برای جلوگیری از کلاهبرداری و صیانت از دارایی مردم، ۹ ویژگی امنیتی در ایران چک‌های ۵۰ هزار تومانی پیش‌بینی شده است.
کد خبر: ۵۷۴۶۰۶
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۷ 05 March 2018

به گزارش تابناک : ايران چک هاي 50 هزار توماني که به منظور تسهيل مبادلات و عدم نياز به حمل حجم زياد پول منتشر و مورد استفاده قرار مي گيرد، ويژگي هاي امنيتي مشخصي به شرح زير دارد:

کاغذ امنيتي
کاغذ ايران چک، بازتاب نور ماوراي بنفش را منعکس نمي کند و در سطح کاغذ از اليافت فلورسنتي نامرئي استفاده شده که زير نور ماورا بنفش در چهار رنگ قابل مشاهده است.

واترمارک
تصورير سه بعدي يک پرنده و عدد 50 به صورت روشن در خمير کاغذ قرار گرفته و در مقابل نور قابل رويت است.

نخ امنيتي پنهان
اين نخ که عبارت IR IRAN روي آن درج شده درون کاغذ قرار گرفته است.

نخ امنيتي پنجره اي
اين نخ از نوع هولوگرافيکي به نوعي در کاغذ قرار گرفته که قسمتي از آن نمايان و قسمتي ديگر در بطن کاغذ مخفي است و با قرار دادن ايران چک در مقابل نور تمام نخ نمايان خواهد شد.

طرح مکمل
اين طرح به صورت تصويري و عدد ارزشي به گونه اي چاپ شده که قسمتي از طرح در رو و قسمتي ديگر در پشت ايران چک قرار گرفته و در مقابل نور يکديگر را کامل مي کنند.

طرح مخفي

اين طرح در چاپ برجسته به صورت مخفي قرار دارد و با قرار دادن اسکناس در راستاي چشم به صورت افقي در مقابل نور نمايان خواهد شد.


چاپ برجسته
اين چاپ در سه رنگ انجام شده که به راحتي با انگشتان دست قابل لمس و شناسايي است.

چاپ نامرئي
بخشي از تصوير يک پرنده و عدد 50 با مرکب نامرئي چاپ شده که زير نور ماورا بنفش با رنگ هاي قرمز و آبي به صورت مکمل نمايان مي شود.

شماره سريال
چاپ شماره سريال ها با استفاده از مرکب قرمز و مشکي فلورسنت بوده و تحت نور ماورا بنفش به رنگ هاي طلايي و سبز تغيير رنگ مي دهد.

 

 

منبع : رجانیوز 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار