن مورد حمایت انگلیس است اما مسئله حقوق بشر همه را نگران کرده است. 

ترزا می گفت وقتی با ولی‌عهد عربستان دیدار کند چند مسئله را با وی مطرح خواهد کرد که از آن جمله مسئله زندانیان سیاسی عربستانی خواهد بود. 

محمد بن سلمان ولی‌عهد عربستان برای سفری سه روزه وارد لندن شد. وی روز چهارشنبه (امروز) با خاندان سلطنتی دیدار کرد و طی روزهای آینده با مقامات سیاسی و امنیتی انگلیس دیدار خواهد کرد. 

عربستان سعودی از سال 2015 تا کنون حملات گسترده‌ای علیه غیرنظامیان یمنی انجام داده که منجر به کشتار ده‌ها هزار غیرنظامی و تخریب زیرساخت‌های زیادی شده است.

 

 

 

منبع : فارس

برچسب ها: ترزامی ، سازمان ملل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار