فرماندارشهرستان جاسک در همایش تجارت و سرمایه گذاری جاسک- عمان گفت: پیوند جاسک و عمان بسیار عمیق و ناگسستنی بوده به طوری که صادرات کالا بین بنادر هرمزگان و عمان افزایش یافته است.
کد خبر: ۴۷۶۱۶۲
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۲ 10 August 2017
به گزارش تابناک : محمد احمدی چهارشنبه شب در همایش سرمایه گذاری جاسک - عمان و بندر مسقط گفت: جاسک و عمان کمترین مسافت بین بنادر کشورهای حاشیه خلیج فارس را دارند و سبب کاهش ریسک سرمایه‌گذاری و افزایش مراودات شده است که یکی از مولفه ها و شاخص های مهم در امر سرمایه گذاری محسوب می شود.

فرماندار جاسک بیان داشت: میزان صادرات جاسک به مسقط در چهار ماهه نخست سال جاری ۱۵ هزار تن و با ارزش ۳ میلیون دلار بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از دو برابر افزایش داشته است.

احمدی گفت: اقلام صادر شده شامل انواع محصولات کشاورزی، صنایع دستی، نمک صنعتی و دام زنده و مصالح ساختمانی بوده است.

فرماندار شهرستان جاسک تصریح کرد:یکی از ظرفیت های بالفعل شهرستان صید وصیادی است که سالانه ۳۸ هزار تن انواع آبزیان صید و بخشی از ماهی مورد نیاز بازارهای خارجی را تامین می کند.

احمدی عنوان داشت: پرورش میگو یکی دیگر از ظرفیت های این شهرستان است که با وجود ۸۰۰ هکتار مزارع پرورش میگو و ۳ مرکز تکثیر و تولید بیش از ۵۰۰ میلیون لارو میگو نقش تعیین کننده ای در تامین پروتئین مورد نیاز ایفا خواهند کرد.

فرماندار شهرستان جاسک بااشاره به قابلیتهای موجود درصنعت گردشگری شهرستان گفت: در بخش گردشگری نیز می توان به سواحل و خورهای بسیار زیبا و مناطق بکر و دست نخورده این شهرستان اشاره کرد.

احمدی با بیان اینکه جایگاه این شهرستان در طرح توسعه سواحل مکران حائز اهمیت است عنوان داشت:جاسک قلب توسعه ی سواحل مکران است و هفت طرح ملی در آن در حال اجراست که می تواند زمینه ساز تحولات بزرگی شود.

احمدی گفت: تجار و فعالان اقتصادی جاسک با رفع مشکلات بانکی و گمرکی می توانند اقدامات بزرگی را در راه توسعه وپیشرفت شهرستان انجام دهند.




منبع : مهر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار