مدیرکل محیط زیست هرمزگان گفت: با توجه به ظرفیت های خوبی که در بخش آبزی پروری و شیلاتی در استان وجود دارد، این اداره کل صدور مجوزهای زیست محیطی سایت های پرورش میگو را در اولویت قرار داده است.
کد خبر: ۴۷۶۷۶۰
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۵ 12 August 2017
به گزارش تابناک : مجید وفادار روز شنبه در نشست مشترک اداره کل شیلات و محیط زیست استان با اشاره به اهمیت تولید و اشتغال و رعایت بر اصول حفاظت از محیط زیست افزود: سرعت بخشی در صدور مجوزهای زیست محیطی سایت های پرورش میگو، موجب توسعه پرورش این نوع آبزی در زمین های مستعد استان و همچنین تولید اشتغال می شود.
مدیرکل شیلات هرمزگان هم گفت: با رایزنی های انجام شده با اداره کل محیط زیست و همچنین پیگیری های صورت گرفته، در حال یافتن راه حلی مناسب جهت فراهم شدن امکان توسعه پرورش میگو هستیم.
سید پرویز محبی اظهارامیدواری کرد: در سالی که با نام اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال مزین شده، شاهد افزایش قابل قبولی در تولید پرورش آبزیان بویژه میگو باشیم.
وی بیان داشت: بدون شک دستگاه های اجرایی متولی همه تلاش خود را در جهت رفع موانع تولید و پرورش میگو به کار بسته اند.
مدیرکل شیلات هرمزگان اظهارکرد: با تعامل سازنده ای که در بین ادارات استان و دیگر نهادهای متولی با توسعه آبزی پروری وجود دارد، شاهد رونق تولید و اشتغال در سالجاری و آینده باشیم.
استان هرمزگان در سال 95 با تولید بالغ بر 255هزار تن انواع آبزیان توانسته بیش از 43 درصد از تولیدات شیلاتی کشور و همچنین رتبه نخست در این زمینه را کسب کند.
در هرمزگان 28 هزار و 300 صیاد با استفاده از چهار هزار و 300 فروند شناور صیادی و با پشتیبانی 22 بندر صیادی در بیش از یکهزار و 400 کیلومتر نوار ساحلی استان مشغول به فعالیت هستند که این مهم بیانگر نقش مهم شیلات در معیشت مردم استان جدای از اشتغال ایجاد شده در حوزه آبزی پروری و صنایع است.





منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار