در گفتگو با تابناک مطرح شد:
از دوستان سردبیر نیز توقع می‌رود ضمن اینکه اعتماد به خبرنگاران داشته و دارند اما خود نیز چنین مسائلی را حتما با آگاهی از صحت مطالب اقدام به نشر نمایند تا میزان صداقت و مردمی بودنشان خدشه دار نشود .
کد خبر: ۵۳۴۶۷۸
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۸ 06 December 2017
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، ماجرای قتل اعضای یک خانواده به دست یکی دیگر از  اعضای خانواده باعث راه افتادن بازار شایعات در سطح رسانه ها و شبکه های مجازی شد به گونه ای که خانواده حادثه دیده به شدت از این گونه اخبار شاکی بوده و خواستار رعایت انصاف از طرف رسانه ها و احترام به شخصیت و آبروی افراد شد.
دو روز پیش این خبر رسانه ای شد و در سایت تابناک هم با منبع پایگاه خبری پلیس منتشر شد که یکی از اعضای خانواده حادثه دیده در تماس با تابناک ضمن رد برخی اخبار منتشره توضیحاتی داده است که منتشر می شود.
آنچه که در ادامه می خوانید صحبت های سید شکرالله سیادت نسب عموی دو برادر مقتول با تابناک کهگیلویه و بویراحمد است .

سید شکرالله سیادت نسب گفت : حادثه دردناک آبگرم گچساران دل هر انسانی را به درد آورد و جامعه استان رادرشوک این اتفاق فرو برد ، متاسفانه نشر خبر به صورت کامل نشده و بودن تحقیق اصل ماجرا را تحت شعاع قرار داده و خانواده مقتولان را به گونه‌ای جلوه داده که فرسنگ‌ها با واقعیت فاصله دارد ،بنده بعنوان عضو این خانواده مومن و قدیمی بر آن شدم که از کنه مطلب اطلاع حاصل نمایم و ماجرا را آنگونه که هست به سمع و نظر مردم عزیز برسانم .
وی افزود : قاتل برادران و پدرکه در مورد ش قلم فرسایی شد متاسفانه مدتی دچار افسردگی روحی گشته و انزوا نشینی را در پیش گرفته بود که این روزها اگر نگوییم بیشتر جوانان حداقل میتوان گفت قشری از جوانان استان ما وشاید همه استانها در گیر این مشکل باشند و خانواده ها هم به تبع آن رنج ببرند ، افسردگی اگر مداوا نشود ضربه های جبران ناپذیری هم به فرد و هم جامعه خواهد زد و برای همین خانواده ها مشاهده این بیماری را در جوانان خود جدی گرفته و در صدد مداوای جوان خود برآیند تا خدای ناکرده دچار چنین اتفاقی نگردند و پیآمد ناگوار گریبان آنها را نگیرد .
سیادت نسب در خصوص وضعیت کلی خانواده گفت : این خانواده برخلاف اخبار عنوان شده از خانواده های تقریباً متوسط و شاید کمی بیشتر از متوسط جامعه بودند ، برادران پیمانکار ساختمانی بوده ودر خانواده مخارج را تامین می‌کردند ، پدر خانواده بازنشسته شهرداری و ناتوان از مخارج خانواده نیز نبوده است ، این خانواده پنج برادر داشت که فقط بزرگترین ازدواج نموده و در کنار آنها زندگی میکرد و بقیه در یک خانه بودند و از زندگی نسبتاً خوبی برخوردار وبخوشی روزگار را سپری می‌کردند .
وی با تکذیب خبر مربوط به معلولیت دو برادر مقتول ، به تابناک گفت: مقتولان هیچکدام معلولیت نداشته و تنها مشکل یکی از آنها بیماری سرع بود وتا آنجایی که من میدانم این بیماری معلولیت محسوب نمیشود و حتی جزو بیماری خاص نیز نمی باشد .
این عضو خانواده مقتولین با گلایه از رسانه ها ، افزود : درست است که خبرنگار به دنبال مهم جلوه دادن خبر ی که منتشر می‌کند اما شرط انصاف این است که مطابق واقعیت باشد تا خدای ناکرده افراد درگیر خبر مربوط را به دردسر نیندازد و دچار مخاطره نکند و یا با آبروی خانوادگی افراد بازی نشود ، دوستان خبرنگار بنده حقیر در رساندن اخبار بیشتر دقت نمایند و بسنده نکنند به یک گفته کوتاه ، بلکه قبل از درج خبر از صحت و سقم موضوع مطلع و با تحقیق کامل اقدام به نشر آن نمایند تا هم جایگاه انتشار دهنده بیشتر در دل مردم جای گیرد و هم میزان صداقت آنها زیر سوال نرود که این هیچ منفعتی نه برای خبرنگار دارد و نه برای جایگاه منتشر کننده ، حال میخواهد روزنامه باشد یا سایت خبری ، فرقی نمیکند .
وی در پایان خواستار توجه بیشتر خبرنگاران به محتوای اخبار  انتشاری شد و گفت : ازوستان سردبیر نیز توقع می‌رود ضمن اینکه اعتماد به خبرنگاران داشته و دارند اما خود نیز چنین مسائلی را حتما با آگاهی از صحت مطالب اقدام به نشر نمایند تا میزان صداقت و مردمی بودنشان خدشه دار نشود .
انشاالله که از این به بعد شاهد درج خبر با دستپاچگی نباشیم و بیشتر به صحت و سقم خبروبا کنکاش دقیق تر آنرا انتشار دهیم ، به امید موفقیت دوستان دلسوز و خبرنگاران عزیز و دوست داشتنی .

برچسب ها: قتل در گچساران،
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار