با نزدیک شدن به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مسئولان به دنبال تدارک برنامه‌های این دهه به ویژه مهم‌ترین این برنامه‌ها یعنی افتتاح پروژه‌های نیمه‌تمام هستند اما برخلاف وعده‌های پنج ساله مدیران دولتی خبری از رسیدن قطار به ارومیه نیست.
کد خبر: ۵۵۷۶۳۰
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۵ 27 January 2018

به گزارش تابناک ارومیه، دهه فجر فرصت مناسبی برای ارائه گزارش عملکرد دولتمردان است و مسئولین نیز به دنبال تدارک برنامه‌های ویژه و به خصوص افتتاح پروژه‌های عمرانی هستند، امسال برخلاف انتظار مردم آذربایجان غربی مهم‌ترین طرح عمرانی نیمه تمام ارومیه یعنی راه‌آهن ارومیه به مراغه به ارومیه در لیست طرح‌های عمرانی افتتاح شده جایگاهی ندارد و این یعنی برخلاف وعده‌های پنج ساله مدیران دولتی خبری از رسیدن قطار به ارومیه نیست.

* مشکل تأمین بودجه وجود ندارد

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در خصوص آخرین روند پروژه راه‌آهن مراغه به ارومیه، بیان کرد: مشکل تأمین بودجه وجود ندارد و در حال حاضر زیرکوبی قطار مراغه به ارومیه باقی مانده است که پیگیر هستیم افتتاح این پروژه در دهه فجر امسال انجام شود.

هادی بهادری در پاسخ به چرایی تحقق نیافتن افتتاح پروژه در هفته دولت که بارها توسط مسئولین مختلف وعده داده شده بود، گفت: از همان ابتدا هم قرار بر این بود که در هفته دولت ریلگذاری قطار به اتمام برسد که این امر با کمی تأخیر در مهر ماه امسال تمام شد.

وی همچنین در خصوص اینکه هیچ مسئولی در استان که به ظاهر باید پیگیر یا حداقل در جریان امور پروژه باشد، خبر موثقی نمی‌دهند، تصریح کرد: پروژه قطار ارومیه جزو پروژه‌های ملی است و در استان فقط نمایندگان مجلس از وضعیت آن اطلاع دارند.

بهادری نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در حالی با خوش بینی و امیدواری از افتتاح قطار ارومیه سخن می‌گوید که در تاریخ 20 آبان ماه 96 در مصاحبه با باریش نیوز پیش بینی کرده بود که این پروژه قبل از دهه فجر افتتاح خواهد شد که متن کامل این مصاحبه به شرح زیر می‌باشد.

هادی بهادری نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با سرویس اجتماعی باریش نیوز در خصوص وضعیت و زمان افتتاح پروژه راه آهن گفت: باید همگی در جهت بهره‌برداری و به نتیجه رسیدن پروژه قطار تلاش کنند، تا راه آهن هرچه زودتر به نتیجه برسد البته پروژه در مرحله ریل گذاری به اتمام رسیده  و در حال آماده سازی برای بهره برداری می‌باشد؛ براساس  پیش بینی‌ها تا قبل از افتتاح‌های دهه فجر پروژه قطار افتتاح خواهد شد، تمام تلاش بنده برای تحقق این امر تا زمان پیش بینی شده می‌باشد.

* تکرار وعده‌ها

با جست‌وجویی در خبرگزاری‌های مختلف آذربایجان غربی تیترهای بسیاری مبنی بر شنیدن سوت قطار ارومیه در دهه فجر به چشم می‌خورد که دیگر انگیزه‌ای برای تیتر کردن این خبر خوش یا شبه خوش برای هیچ خبرنگاری وجود ندارد و تنها امری که به ذهن می‌رسد این است که آیا این رویه در دهه فجر سال بعد نیز ادامه خواهد داشت؟

استاندار وقت آذربایجان غربی نیز در گفت و گوی خبری در تاریخ 14 بهمن ماه 95 که در خروجی خبرگزاری جمهوری اسلامی آذربایجان غربی منتشر شده گفته بود که پروژه راه آهن مراغه - ارومیه یکی از پروژه‌های مهمی است که در سفر رئیس جمهوری به استان مطرح شد و خوشبختانه پس از سفرهایی که محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهوری به استان انجام داد در خصوص تامین اعتبار این طرح موافقت شده و در همین راستا راه آهن نقده - ارومیه در اردیبهشت ماه 96 به بهره برداری می‌رسد.

گفتنی است طرح راه‌آهن مراغه به ارومیه در سال 1380 با پیش‌بینی اعتباری بالغ بر 5 هزار میلیارد ریال شروع شد که مسیر 184 کیلومتری این طرح به چهار بخش، مراغه به میاندوآب، میاندوآب به مهاباد، مهاباد به نقده و نقده به ارومیه  تقسیم شد و تا کنون دو بخش از این مسیر تکمیل شده است.

شایان ذکر است این طرح  قرار است آذربایجان غربی را به صورت ریلی به استان‌های آذربایجان شرقی، زنجان، قزوین و بالاخره به تهران متصل کند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار