مدیر اداره صادرات بانک مرکزی گفت: هرگونه اعلام نرخ خرید و فروش ارز توسط اشخاص حقیقی و حقوقی، به جز صرافی‌های موضوع «مقررات ناظر بر عملیات ارزی صرافی‌ها» وفق ماده ۱۴ آن ممنوع است.
کد خبر: ۵۷۴۸۲۲
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۷ 05 March 2018

به گزارش تابناک : صمد کریمی درخصوص شرایط مجاز بودن صرافی‌ها به خرید و فروش ارز اظهارداشت: صرافی‌های مجاز مطابق با ماده 5 «مقررات ناظر بر عملیات ارزی صرافی‌ها» در صورتی مجاز به خرید و فروش ارز هستند که قبلاً نسبت به اعلام همزمان نرخ خرید و فروش ارز در محل استقرار صرافی و یا تارنمای خود اقدام کنند.
 
صمد کریمی با بیان اینکه هرگونه اعلام نرخ خرید و فروش ارز توسط اشخاص حقیقی و حقوقی، جز صرافی‌های موضوع مقررات مزبور وفق ماده 14 آن ممنوع است، اظهار کرد: از این‌رو صرافی‌های مجاز می‌باید نسبت به درج نرخ‌های خرید و فروش و انجام معاملات ارزی بر مبنای آن متناسب با شرایط بازار اقدام کنند.

این مقام مسئول بانک مرکزی در پایان با توضیح این مطلب که درج نرخ خرید و فروش اسعار مورد معامله در بازار آزاد کشور توسط اشخاص حقیقی و حقوقی که در بالا به آنها اشاره شده است، بر مبنای نرخ‌های میانگین وزنی مندرج در پایگاه اینترنتی WWW.sanarate.ir بلامانع است، افزود: همچنین این اشخاص به هیچ عنوان مجاز به درج نرخ‌های ارز دلّالان و بازارسازان غیررسمی ارز نبوده و با متخلفین مطابق با ماده "15" مقررات مورد اشاره برخورد خواهد شد.‏

 

 

منبع : جهان نیوز 

برچسب ها: نرخ ارز ، بانک مرکزی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار