مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان با اشاره به برخی ساخت و سازهای نامناسب در سواحل استان، گفت: باید بازنگری مناسبی در تعیین حریم سواحل خلیج فارس در کل شهرهای استان هرمزگان انجام پذیرد.
کد خبر: ۴۷۷۰۰۷
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۲ 12 August 2017
به گزارش تابناک : ابراهیم رستم گورانی شنبه در نشستی در همین رابطه بیان داشت: متاسفانه مجموعه‌هایی در سواحل قشم و بندرعباس در حال ساخت است که چشم انداز دریا را به طور کلی از بین برده است.
وی افزود: هر چند مجوز ساخت برخی از این مجموعه ها به صورت قانونی صادر شده ولی در آینده از نظر زیست محیطی و بصری مشکل ساز خواهند شد، بنابراین باید هر چه سریع تر نسبت به تعیین تکلیف حریم قانونی سواحل خلیج فارس در تمامی شهرهای ساحلی استان اقدام شود.
گورانی خاطرنشان کرد: با توجه به وجود 17 شهر ساحلی در استان توجه به حریم دریا و حفظ و صیانت از آن هم به لحاظ زیست محیطی و هم منظر شهری اهمیت بسزایی دارد.
وی ادامه داد: بر اساس قانون، فاصله 60 متری از حریم دریا حریم عمومی محسوب می شود ولی متاسفانه عده ای سودجو از خلاءهای قانونی استفاده کرده و حتی بعد از 60 متر حریم دریا اقدام به ساخت وساز می‌کنند.
این مقام مسئول اظهار کرد: اگرچه ممکن است این ساخت و سازها از نظر قانونی مشکلی نداشته باشد ولی باعث زشتی چهره سواحل و طبیعت زیبای دریا می شود.
مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان هرمزگان با هشدار نسبت به آلودگی خلیج فارس، مهمترین معضل خلیج فارس را ورود فاضلاب‌های خانگی، شهری و تردد کشتی‌های غول پیکر نفتی خواند.
گورانی اظهار داشت: ساخت وساز و فروش سواحل منطقه آزاد قشم و استحصال آب دریا در بندرعباس، بندر لنگه و کنگ و سایر شهرهای ساحلی استان از دیگر معضلات خلیج فارس است.
مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان هرمزگان گفت: سواحل برخی از شهرهای ساحلی استان بصورت بکر باقی مانده اند که جهت استفاده بهینه و حفظ سیما و منظر این شهرها، باید طرح ساماندهی این سواحل انجام پذیرد.
گورانی تاکید کرد: رفع مشکلات شهرهای ساحلی استان مستلزم توجه به طرح آمایش سرزمینی و تدوین سند جامع توسعه هرمزگان است که هم اکنون در حال انجام می باشد.





منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار