عضو هيأت علمي مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني مطرح كرد
عضو هيأت علمي مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني گفت: حضرت معصومه(س) الگو و اسوه برای همه زنان و مردان است بنابراین تفاوتی بین زن و مرد در دیدگاه اسلام نیست همانطوری که مرد می‌تواند به جایگاه رفیع برسد اگر زنی نیز این مسیر را طی کند به همان مراتب کمال می‌رسد و دین به او احترام می‌گذارد.
کد خبر: ۵۴۴۹۱۶
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۳ 29 December 2017

به گزارش تابناک قم ، حجت‌الاسلام محمدمهدی نادری ضمن تسلیت سالروز رحلت جانسوز حضرت معصومه(س) اظهار کرد: در مقام و عظمت حضرت معصومه(س) این سخن کافی است که امام معصوم در توصیف زیارت ایشان فرمودند اگر کسی عارف به حق این بانوی بزرگوار را زیارت کند؛ بهشت بر او واجب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: روایات نقل شده در زمینه حضرت نشاندهنده شأن والای ایشان در پیشگاه خداوند است بنابراین این نکته به دست می‌آید که در پیشگاه خداوند تفاوتی بین زن و مرد از نظر مقام و رتبه وجود ندارد و بر اساس آیات قرآن تنها ملاک برای رسیدن به درجات انسانی، عبودیت، بندگی و تقوا است.

عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی با اشاره به تبلیغات مسموم امروز علیه اسلام گفت: جریانات فمنیستی اینگونه وانمود می‌کنند که اسلام آیینی است که حقوق و شأن زنان را رعایت نکرده ولی وجود حضرت معصومه(س) بر بطلان این ادعا گواهی می‌دهد.

وی عنوان کرد: حضرت معصومه(س) الگو و اسوه برای همه زنان و مردان است بنابراین تفاوتی بین زن و مرد در دیدگاه اسلام نیست همانطوری که مرد می‌تواند به جایگاه رفیع برسد اگر زنی نیز این مسیر را طی کند به همان مراتب کمال می‌رسد و دین به او احترام می‌گذارد.

نادری تصریح کرد: حضرت فاطمه معصومه(س) به مقام و منزلتی رسیدند که همه مردان دیگر برای رسیدن به مقامات و کمالات باید به درگاه ایشان روی آورند به طوری که مشاهده می‌شود بزرگان، مراجع و علما با تضرع به بارگاه ایشان مشرف می‌شوند و کسب فیض می‌کنند که نشاندهنده عظمتی است که اسلام برای زن قائل است.

وی با بیان اینکه اگر در پیشگاه خداوند بندگی کنیم خداوند نیز لطف خود را به بندگان نشان می‌دهد گفت: بندگی خداوند برکاتی برای انسان به همراه دارد به طوری که حضرت معصومه(س) به واسطه بندگی به برکاتی نائل شدند که یکی از آنها تشکیل حوزه‌های علمیه است.

عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی یادآور شد: امروز طلابی از کشورهای مختلف در جامعة المصطفی العالمیه تحصیل می‌کنند و با تشکیل حوزه علمیه علم از قم به دنیا منتشر می‌شود که از آثار و برکات وجودی حضرت معصومه(س) است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار