«تصمیم چند هفته پیش دولت ترامپ مبنی بر تایید پایبندی ایران به توافق هسته ای برای دومین بار، توضیح ناپذیر و غیر قابل قبول است...»
کد خبر: ۴۷۶۶۰۳
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۱ 12 August 2017

به گزارش تابناک : «جان بولتون، سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل روز جمعه در مصاحبه با "بریت بارت" هشدار داد که فناوری موشک های هسته ای کره شمالی به زودی در دست ایران قرار خواهد گرفت. او همچنین از مقامات دولت ترامپ از جمله، مک مستر، مشاور امنیت ملی، به خاطر حفظ توافق هسته ای با وجود نقض آشکار توافق توسط ایران انتقاد کرد.

 

جان بولتون گفت: "هر قابلیتی که کره شمالی دارد، ایران تنها یک روز بعد آن را در اختیار خواهد داشت."

 

بولتون همچنین تایید پایبندی ایران به توافق هسته ای را مورد انتقاد قرار داده و عنوان کرد: "تصمیم چند هفته پیش دولت ترامپ مبنی بر تایید پایبندی ایران به توافق هسته ای برای دومین بار، توضیح ناپذیر و غیر قابل قبول است.

 

بولتون ضمن اشاره به گزارشات منتشر شده توسط رسانه ها از جمله نیویورک تایمز وواشنگتن پست که از حمایت تمام مشاوران امنیت ملی دولت ترامپ از این تصمیم سخن به میان آورده اند، گفت: "اکنون رئیس جمهور می گوید که فکر نمی کند ایرانی ها به توافق هسته ای پایبند باشند؛ به نظر من آقای ترامپ باید بوروکراسی و دیوان سالاری را کنار گذاشته و به روشنی اعلام کند: گوش کنید که من چه می گویم؛ ما باید از این توافق خارج شویم. اگر او این کار را نکند نه تنها سیاست عوض نخواهد شد بلکه در نهایت ورق به ضرر ترامپ باز خواهد گشت."

 

بولتون مشکل دولت ترامپ در عدم برخورد قاطع و روشن با توافق هسته ای با وجود نقض آن از سوی ایران را بوروکراسی و دیوان سالاری دانسته و می گوید: "هر بوروکراسی در واشنگتن فرهنگ خاص خود را دارد. برخی نهادها مانند وزارت امور خارجه نیز اسیر این موضوع هستند. ما در وزارت امور خارجه نیازمند سازمان دهی مجدد نیستیم بلکه باید یک تغییر فرهنگی در این نهاد صورت پذیرد."»

 

گفتنی است همکاری ایران و کره شمالی اخیرا به بهانه ای برای فضاسازی و مانور رسانه ای علیه کشورمان تبدیل شده است. پایگاه آمریکایی "الگماینر" (Algemeiner) نیز با انتشار گزارشی در این رابطه خواستار برخورد قاطع دولت ترامپ با ایران و تحریم کشورمان شده و عنوان می کند:

 

«در حالی که همکاری های ایران و کره شمالی در زمینه موشک های بالستیک موجب نگرانی دولت آمریکا است، باید پیگیری لازم برای اعمال تحریم هایی در این رابطه از سوی سازمان ملل بر ایران صورت پذیرد. یکی از راه هایی که می توان برنامه موشکی ایران را هدف گرفت، از طریق اعمال تحریم بر نهادها و اشخاص ایرانی است که با کره شمالی ارتباط دارند.

 

در حال حاضر یکی از اولویت های دولت ترامپ باید پرداختن به هر گونه همکاری هسته ای میان ایران و کره شمالی باشد.»

 

 

 




منبع : بریت بارت 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار