معاون پژوهش حوزه های علمیه خبر داد:
معاون پژوهش حوزه های علمیه از حضور ۶۰ مرکز و موسسه مهم حوزوی در نمایشگاه بزرگ دستاوردهای پژوهشی حوزه های علمیه در مصلی قدس خبر داد.
کد خبر: ۵۳۸۱۶۸
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۰۲:۳۹ 14 December 2017
به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین میرمعزی، طی سخنانی در نشست خبری به مناسبت هفته پژوهش و برگزاری نمایشگاه بزرگ دستاورد‌های مراکز پژوهشی حوزه های علمیه که در سالن جلسات کتابخانه مرحوم آیت‌الله العظمی بروجردی قم برگزار شد، اظهار داشت: تاکنون 185 مرکز پژوهشی در استان قم شناسایی شده که از این میزان تاکنون 80 مرکز و موسسه تقاضای حضور در نمایشگاه را داشته اند که البته به علت محدودیت مکانی تنها شرایط حضور 60 مرکز و موسسه در نمایشگاه فراهم شده است.

وی با بیان این که آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه که با مشارکت شورای هماهنگی مراکز حوزوی برگزار می شود، سخنرانی می کند، گفت: برگزاری این نمایشگاه اقدام بسیار خوبی است برای آن که عموم مردم به خصوص خود حوزویان با دستاوردهای پژوهشی حوزه هر چه بیشتر و بهتر آشنا شوند، ضمن آن که در حاشیه آن نیز با حضور انجمن های علمی حوزه و نیز مراکز و موسسات حوزوی ، نشست ها و برنامه های متنوعی برپا می شود.

وی اضافه کرد: همزمان با هفته پژوهش و برگزاری این نمایشگاه که از 25 تا 30 آذرماه در مصلی قدس دایر می باشد، از منشور 15 جلدی حوزه و روحانیت از نگاه مقام معظم رهبری رونمایی می شود که این مراسم روز سه شنبه 28 آذرماه با حضور علما و اساتید و پژوهشگران در همین مکان برگزار می گردد.

حجت الاسلام و المسلمین میرمعزی همچنین با تاکید بر لزوم توجه به نیازهای جامعه و نظام اسلامی در انجام فرآیندهای پژوهشی تصریح کرد: پژوهش‌هایی که در حوزه انجام می‌شود در عین اینکه عمیق و دقیق است، اما کافی برای نیاز‌های جامعه و نظام نیست و لذا ما نیاز به برنامه ریزی و حمایت های بیشتری در این باره داریم تا پژوهش ها در عین غنای علمی بتواند به نیازهای روز جامعه هم پاسخ دهد.

وی با بیان این که به هر صورت پژوهش برای هر نهاد علمی بسیار مهم و حیاتی است، گفت: بی شک رشد و بالندگی نهاد علمی به پژوهش است و اگر پژوهش که نتیجه آن تولید فکر و نظریه پردازی است وجود نداشته باشد، آن نهاد به تعبیر علامه جوادی آملی، یک نهاد علمی زنده به شمار نمی رود.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه همچنین با اشاره به این که ما در هفته پژوهش برای اولین بار ایام هفته را بر اساس موضوعات مورد نیاز جامعه نامگذاری کرده‌ایم، افزود: شنبه 25 آذر، روز پژوهش، حوزه و حوزه‌ پژوهش ، یک شنبه 26 آذر ماه،‌ روز پژوهش، حوزه و نظام اسلامی، دوشنبه 27 آذرماه، روز پژوهش، حوزه و بین‌الملل، سه شنبه 28 آذر، روز پژوهش، حوزه و جامعه اسلامی، 29 آذر، روز پژوهش، حوزه، فناوری و فضای مجازی، و بالاخره روز 30 آذر به عنوان روز اخلاق و فرهنگ پژوهش نامیده شده است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار