زیان خالص سنگین تنها چالش مهم و در پیش روی شرکت فولاد هرمزگان جنوب نیست چرا که این شرکت جدای از زیان خالص (۸۱) ریالی به ازای هر سهم سال ۹۵ را با زیان انباشته (۲,۷۴۳,۰۹۴) میلیون ریالی به انتها رساند.
کد خبر: ۴۷۸۵۸۹
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۸ 15 August 2017

به گزارش تابناک :  شرکت فولاد هرمزگان جنوب به عنوان یکی از شرکت‌های فولادی موثر در این صنعت سال مالی 95 را با سختی و دست اندازهای فراوان پشت سرگذارد که مهمترین نشانه آن، زیان سنگین (۱,۲۲۰,۰۷۹) میلیون ریالی است.

به جرات می‌توان این حجم زیان خالص را یک رکورد جدی برای شرکتی در قد و قامت فولاد هرمزگان جنوب در صنعت فولاد به شمار آورد.

شرکت فولاد هرمزگان جنوب با زیان خالص (2295858) میلیون ریالی برای دومین سال پیاپی بوده که به زیان می‌نشیند.

به گزارش «نود اقتصادی»، گفته می‌شود که در سال مالی 95 دستکم 160 میلیارد ریال به صورت علی‌الحساب به تعدادی از شرکت‌های طرف قرارداد و پیمانکار شرکت فولاد هرمزگان جنوب پرداخت شده که از قرار معلوم، بدون تنظیم الحاقیه قرارداد صورت پذیرفته است.

 

نکته دیگر اینکه در سال مورد گزارش، خریدهای انجامی شامل مواد اولیه و مصرفی و قطعات یدکی سرجمع  50 میلیارد ریال مازاد بر نیاز بوده که با وجود عدم مصرف طی سال مورد گزارش و انباشت موجودی، خریداری مجدد آنها توجیه نشده است.

شرکت فولاد هرمزگان جنوب درسال 1390  راه اندازی شده  و این شرکت دارای ظرفیت اسمی 1.5 میلیون تن تختال (اسلب) بوده که در کنار آن، قادر به تولید محصولات میانی ازقبیل یک میلیون و 650 هزارتن آهن اسفنجی درسال و 90 هزار تن آهک درسال است.

اما زیان خالص سنگین تنها چالش مهم و در پیش روی شرکت فولاد هرمزگان جنوب نیست چرا که  این شرکت جدای از زیان خالص (۸۱) ریالی به ازای هرسهم سال 95 را با زیان انباشته (۲,۷۴۳,۰۹۴) میلیون ریالی به انتها رساند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که میزان تولید محصول نهایی شرکت فولاد هرمزگان جنوب در سال گذشته به بیش از 1163000 تن رسیده که نسبت به سال 1394 با کاهش 1 در صدی همراه بوده است.





منبع : نود اقتصادی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار