خبر خوش استاندار ایلام ؛
استاندار ایلام در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار تابناک ایلام با اعلام این خبر اظهار کرد: بدنبال پیگیری هایی که در وزارت راه وشهرسازی داشتیم ،وزیر راه وشهرسازی ،مشخصات فنی اجرای طرح راه آهن ایلام به طول تقریبی 72 کیلومتر را بمنظور صدور مجوز به شورای اقتصاد ارسال نمود.
کد خبر: ۵۶۶۳۰۹
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۷ 14 February 2018

تابناک ایلام ::استان ایلام علیرغم برخورداری از مزیت های نسبی در حوزه گردشگری مذهبی،کریدور اصلی عتبات عالیات،صادرات کالا به کشور همسایه وذخایر نفت وگاز ،اما بدلیل ضعف زیرساخت ها در حوزه ارتباطات (راه وراه آهن ) نتوانسته است با بالفعل نمودن این مزیت ها از زیر بار محرومیت تحمیلی رهایی یابد.

این سالها به بهانه حضور میلیونی زائرین اربعین حسینی ،اقدامات بسیارخوبی در زمینه بهبود وضعیت راهها را شاهدیم ، درعین حال  باید اعتراف کنیم ؛تا رسیدن به نقطه آرمانی وتوازن با سایر استانهای کشور کماکان فاصله زیاد است .اما درکنار این اقدامات ،از یکی دوسال اخیر ،موضوع اتصال استان به خط ریلی درردیف مطالبات جدی مردم ومسئولین استان قرار گرفته است.

در طول این مدت اقدامات قابل تحسینی را از سوی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی ،خصوصا آقای دکتر سلام امینی شاهد بوده ایم. به واقع  باید گفت مقوله اتصال استان ایلام به راه آهن کشور بعنوان یکی از مولفه های تسهیل کننده توسعه استان از سوی ایشان استارت زده شد.

هرچند تاکنون موضوع اتصال استان به راه آهن کشور فقط در حد یک مطالبه برروی کاغذ مطرح بود ،اما گامهای اصلی و عملی در راستای عینینت بخشیدن به این طرح ،در طول ماه جاری از سوی نماینده حوزه جنوبی استان و استاندار ایلام  از طریق اختصاص مبلغ 80میلیارد ریال اعتبار به این طرح برداشته شد.

خبر خوشحال کننده دیگر اینکه پیگیری های عملی استاندارایلام  در راستای عملیاتی شدن این طرح ،روز گذشته به ثمر نشست .فراهم شدن مقدمات صدور مجوز این طرح بزرگ از سوی شورای اقتصادکشور  رامی توان مهمترین وجدی ترین اقدام در طول سالهای اخیر درراستای به ثمر نشستن این آرزوی بزرگ مردم استان به حساب آورد.

استاندار ایلام در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار تابناک ایلام با اعلام این خبر اظهار کرد: بدنبال پیگیری هایی که در وزارت راه وشهرسازی داشتیم ،وزیر راه وشهرسازی ،مشخصات فنی اجرای طرح راه آهن ایلام به طول تقریبی 72 کیلومتر را بمنظور صدور مجوز به شورای اقتصاد ارسال نمود.

استاندارایلام در ادامه گفت : وزیر راه وشهرسازی روزگذشته با مکاتبه با مبادی ذیربط وارسال مشخصات فنی این طرح ، مقدمات اجرای این طرح بزرگ را با اعتباری بالغ بر 14هزار 718 میلیارد ریال از طریق فاینانس فراهم آورد.

وی ابراز امیدواری کرد با اجرای این طرح مهم زیرساختی و تحقق سایر طرح های در دست اجرا ،دگرگونی استان در تمامی زمینه ها را شاهد باشیم .

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
محال است خط آهن استان از سمت کرمانشاه به ایلام برسه، اگر هم برسه تا قرن ۲۲ نمیرسه، بهتره از سمت اندیمشک دهلران مهران صالح آباد پیگیری بشه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار