رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری میناب گفت: 50 هزار و 118 مترمربع از زمین های ملی این شهرستان به ارزش 125میلیون تومان از تصرف زمین خواران خارج و به دولت بازگردانده شد.
کد خبر: ۴۷۴۷۶۳
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰ 08 August 2017
به گزارش تابناک : حبیب اله حاتمی روز سه شنبه در مراسم بازپس گیری این زمین های ملی در این شهرستان افزود: در راستای حفظ و حراست از انفال عمومی، این زمین های ملی پس از تشخیص و شناسایی به استناد تبصره ذیل ماده 55 قانون حفاظت از جنگل ها و مراتع کشور بوسیله یگان حفاظت اداره منابع طبیعی میناب رفع تصرف و شد.
وی اظهارکرد: طبق قانون به وزارت جهادکشاورزی اجازه داده شده زمین های ملی متعلق به دولت را به کشاورزان و ساکنان روستاهایی که این زمین ها در محدوده آن روستا واقع شده با اقساط بلند مدت با تعیین الگوی کشت واگذارکنند.
حاتمی ابراز داشت: حفظ و حراست از انفال عمومی و زمین های ملی وظیفه منابع طبیعی و آبخیزداری است و می طلبد اهالی روستاها در حفاظت از این زمین ها، نیروهای یگان حفاظت این اداره را یاری کنند.
وی از مردم خواست، موارد تصرف غیرمجاز زمین های ملی را به اداره منابع طبیعی و آبخیزداری از طریق سامانه 1504 گزارش کنند.
طبق آمار ارائه شده از سوی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان، در سه ماه نخست امسال 211 هکتار از اراضی ملی منابع طبیعی استان رفع تصرف شده است.
از مساحت هفت میلیون و 200 هزار هکتاری استان هرمزگان ، شش میلیون و 900 هزار هکتار جزو عرصه های منابع طبیعی است که یک میلیون و 80 هزار هکتار آن جنگل ، چهار میلیون و 93هزار هکتار مرتع و یک میلیون و 565 هزار هکتار آن را بیابان تشکیل می دهد.
شهرستان میناب در 90 کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان قرار دارد.





منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار