رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان گفت: با توجه به مشورت هایی که میان نمایندگان استان صورت گرفته با دید کمک به دولت، در مجموع نسبت به اغلب وزرای پیشنهادی نظر مثبتی دارد.
کد خبر: ۴۷۹۱۷۲
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۹ 16 August 2017
به گزارش تابناک : حسین هاشمی تختی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران پیرامون بررسی برنامه ها و صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم در مجلس شورای اسلامی، عنوان کرد: پس از اعلام رسمی اسامی وزرای پیشنهادی، بررسی برنامه ها از طریق کمیسیون های تخصصی آغاز شد.

وی ادامه داد: نمایندگان مردم هرمزگان در خانه ملت نیز در قالب حضور در کمیسیون های تخصصی و همچنین فراکسیون های مجلس نشست هایی را با وزرای پیشنهادی داشته و سوالات و مسائل را مطرح کرده اند.

رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس افزود: مجمع نمایندگان استان با توجه به مشورت هایی که میان نمایندگان استان صورت گرفته با دید کمک به دولت، در مجموع نسبت به اغلب وزرای پیشنهادی از سوی رئیس جمهوری نظر مثبتی دارد و برخی را نیز با شرایطی پذیرفته ایم.

هاشمی تختی تصریح کرد: طبق رایزنی هایی که با وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم صورت گرفته، آنها قول های خوبی برای کمک به توسعه بیشتر هرمزگان و رفع مشکلات استان داده اند که امیدواریم در این دولت اجرایی شود.

وی با اشاره به طرح مشکلات هرمزگان با وزرای پیشنهادی، اظهار داشت: بنده به عنوان عضو کمیسیون عمران مشکلات و مطالبات مردم هرمزگان از جمله در زمینه توسعه راه ها، لزوم تکمیل کریدور چابهار به پارسیان و سرمایه گذاری بیشتر در بنادر استان را در جلسه با گزینه پیشنهادی وزارت راه و شهرسازی مطرح کردم و همچنین از وزیر پیشنهادی خواستم همت بیشتری را در تکمیل و رفع مشکلات مسکن مهر و اختصاص اعتبارات بیشتر در این زمینه به هرمزگان داشته باشد.

نماینده مردم بندرعباس، حاجی آباد، بندرخمیر، قشم و ابوموسی در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در جلسه با وزیر پیشنهادی نفت نیز مواردی را در این خصوص ارائه کردیم که هرمزگان از استان های دارای منابع نفت و گاز است و دستگاه ها و پالایشگاه های متعدد مرتبط با وزارت نفت در مناطق مختلف و جزایر این استان فعالیت می کنند اما هیچ کدام از مجموعه های وزارت نفت در استان دارای مدیرعامل و حتی عضو هیئت مدیره بومی نیستند و در استخدام و به کارگیری نیروها نیز مصوبه دولت مبنی بر اولویت قراردادن و استخدام 50 درصد نیروهای بومی رعایت نمی شود.

هاشمی تختی خاطرنشان کرد: در این خصوص تذکراتی دادیم که در جذب نیروها چه به صورت رسمی و پیمانی از طریق آزمون و چه به صورت قراردادی باید عدالت رعایت و از ظرفیت نیروهای بومی و ماندگار هرمزگان استفاده شود.

وی با اشاره به جلسه با گزینه پیشنهادی وزارت نیرو، بیان داشت: طرح مشکلات آب و برق استان در این نشست صورت گرفت و همچنین تذکر دادیم که با توجه به استراتژی دولت برای شیرین سازی آب خلیج فارس و انتقال آن به عمق کشور باید به شکلی عمل شود که با ارزیابی دقیق، ضربه ای به ذخایر موجود در خلیج فارس وارد نشود و همچنین با توجه به اقدامات سایر کشورهای همسایه در خلیج فارس در این خصوص به شکلی عمل کنیم که به لحاظ بین المللی دچار محدودیت نشویم.

رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس با اشاره به تاکید بر رفع مشکلات بهداشت و درمان استان هرمزگان در نشست با گزینه این وزارتخانه به جلسه با وزیر پیشنهادی امور خارجه اشاره کرد و گفت: در این نشست نیز ضمن تاکید بر لزوم توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری و اقدام مناسب در برابر بدعهدی های آمریکا، پیشنهاد دادیم از ظرفیت گروه دوستی پارلمانی برای ارتباط و تعامل بیشتر با همسایگان به خصوص کشورهای حاشیه خلیج فارس استفاده شود.





منبع : مهر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار