معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه با اعلام خبر فوق گفت: در اولین روز از پنجمین جشنواره منطقه ای تئاتر معلولین زاگرس، 6 نمایش از استان های کرمانشاه، کردستان، ایلام و لرستان به روی صحنه رفتند.
کد خبر: ۵۴۲۶۳۶
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۶ 24 December 2017
به گزارش تابناک به نقل از کمیته اطلاع رسانی جشنواره، خانم دکتر اختیاری افزود: در روز افتتاحیه این جشنواره نمایش های  "قلمبه ها" ، " ماده هفت"،  " زن کشو" ، "ما هم می توانیم" ، " من میخواهم ماه شوم" و " خان خل خان " در تالار انتظار و تالار غدیر کرمانشاه به روی صحنه رفتند.

دکتر اختیاری خاطرنشان کرد: امروز شنبه 2 دی ماه نیز نمایش های"فرغونی پر از امید" ، "من یک دوم" ، "پروفسور بالتازار" ، "ساعت 5 شد بابا" ، " ازدواج کوچک" ، "خروس زری" و "نقش فروش" در تالار انتظار کرمانشاه به روی صحنه می روند. 

وی در ادامه تصریح کرد: بخشی از جامعه را معلولانی تشکیل می دهند که به دلیل تفاوتی که با دیگران دارند گوشه نشینی و انزوا را اختیار کرده اند غافل از اینکه با خود باوری می توانند با این تفاوت کنار بیایند و سهم خود را همچون  افراد سالم از زندگی بگیرند.

وی با اشاره به اهداف برگزاری جشنواره تئاتر معلولین گفت: معلولین در مسیر خودباوری باید محرک هایی داشته باشد که آنها را به سوی یک زندگی شاد و مفید سوق دهد که یکی از بهترین محرکها استفاده از هنر، خصوصا هنرهای نمایشی است.

دکتر اختیاری یادآورشد: جشنواره تئاتر معلولان نیز به این دلیل برگزار می شود که هم مردم با توانمندی معلولان در عرصه های هنری آشنا شوند و هم سایر معلولان با دیدن این آثار تشویق و ترغیب شوند که به جای گوشه نشینی می توانند اثر مفیدی  مانند نمایش را برای آحاد جامعه خلق کنند.

وی با اشاره به استقبال خیلی خوب از نمایشهای اجراء شده در اولین روز پنجمین جشنواره تئاتر معلولین زاگرس افزود: از تمام خانواده های دارای کودک معلول کرمانشاهی و سایر مردم استان درخواست می کنیم از فرصت پیش آمده در زمینه اجرای نمایش توسط هنرمندان برجسته ۵استان غربی کشور استفاده کرده و روزهای شنبه و یکشنبه(دوم و سوم دی ماه) در ۲ نوبت صبح و بعدظهر از آثار به نمایش درآمده در جشنواره دیدن نمایند.
 
گفتنی است پنجمین جشنواره منطقه ای تئاتر معلولین زاگرس از روز جمعه اول دی ماه آغاز و در روزهای دوم و سوم دیماه اجرای آثار ادامه داشته و دوشنبه 4 دی ماه اختتامیه جشنواره برگزار شده و آثار و هنرمندان برتر معرفی می شوند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
آزاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۶
جشنواره تاتر معلولین ولی بکام افراد سالم . برسی کنید ببنید در کل اجراها چند نفر معلول با چه درجه ای از معلولیت وجود داشته ..
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار