قائم مقام استاندار آذربایجان شرقی در حوزه فناوری و اقتصاد دانش بنیان گفت: آذربایجان شرقی یکی از استان‌های پیشرو در ایجاد منطقه ویژه علم و فناوری است و تداوم این حرکت نیازمند باور به هدف و تلاش و پایداری است.
کد خبر: ۴۹۳۳۸
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۴:۲۲ 18 June 2015
به گزارش خبرنگار ما ، محمدتقی پاکزاد در نشست تخصصی بیوفوتونیک که در محل پژوهشکده فیزیک کاربردی دانشگاه تبریز برگزار شد، با تاکید بر حضور فعال‌تر دانشگاه‌ها در حوزه صنعت و اقتصاد دانش بنیان، گفت: از اساتید و دانشجویان می خواهم که در این رابطه فعال‌تر حرکت کنند تا در اندک زمان ممکن توان دستیابی به اهداف خود را داشته باشیم.

قائم مقام استاندار آذربایجان شرقی از تشکیل نه ستاد فناوری در استان خبر داد و گفت: تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر توجه به اقتصاد دانش بنیان ما را مصمم به حضور در این عرصه می کند.

پاکزاد در بخش دیگری از سخنان خود حرکت مراکز رشد دانشگاه‌ها به سمت تخصصی بودن را خواستار شد و گفت: مراکز رشد با توجه به گرایش‌هایی که در استان وجود دارد باید به سمت تخصصی شدن بروند و به تدریج باید به سمت گرایش‌هایی برویم که محصول گرا باشند.

وی با تاکید بر این که باید قدم‌های ارزنده در جهت شکوفایی علم را ارج نهیم، اظهار داشت: دانشگاهیان باید ادامه دهنده این قدم‌ها که سرمایه های ملی ما هستند، باشند.

قائم مقام استاندار آذربایجان شرقی در ادامه علم بیوفوتونیک را حرکتی نو در کشور دانست و گفت: آذربایجان شرقی از اولین استان‌هایی است که در این رابطه شروع به حرکت کرده و رسالت ما این است که زمینه های رشد این علم را فراهم کنیم.

وی با اشاره به این که بیوفوتونیک یک علم بین رشته ای است، افزود: آذربایجان شرقی قطب فوتونیک کشور است و باید به دنبال آن باشیم که استان را به قطب بیوفوتونیک نیز تبدیل کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :