شکایت از خبرنگاران به جای عذرخواهی!!
در حالی که اداره کل ورزش و جوانان استان قم باید نسبت به بی حرمتی های صورت گرفته در مسابقات کشتی یادگار امام عذرخواهی کند، در اقدامی تعجب آور از خبرنگاران شکایت کرده است!. در این مسابقات، ناظر خارجی در هنگام برگزاری مسابقه،‌ حجاب اسلامی را رعایت نکرد.
کد خبر: ۵۰۰۲۰۷
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۰ 27 September 2017
به گزارش تابناک قم، اداره کل ورزش و جوانان استان قم در اقدامی عجیب و غیر قابل باور از رسانه ای که اخبار حضور  بی حجاب یک زن در مسابقات کشتی استان قم را پوشش داده اند، شکایت کرده است.

این اداره کل که عملکرد آن در برگزاری مسابقات کشتی با انتقاد رسانه ها نیز روبرو شد،‌ با فرار به جلو به جای عذرخواهی از مراجع تقلید، مردم قم و آستان مقدس کریمه اهل بیت به سبب بی حرمتی انجام شده در شهر کریمه اهل بیت، و علی رغم نامه استاندار قم در ممنوعیت شکایت از رسانه ها، نسبت به شکایت از کانال خبر فوری قم اقدام کرده است.

نامه استاندار قم به شرح زیر است: نظر به این كه با هدف بهبود فرایند رسیدگی به شكایات از اصحاب رسانه همچنین پیشگیری و كاهش مشكلات و تنش‌های ناشی از احضار و برخورد قضایی با خبرنگاران و شاغلین در رسانه‌های ارتباط جمعی، كمیته حل اختلاف ویژه‌ای در محل خانه مطبوعات استان قم راه اندازی شده است، لذا در جهت حمایت و تقویت فضای نقادانه آزاد در استان و كمك به حفظ و ارتقای فرهنگ و روحیه مطالبه گری در حوزه رسانه و خبرنگاری به عنوان یكی از رویكردهای جدی مد نظر دولت‌های یازدهم و دوازدهم در تعامل با رسانه‌ها و از موضوعات مورد تأكید در برنامه‌های عملیاتی حقوق شهروندی و قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، شایسته است ادارات و نهادهایی كه احیاناً قصد شكایت از خبرنگاران و فعالان عرصه خبر و رسانه را دارند ابتدا موارد اختلافی را به خانه مطبوعات استان ارجاع، تا در كمیته فوق الذكر مطرح و رسیدگی شود و در صورت عدم توافق، حق پیگیری برای دستگاه‌ها از طرق مختلف محفوظ خواهد بود.

ماجرای بی حرمتی در مسابقات کشتی چه بود؟

در مسابقات کشتی یادگار امام که در شهر مقدس قم و در تیرماه امسال برگزار شد، ناظر خارجی مسابقات در هنگام برگزاری مسابقه،‌ حجاب اسلامی را رعایت نکرد و این عدم رعایت حجاب در جوار حرم کریمه اهل بیت، پس از انتشار در کانال های تلگرامی با اعتراض شدید مردم روبرو شد.

در این مسابقات همچنین اتفاق دیگری نیز افتاد. هنگام حضور وزیر ورزش در سالن،‌ یکی از جملات رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز که بر دیوار سالن مسابقات نقش بسته بود،‌ پایین کشیده شد و پس از عکس العمل نماینده قم در مجلس شورای اسلامی،‌ و با خروج وزیر ورزش از سالن،‌ دوباره به جای خود برگشت. 

این اقدام توهین آمیز نیز از دید خبرنگاران مخفی نماند و در کانال های تلگرامی آنها انعکاس یافت که موجب عصبانیت بیشتر اداره کل ورش و جوانان استان قم شد.

انتقام از خبرنگاران با شکایت در دادگاه

پس از این بود که اداره کل ورزش و جوانان استان قم از یکی از کانال های پر مخاطب استان قم در تلگرام که توسط خبرنگاران با سابقه اداره می شود،‌ شکایت کرد. در این شکایت، مدیر این کانال به نشر اکاذیب متهم شده است این در حالی است که همگان آن را دیده اند و در حافظه دوربین ها نیز ثبت شده است.


برای پیوستن به کانال رسمی تابناک قم در تلگرام میتوانید از لینک های زیر استفاده نمایید:

https://telegram.me/www_tabnakqom_ir

https://telegram.me/joinchat/AAAAAEBGvgGdXHQWdwFDDA

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار