مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان گفت: ذخایر جنگی در استان از سال 1370 تا 1395 در مجموع 15 هزار هکتار بوده که امسال این میزان با شناسایی چهار منطقه جنگلی دیگر به 25 هزار هکتار رسیده است.
کد خبر: ۴۷۵۴۳۵
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۹ 09 August 2017
به گزارش تابناک : امید ذاکری روز چهارشنبه افزود: پیش از این در استان هرمزگان سه منطقه جنگلی شامل کوهشاه احمدی، سیریک و کوهین بندرلنگه به میزان 15 هزار هکتار شناسایی شده بود.
وی بیان داشت: امسال هم تاکنون چهار منطقه شامل جنگل های گابریک جاسک، نرآب بوئیه حاجی آباد، جنگل های کوه گز و حلوایی و راونگ میناب به میزان 9 هزار و 767 هکتار شناسایی و به علت اهمیت این جنگل ها و وجود گونه های ممنوع قطع در روزنامه ها اگهی آن انتشار داده شد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان اظهارکرد: طبق برنامه ریزی انجام شده تا پایان سالجاری هم 2 منطقه دیگر که دارای گونه های جنگلی نادر و با ارزش جَک و گاز رُخ در شهرستان بشاگرد و بَنِه و کَسور در شهرستان حاجی آباد هستند که در دست مطالعه و تهیه نقشه است.
ذاکری از مردم و دستگاه های اجرایی که در عرصه های منابع طبیعی اقدام به اجرای عملیات عمرانی می کنند، خواستار شد با توجه به نقش بسیار مهم جنگل ها در کاهش بروز گرد و غبار، ریزگردها و سیل های ویرانگر، بر اساس ماده قانونی ذخایر جنگل ها و اصول توسعه پایدار، با اداره کل منابع طبیعی همکاری داشته باشند.
وی تاکید کرد: مردم هرگونه تخریب، تصرف زمین ملی و آتش سوزی در عرصه های منابع طبیعی را به شماره تلفن شبانه روزی 1504 (یگان حفاظت از منابع طبیعی ) اطلاع دهند.
از مساحت هفت میلیون و200 هزار هکتاری استان هرمزگان، 6 میلیون و 900 هزار هکتار جزو عرصه های منابع طبیعی است که یک میلیون و 100 هزار هکتار آن جنگل، چهار میلیون و 93هزار هکتار مرتع و یک میلیون و 565 هزار هکتار آن را بیابان تشکیل می دهد. 





منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار