هفته نامه میراث جرون در شماره 46 این نشریه در حالی که تولد سه سالگی خود را در نیمه مرداد جشن می گیرد، می نویسد: این نشریه صدای مردم محروم هرمزگان است تا گوشی شنوا و وجدانی بیدار پیدا شود و سوال های متعدد بی پاسخ مردم را پاسخ بدهد.
کد خبر: ۴۷۴۱۳۶
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۴ 07 August 2017
به گزارش تابناک : براستی چرا بعد از گذشت سه دهه از پیروزی انقلاب مردم هرمزگان باید برای درمان راهی استان های یزد و فارس بشوند و مراکز درمانی استان رو به فرسودگی و نابودی برود و پزشکان استان برای کسب درآمد و منفعت بیشتر دکان باز کنند.


نیمه مرداد که می شود بوی خوش تولد هم می آید، 15مرداد سالروز تولد هفته نامه میراث جرون است . سه سال است که در عرصه اطلاع رسانی و خبررسانی قدم نهاده ایم تا در وادی پیشرفت و توسعه استان و شهر و دیارمان حرکت کنیم . 
با وجود تمامی مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری این عرصه پرمخاطره وخطرات متعدد بازهم همچنان ایستاده ایم تا بنویسیم و به رسالت قلم ارج نهیم.
اینک این نوزاد نوپای کاغذی روزهای سخت رشد وبالندگی را طی می کند ؛ هرچند سختی ها و مشقتهای زیادی پیش رو دارد اما باید برای رسیدن به اهداف عالی و بزرگ سختی ها را به جان خرید.
میراث جرون سه سال در عرصه اطلاع رسانی هرمزگان فعال است و همچنان فعال می ماند تا صدای مردم هرمزگان باشد و برای رسیدن به نقطه کمال نامهربانی ها را به جان می خرد .
هرچند این روزها فضاهای مجازی و رسانه های الکترونیک گوی سبقت را از رسانه های کاغذی ربوده اند و حتی رسانه ملی هم نمی تواند همپا وهمگام با فضای مجازی به اطلاع رسانی بپردازد اما هنوز هم رسانه های کاغذی جایگاه و ابهت خود را حفظ کرده اند و حس نوستالژی خوش روزنامه خوانی و دقایقی را با تیترها و عکس های یک روزنامه گذراندن را در زیر پوست مان می گنجاند.
هرچند عصر مدرنیته و الکترونیک است و نرسیدن به قافله مجازی به نوعی عقب ماندگی خبری است اما سعی کرده ایم با بضاعت اندک مان در تمامی فضاهای مجازی حضوری فعال داشته باشیم و صدای دردمند هرمزگانی ها را به گوش مسئولان و مطالبه گران برسانیم. 
در اینستاگرام، تلگرام، سایت و موبوگرام می توان حضور هفتگی 'میراث جرون' و مطالب جذاب و خواندنی اش را دید و حس کرد.
میراثی ماندگار از تاریخ و هویت هرمزگان زیبا و پرافتخار، میراثی جاودانه از مردان بزرگ دیار شرجی و آفتاب و حماسه آفرینی های بزرگ مردان تاریخ هرمزگان .
امروز 'میراث جرون ' فریاد در گلو خفه شده تمامی محرومان و دردمندان شرق و غرب استان است ؛ جوان مینابی که در حسرت یک زمین ورزشی استاندارد و یک جفت کتانی مناسب می سوزد و مادری که از درد نبود همسر و فرزندش در مسیر قاچاق سوخت می نالد و تنها و بی کس روزگار می گذراند .
اینک فصل نویی آغاز شده و در استان صدای مطالبه گری به مدد مردان بلند همت دیار شرجی و آفتاب بلند شده است ؛ این مطالبه گری همراهی و همدلی شهروندان در سراسر استان را می طلبد باید همه یکصدا حق و حقوق از دست رفته مان را صدا بزنیم . 
چرا باید میناب بزرگترین شهر استان در هاله ای از فقر و محرومیت و خاموشی فرو برود و خطر فروچاله ها جان و مال مردم را تهدید کند اما هیچ مقام مسئولی قدمی بر ندارد و بی تفاوت بدنبال منافع شخصی و حزبی خود باشد.
امروز فصل بازخواست از بی توجهی های گذشته است و میراث جرون صدای مردم محروم هرمزگان است تا گوشی شنوا و وجدانی بیدار پیدا شود و سوالات متعدد بی پاسخ مردم را پاسخ بدهد. 
چرا امروز جوانان این دیار بیکار و بی انگیزه ایام سپری می کنند و جوانان استان های همجوار در صنایع و معادن ما مشغول به کار و کسب درآمدهای آنچنانی اند.
چرا درآمدهای مازاد هرمزگان در استان هزینه نمی شود و چهره کریه فقر و محرومیت هاله ای از فراموشی بر سر استان کشیده و مقامات مسئول رهگذری بیش نیستند و دهها چرا و سوال دیگر که باید رسانه ها از مقامات بپرسند و جواب بشنوند.
امروز باید همدل و یکصدا برای توسعه و پیشرفت استان حرکت کنیم؛ پیشرفت وآبادانی دیگر یک شعار انتخاباتی فریبنده نیست باید آنرا اجرایی و عملی کرد همان گونه که در بندرکنگ شهردار جوان و پرتلاشش در حال فعالیت شبانه روزی برای زیبایی چهره شهر تاریخی کنگ است .پس می توانیم و میشود اگر بخواهیم و دلمان برای مردم این دیار بسوزد .
میراث جرون در آستانه سه سالگی خود همچنان به رسالت راستین خود پایبند است وبرای پیشرفت و تغییر چهره استان هزینه اش را می پردازد تا شاید روزی محرومیت و فقر از این دیار رخت بربندد.
طی سه سال گذشته همراهی و همکاری بسیاری از دوستان و همکاران در سراسر استان و استان های جنوبی کشور سیستان بلوچستان، کرمان، فارس و بوشهر ما را به ادامه راه تشویق و دلگرم نموده است و بنا داریم در سه سالگی این هفته نامه نوپا تغییرات زیادی در محتوا نشریه لحاظ نماییم .




منبع : ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار