مدیرعامل و رئیس هیات مدیره بانک صنعت و معدن گفت: عزم شورای هماهنگی بانک های کشور بر حمایت از دولت و کاهش نرخ سود بانکی به 15 تاکید دارد.
کد خبر: ۴۷۵۸۷۴
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۶ 10 August 2017
به گزارش تابناک : علی اشرف افخمی عصر چهارشنبه در نشست راهبردی اقتصاد مقاومتی استان مرکزی در اراک افزود: فعالیت موسسات غیر مجاز لطمه های جبران ناپذیری به کشور وارد کرد و نرخ سود بالای این موسسات عاملی برای خمودگی اقتصادی بود.

مدیرعامل و رئیس هیات مدیره بانک صنعت و معدن ادامه داد: اعطای سود بانکی بالا در هیچ جای دنیا مرسوم نیست و اقتصاد کشور با این روش متضرر می شود.

افخمی عنوان کرد: در یک سال و 2 ماه گذشته بانک مرکزی در خصوص موسسات غیرمجاز با جدیت وارد شده و امید است در آینده نزدیک شاهد ثبات و آرامش سیاست پولی در جامعه باشیم.

وی بیان کرد: با کاهش نرخ سود بانکی سود تسهیلات نیز کاهش می یابد و این مهم ضمن ایجاد انظباط مالی، کارآفرینان را به امر سرمایه گذاری بیشتر ترغیب می کند.

مدیرعامل و رئیس هیات مدیره بانک صنعت و معدن اضافه کرد: سال گذشته مجموع بانک های دولتی و خصوصی 178 هزار میلیارد ریال تسهیلات در قالب طرح رونق تولید به 25 هزار واحد تولیدی اعطا کردند که هم به تثبیت شغل و افزایش ظرفیت در واحدها و هم به توسعه صادرات کمک شایانی شد.

وی یادآور شد: پارسال یک هزار و 600 واحد تولیدی در قالب طرح رونق تولید، 21 هزار میلیارد اعتبار با مشارکت بانک صنعت و معدن دریافت کردند.

افخمی تصریح کرد: حدود سه میلیارد دلار منابع مالی در بخش فولاد تامین شده که با این اقدام هشت میلیون تن به ظرفیت فولاد کشور اضافه می شود و ظرفیت تولید فولاد ایران از 17 میلیون تن به 25 میلیون تن افزایش می یابد.

استاندار مرکزی نیز در این نشست گفت: دولت یازدهم 40 هزار میلیارد ریال در بخش تولید و صنعت در این استان سرمایه گذاری کرد.

محمود زمانی قمی افزود: این اقدام و تلاش در عرصه های مختلف سبب شد تا استان مرکزی شرایط مطلوب تر اقتصادی را به نسبت کشور داشته باشد.

استاندار مرکزی ادامه داد: پایین بودن و بالا بودن نرخ بیکاری تصادفی نیست بلکه به واسطه گام های ارزنده اقتصادی صورت گرفته است.

زمانی قمی گفت: نرخ بیکاری در شهرستان های اراک و خمین بالا است که تلاش های ویژه ای برای کاهش این نرخ نیز به کار گرفته شده است.

وی گفت: استان مرکزی در زمینه سرمایه گذاری از وضعیت مناسبی برخوردار است و قرارداد رنو در ساوه نهایی شده که این مهم یک توفیق است و نمونه تلاش های اقتصادی در پسابرجام است.

زمانی قمی اظهار کرد: سیکل ترکیبی یک هزار و 200 مگاواتی شهرستان ساوه نیز با جدیت در دستور کار است و عملیات اجرایی این طرح نیز به زودی آغاز می شود.

استاندار مرکزی اضافه کرد: با تلاش دولت یازدهم بسیاری از قراردادهای این استان که بی نتیجه مانده بود پس از برجام گره گشایی شد.

در نشست راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان مرکزی سهم بانک صنعت و معدن از تسهیلات رونق تولید در استان مرکزی نسبت به سال گذشته 100 میلیارد ریال افزایش یافت.
همکاری بانک ملت استان مرکزی برای پرداخت 500 میلیارد ریال سرمایه در گردش به ماشین سازی اراک، بهره گیری 10 طرح سرمایه گذاری با مقیاس بزرگ و 10 طرح برای تسهیلات سرمایه در گردش از طریق بانک صنعت و معدن نیز در این نشست مصوب شد.

در این نشست مقرر شد بانک صنعت و معدن همکاری لازم را برای تسریع در پروژه های سفر ریاست جمهوری به استان مرکزی به کار گیرد.

بررسی طرح شیوه ذخیره سازی سیلاب های پراکنده برای استفاده در مصارف بخش کشاورزی استان مرکزی نیز در این نشست مصوب شد.

تاکنون 55 نشست راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی در استان مرکزی برگزار شده که 12 نشست آن از ابتدای سال جاری بوده است.




منبع : ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار