اقلید یکـی از شهرستان های استان فارس می باشد. شهرستان اقلید ازشمـــال باشهرستان آبــــاده ,ازشرق به شهرهای مرودشت وخرمبید,ازجنوب به شهرستان سپیدان ومرودشت و ازغرب به شهرستان سمیرم دراستان اصفهان همسایه می باشد.
کد خبر: ۵۵۳۹۵۷
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰ 18 January 2018

تابناک فارس به نقل از راهنامای سفر من:اقلید یکـی از شهرستان های استان فارس می باشد. شهرستان اقلید ازشمـــال باشهرستان آبــــاده ,ازشرق به شهرهای مرودشت وخرمبید,ازجنوب به شهرستان سپیدان ومرودشت و ازغرب به شهرستان سمیرم دراستان اصفهان همسایه می باشد.

شهرستان اقليد

اگر بخواهیم از نام این شهرستان بگویم ,باید گفت اقلید از نظـر تاریخ نویسان ,واژه عربی بوده که برخـی از مورخان آن را کلید همگفته اند.اگر بخواهیم زیـادتر توضیح بدهیم می بایست گفت اقلید ششمین شهر مرتفع ایران می باشد.در وقـت های قبلی اقلید استان فارس از نظـر نظامی خیلی حساس بوده می باشد. چون این شهر مرتفع موقعیت و تسلط ویـژه دفاعی داشته و حاوی پایگاه نظامی بوده که آن را کلید فارسگفته اند.

شهرستان اقليد

آثار باستاني شهرستان اقليد

حوض دختر گبر، منبر و كتيبه مسجد جامع، قلعه آسپاس، چشمه دزدان، تـپه مهرعلي فارسي، تـپه فيلي، كتيبه و غار تنگ براق، تـپه باستاني باقر آباد، قصر بهرام، قصر گل اندام، تل شاه نشين، تل خنجشت، تـپه كوشك زر، تـپه نقاره‌خانه، باتلاق بهرام گور، كاروانسراي شاه عباس، شهر نكيسا.


اماكن تفريحي و مذهبي شهرستان اقلید

شهرستان خوش آب و هوای اقلید مردمانی خونگرم و مهمـان نوازی دارد .شهرستان اقلید حاوی محل های تفریحی و مذهبی بیشتری است از جمله:

پارك انقلاب يا چشمه صفاد الاسود

یکـی از پارک های خیلی زیبا که پـس از انقلاب بوسیـله شهرداری اقلید احداث شده است,پارک انقلاب می باشد.این پارک در کنار چشمه پرآب صغاد الاسود (چغر سیاه) در جنوب اقلید واقع شده هست که حاوی درختان بید طلائی و مجنون، و آبشارهای کوچک مصنوعی متعددی می باشد.

چشمه محمد رسول الله

یکـی از محل های خیلی زیبا و دیدنی اقلید ,چشمه محمد رسول الله می باشد.این چشمه که آبی زلال و گوارایی که از درون کوه بیرون می آید,مکانی تفریحی و قشنگی برای گردشگران شده می باشد.

چشمه محمد رسول الله

قدمگاه سده

یکـی دیگر از چشمه های پر اب و دیدنی اقلید که در فاصله ۸۰ کیلیومتری این شهرستان قرار دارد ,قدمگاه سده می باشد.این قدمگاه در میـان درختان انبوده و سرسبز واقع شده می باشد.

چشمه محمد رسول الله

چشمه محمد رسول الله

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار