در نقاط مختلف کشورمان، برگزاری مراسم نامزدی شکل و شمایل متفاوتی دارد. به عنوان مثال در برخی از شهرها هزینه ی این مراسم بر عهده ی خانواده عروس است و در برخی از شهرها بر عهده ی خانواده ی پسر می باشد.
کد خبر: ۵۳۸۱۴۵
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۳ 13 December 2017

آداب و رسوم برگزاری جشن نامزدی


به گزارش تابناک هرمزگان به نقل از سایت تشریفات (tashrifat.org)، در نقاط مختلف کشورمان، برگزاری مراسم نامزدی شکل و شمایل متفاوتی دارد. به عنوان مثال در برخی از شهرها هزینه ی این مراسم بر عهده ی خانواده عروس است و در برخی از شهرها بر عهده ی خانواده ی پسر می باشد. برخی از افراد اعتقاد دارند که مراسم نامزدی باید در ابعاد کوچکتر و در خانه برگزار شود اما عده ای باور دارند که باید چنین جشنی را در حد و اندازه های جشن عروسی برپا کرد. گاهی هم در بعضی از شهرها عروس و داماد در تقبل هزینه های عروس مشترک عمل می کنند.

در صورتی که خانواده ها حمایت های مالی خود را از زوج جوان انجام ندهند و آنها مجبور باشند تمام هزینه های مراسم را خودشان تقبل کنند؛ باید گفت که تقریبا چنین کاری امکان پذیر  نخواهد بود. چرا که برگزاری یک چنین جشنی در ابعاد متوسط مشمول پرداخت هزینه های گزافی می شود. از سوی دیگر امروزه هزینه یک مراسم عروسی میانگین هزینه ای معادل یک سوم خریدن خانه است.

جشن نامزدی به این دلیل که اولین مجلس مشترک بین خانواده هاست، حساسیت بالایی دارد. در جشن نامزدی که به نوعی جشن معارفه ی دو خانواده به شمار می رود؛ بسیاری از مسائل مهم تر و حساسیت بر انگیز تر از مراسم عروسی است. نحوه ی پذیرایی از مهمانان، پوشش عروس و داماد، برخورد کادر سالن و رسیدگی به تمامی مسائل مربوط به پذیرایی می تواند نشان دهنده ی یک مهمانی عالی و دلچسب باشد.

برای برگزاری یک جشن نامزدی بی شک به عکاس و فیلم بردار نیز نیازمندیم، برای ثبت خاطره های خوش از نخستین روزهای زندگی مشترک. همچنین به دی جی با کیفیت، که طراوت و شادابی به  مجلس شادی ما ببخشد.

ایرانیان از دیرباز به برگزاری مراسم های مختلف عروسی شهره بودند. در زمان های قدیم عروسی های خان ها و خان زاده ها تا هفت شبانه روز نیز ادامه می یافت و مردم در چنین روزهایی به صورت دسته جمعی به جشن و  پایکوبی می پرداختند.

هر چند که امروزه با گسترش چشم و هم چشمی و تجمل گرایی، رسم های بی فایده ای به رسوم عروسی اضافه شده اند؛ اما اگر به کنه موضوع فکر کنیم، پی می بریم که بسیاری از این رسم ها مدرن شده ی همان رسوم آبا و اجداد ماست. که با تغییراتی هر چند جزئی در شکل و ساختار به دست ما رسیده است.

پیشنهاد می کنیم که با مشورت خانواده ها تمامی موارد را پیش از برگزاری جشن هماهنگ کنید تا در روز جشن بر سر مسائل کوچک و پیش پا افتاده اختلافی پیش نیاید و موجب ناراحتی یا غم کسی شود.در نهایت طراحی جشن همان چیزی خواهد شد که دلخواه تان بود.

منبع: http://www.Tashrifat.org


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار