سخنگوی کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد؛
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به بیکاری فارغ‌التحصیلان برخی رشته‌های مهندسی در کشور تاکید کرد که اشتغال مهندسان دغدغه جدی است.
کد خبر: ۵۶۷۵۱۶
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۴ 17 February 2018

به گزارش تابناک اردبیل، صدیف بدری در جمع خبرنگاران تصریح کرد: بخش عمده مشکل بیکاری در بین فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است و تمامی نهادها باید از ظرفیت‌های خود برای رفع آن بهره گیرند.

وی افزود: از جمله در بخش عمران و ساختمان می‌توان با استفاده از فرصت‌های قانونی پیش‌بینی‌شده زمینه اشتغال مهندسان بیکار را فراهم ساخت.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: احداث فنی و اصولی ساختمان‌ها یکی از ضروریات بوده که در قانون نظام‌مهندسی ساختمان مصوب ۱۳۷۴ فرصت‌هایی برای به‌کارگیری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در رشته‌های مهندسی پیش‌بینی‌شده است.

به گفته بدری از جمله اینکه وزارت راه و شهرسازی می‌تواند با تدبیر جامع از ظرفیت مجریان غیر شاغل در دستگاه‌های دولتی و سایر نهادها در احداث ساختمان‌های مشمول قانون نظام‌مهندسی و ساختمان بهره گیرد.

وی متذکر شد: با توجه به اینکه اشتغال جوانان دغدغه دولت است از وزیر راه و شهرسازی نیز در خصوص عملیاتی کردن این مهم درخواست کردیم تا حداقل فرصتی برای اشتغال مهندسان بیکار فراهم شود.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: انتظار می‌رود این مهم از ابتدای سال آینده در پروژه‌های ساختمان‌سازی شخصی مورد توجه قرار گرفته و زمینه اشتغال مهندسان جویای شغل فراهم شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار