استاندار هرمزگان گفت: خبرنگاری از مشاغل مهم و اثرگذار در رشد و پیشرفت جامعه است و بخش مهمی از دستاوردهای کشور ما در راه رسیدن به توسعه نیز مرهون تلاش فعالان مطبوعاتی و رسانه‌ای بوده است.
کد خبر: ۴۷۵۰۷۹
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۳ 08 August 2017
به گزارش تابناک : دکتر جاسم جادری صبح امروز در جمع خبرنگاران با تبریک و گرامیداشت ۱۷ مرداد روز خبرنگار، عنوان کرد: ۱۷ مرداد به مناسبت سالروز شهادت خبرنگار شهید محمود صارمی به عنوان روز خبرنگار نامگذاری شده است که بیانگر رشادت و فداکاری اصحاب قلم و رسانه در بیان حقایق و رساندن آگاهی به جامعه است.
 
وی ادامه داد: شهید صارمی در راه اطلاع رسانی صادقانه به آحاد ملت تا آخرین قطره خون ایستادگی نمود و در این راه به شهادت رسید که بی شک این شهید بزرگوار، الگویی بی بدیل برای خبرنگاران ایران اسلامی است.
 
استاندار هرمزگان آگاهی بخشی به اقشار مختلف مردم را از ارکان مهم مردم سالاری دینی برشمرد و افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی و برپایی نظام جمهوری اسلامی با اراده ملت ایران، مردم سالاری دینی تحقق یافت و در این میان مطبوعات و رسانه ها از ارکان اساسی مردم سالاری دینی بوده اند.
 
جادری اظهار کرد: مطبوعات و رسانه ها در ایران اسلامی پس از پیروزی انقلاب اسلامی رشد کمی و کیفی چشمگیری یافته اند و شاهد پیشرفت قابل توجه فعالان حرفه خبرنگاری در کشورمان بوده ایم که ضمن اطلاع رسانی از فعالیت ها و دستاوردها، در جهت رفع ایرادات و مشکلات نیز نقدهای سازنده ای را به رشته تحریر درآورده اند.
 
وی گفت: خبرنگاری از مشاغل مهم و اثرگذار در رشد و پیشرفت جامعه است و بخش مهمی از دستاوردهای کشور ما در راه رسیدن به توسعه نیز مرهون تلاش فعالان مطبوعاتی و رسانه ای بوده است.
 
نماینده عالی دولت در استان هرمزگان با اشاره به رویکردهای دولت تدبیر و امید در عرصه رسانه، تصریح کرد: این دولت طی چهار سال اخیر با اعتقاد راسخ نسبت به اهمیت جایگاه خبرنگاران و رسانه ها، برای بهبود وضعیت اطلاع رسانی و گسترش فعالیت های مطبوعاتی و افزایش امنیت شغلی و بیمه خبرنگاران تلاش کرد و این مسیر را در آینده نیز تداوم می بخشد.
 
جادری خاطرنشان کرد: با توجه به توسعه روزافزون فضای مجازی، دولت یازدهم با اقدامات خود شرایط دسترسی بخش عمده ای از جامعه به این فضا را مهیا کرد و امروزه بخش عمده ای از اطلاع رسانی و آگاهی بخشی توسط خبرنگاران در این فضا صورت می گیرد که این امر کمک موثری به سرعت انتقال اطلاعات و بهبود روند کار خبرنگاران در مطبوعات و خبرگزاري ها داشته است.
 
 
 
 
 
منبع : ایکنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار