سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد گفت: عدم اعتماد مردم به شهرداری‌ها یکی از عوامل ساخت و سازغیرمجاز است.
کد خبر: ۵۶۷۰۸۷
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۲ 17 February 2018

به گزارش تابناک یزد، محسن صادقیان شامگاه پنجشنبه در نشست شهرداران یزد اظهار داشت: بیشترین عملکرد نظام جمهوری اسلامی ایران و دولت در استان یزد در حوزه‌های شهری است.

وی ادامه داد: عملکرد در کارهای و خدمتی است که ما به مردم عرضه می‌کنیم به ویژه در حوزه شهرداری‌ها که با پول مردم به خود مردم مدیریت می‌شود و باید سعی شود که بیشترین خدمت را آنها دریافت کنند.

بنابه گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد به ساخت و سازهای غیرمجاز در شهرها اشاره کرد و گفت: یکی از دلایل این موضوع این است که مردم اعتمادشان را به مدیریت شهری از دست داده‌اند و برای دریافت مجوز مراجعه نمی‌کنند.

صادقیان ادامه داد:  لازم است که شهرداری‌ها در راستای جلب اعتماد و نظر مردم به خود قدم بردارند و خدماتشان را به گونه‌ای ارائه کنند که مردم نسبت به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند.

وی ادامه داد: نگاه به بودجه دولتی در مدیریت شهری نگاه بسیار اشتباهی است و نمی‌توان با این نگاه به موفقیت دست پیدا کرد چرا که الان بودجه‌های دولتی هم توان پرداخت هزینه‌ها را ندارد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد بر ضرورت افزایش بهره‌وری در شهرداری‌ها تاکید کرد و ادامه داد:  شهرداری‌های استان یزد باید از الان به این فکر باشند که هر ساله 20 درصد از تکنولوژی‌های نوین را در فعالیت‌های خود استفاده کنند.

صادقیان ادامه داد: چه کسی گفته که در روستا و شهر آسفالت‌های چهار و پنج سانتی‌متری برای خیابان‌های استفاده شود در حالی که می‎‌توان اقدام به استفاده از تکنولوژی‌های نوین در خیابان‌ها استفاده شود.

وی تصریح کرد: موضوع بعدی که شهرداری‌های یزد باید به آن توجه داشته باشند، استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و مشاوران در انجام فعالیت‌هایشان است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد تصریح کرد: بحث واگذاری و برون‌سپاری فعالیت‌ها در صورتی که به درستی انجام شود، قطعا نقش بسیار مهمی در انجام خدمات بیشتر با هزینه‌های کمتر دارد.

صادقیان بر جذب سرمایه‌گذاری در شهرها تاکید کرد و افزود: هر چه که بتوان سرمایه‌گذار برای شهر جذب کرد، برای آینده شهر درآمدهای بسیار خوبی جلب کرده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: بحث زیباسازی هم در شهرها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و شهرداری‌ها هم باید به این موضوع توجه بسیار ویژه‌ای داشته باشند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد عنوان کرد: چرا یک ساختمان در شهر به صورت غیرمجاز و تخلف ساخته شود  و بعد بخواهیم در کمیسیون ماده 5 نسبت به وضعیت تخلف صورت گرفته تصمیمی‌گیری شود، چرا نباید این موضوع از ابتدا مورد توجه قرار گیرد که تخلفی انجام نشود.

شهرداری‌ها مردم را محرم خود بدانند

محمود شاکری شمسی در این نشست در ارتباط با نیم درصد بودجه شهرداری‌ها برای کتابخانه‌های عمومی اظهار داشت: بعضی از شهرداری‌ها این بودجه را پرداخت کردند و تعدادی هنوز اقدام به آن نکردند.

مدیرکل دفتر امور شهری، روستایی و شوراهای استانداری یزد ادامه داد: این یک قانون است و نمی‌توان از کنار آن گذشت و قبل از اینکه پولی به حساب شهرداری‌ها واریز شود، این مبلغ از بودجه شهرداری‌ها کسر می‌شود.

شاکری شمسی تصریح کرد: با توجه به اینکه در این صورت امکان مصرف این پول در خارج استان یزد هست، شهرداری‌ها خودشان نسبت به پرداخت این بودجه اقدام کنند تا در استان و برای توسعه یزد هزینه شود.

وی خاطرنشان کرد: هر گونه به‌کارگیری نیروی انسانی و تبدیل وضعیت استخدامی تحت هر عنوان ممنوع است و صرفا با مجوزهای وزیر امکان چنین اقدامی وجود دارد.

مدیرکل دفتر امور شهری، روستایی و شوراهای استانداری یزد برون‌سپاری را اقدام خوبی در شهرداری‌ها دانست و گفت: متاسفانه برخی از شهرداری‌ها این موضوع را بد برداشت کردند، برون‌سپاری به این معنی نیست که کار نیروی شهرداری را به اشخاص دیگر بدهیم و علاوه بر هزینه این نیرو پول به بخش خصوصی هم پرداخت کنیم.

شاکری شمسی ادامه داد: هر شهرداری در استان یزد که این شیوه را رفته در مرحله اول تذکر می‌گیرد و در مرحله بعدی ناچار به تشکیل پرونده در ارتباط با این افراد هستیم.

وی بر اهمیت اطلاع‌رسانی اقدامات شهرداری‌ها به مردم تاکید کرد و گفت: شهرداران باید از ظرفیت تریبون نماز جمعه، رسانه‌ها و شبکه‌های مختلف استفاده کنند و پاسخ سوالات مردم را به آنها بدهند.

مدیرکل دفتر امور شهری، روستایی و شوراهای استانداری یزد گفت: شهرداران باید مردم را در فعالیت‌های خود محرم بدانند و نسبت به اقدامات صورت گرفته در سطح شهر و برنامه‌های آینده به آنها اطلاع‌رسانی درستی داشته باشند.

 

 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار