تابناک: دیبرانجمن صنفی مرغداران استان اصفهان در حالی خبر از افزایش نرخ هرکیلو مرغ گرم تا هشت هزار تومان در دو هفته ابتدای سال جدید می دهد که وی اذعان دارد بعد از این دو هفته نرخ ها را کاهش می دهیم و این افزایش تنها مختص شب عید خواهد بود!
کد خبر: ۵۴۲۶
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۸ 16 February 2015
به گزارش تابناک، افزایش قیمت برخی اقلام خوراکی در ماه های منتهی به سال در اصفهان، در حالی رقم می خورد که افزایش نرخ برخی از این کالاها از سوی هیچ یک از مقام های مسئول در این زمینه تایید نشده است و در واقع قراری برای این افزایش وجود نداشته است.

قیمت برخی اقلام میوه و مواد پروتئینی در شهر اصفهان در روزهای اخیر نگرانی بسیاری از مردم و به ویژه اقشار آسیب پذیر را به همراه داشته است، چراکه افزایش کنونی قیمت ها که عموما به صورت سرخود و جدا از مصوبات قانونی نیز صورت می گیرد از جمله مصائبی است که مردم و بازار را در این برهه از سال درگیر خود می کند.

اگر افزایش نرخ ها تنها به این مقطع ختم می شد و مردم در آغاز سال جدید با موج دیگری از گرانی ها روبرو نمیشدند شاید تحمل این وضعیت برای مردم بهتر بود اما به دلیل اینکه در آغاز هر سال به صورت رسمی قیمت برخی اقلام به ویژه در بخش خوراکی با افزایش مواجه می شود، گرانی های این روزها نگرانی مردم را در پی دارد.

نرخ مرغ گرم، که یکی از پرمصرف ترین اقلام خوراکی در سبد خانوار به حساب می آید طی روزهای اخیر در برخی نقاط شهر با افزایش مواجه شده است به گونه ای که هر کیلو مرغ گرم اکنون هشت هزار تومان در مغازه ها به فروش می رسد.

موضوعی که دبیر انجمن صنفی مرغداران استان اصفهان، آن را تکذیب نکرد و گفت: این افزایش نرخ باید از اوایل فروردین ماه تا اواسط آن صورت میگرفت.

وی البته به روند صعودی زیرپوستی نرخ مرغ گرم هم اذعان داشت و گفت: قیمت مرغ گرم در اصفهان از چند روز پیش روند صعودی به خود گرفته است که هم اکنون در سطح بازار مرغ گرم را با نرخ ۷ هزار تا ۷ هزار و ۵۰۰ تومان می توان خرید.

پاکزاد بیان داشت: قیمت مرغ گرم تا اوایل سال جدید و اواسط فرودین سال ۹۴ حتی به هشت هزار و ۵۰۰ هم افزایش می یابد.

وی این گفته خود را اینگونه تکمیل کرد که با وجودی که نرخ مرغ تا اواسط فروردین ماه به هشت هزار و 500 تومان هم خواهد رسید اما بعد از این زمان یکباره کاهش دوباره را خواهد داشت.

وی البته نگفته که نرخ مرغ گرم بعد از افزایش تا چه میزان کاهش خواهد یافت و آیا فروشندگان مرغ مجاب خواهند شد که بعد از گذراندن دوران افزایش قیمت، فتیله نرخ ها را پایین کشیده و راضی به کاهش قیمت ها شوند؟!

بازگشت قیمتها به وضعیت سابق آن هم در شرایطی که، فروشندگان بدون هیچگونه مصوبه ای نرخ مرغ را خودسرانه به هشت هزار تومان رسانده اند، کمی دور از ذهن و عجیب به نظر می رسد. چراکه بازار همواره شیب صعودی را به جای سیب ملایم و نزولی در پیش می گرفته است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار