معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان گفت: 330 تن ماهی سالانه در مخازن سازه های آبخیزداری استان تولید می شود.
کد خبر: ۴۷۴۳۷۹
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۲ 07 August 2017
به گزارش تابناک : ابوالقاسم حسین پور روز دوشنبه در بازدید از سازه های آبخیزداری استان افزود: این آبزیان شامل انواع ماهی کپور، هامور و فیتوفاگ است که به صورت فصلی در دریاچه ها و مخازن 12 سازه آبخیزداری هرمزگان بهره برداری می شود.
وی بیان داشت: در سازه های اصلی که دارای دوره آبگیری طولانی هستند می توان به صورت دائمی آبزی پرورش داد اما در سازه های کوچک بصورت فصلی ظرفیت پرورش آبزیان وجود دارد.
معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان اظهارکرد: ماهیان گرمسیری، میگوی مولد، کپور، هامور و قزل آلا از جمله آبزیانی هستند که در مخازن سازه های آبخیزداری امکان پرورش آنها وجود دارد.
حسین پور افزود: سازه های لاور فین بندرعباس، تنگ سهران و کاهکن بشاگرد، کنارجو، جناح و لاورمیستان بستک ، کوئیک جاسک، گورزین و چاهو شرقی قشم از مهم ترین این سازه ها هستند.
وی گفت: در مرحله نخست 27 سازه آبخیزداری شناسایی شده که فعال سازی کامل ظرفیت آن ها از اولویت های امسال است.
این مسئول از سرمایه گذاران خواست برای گرفتن مجوز و دریافت تسهیلات به اداره های منابع طبیعی و آبخیزداری و شیلات مراجعه کنند.
هرمزگان هفت هزار و 451 سازه آبخیزداری با ظرفیت آبگیری سالانه 400 میلیون مترمکعب دارد .





منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار