مسابقات فوتبال قهرمانی لیگ برتر نوجوانان استان و انتخابی کشور با حضور هشت تیم فولاد آلیاژی ، سنگ آهن بافق، یزدلوله، میرک کیش مهریز ، فرهنگ مهر اردکان ، فولاد یزد ، نوداسپرت و سالار یزد آغاز شد.
کد خبر: ۴۷۲۶۷۹
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۷ 05 August 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛این مسابقات  زیر نظر فدراسیون فوتبال و بصورت یک دور رفت آغاز شد که در پایان قهرمان آن به عنوان نماینده فوتبال یزد در رده سنی نوجوانان جواز حضور در رقابت های کشوری را دریافت می کند.
در اولین روز این مسابقات تیم های فوتبال نوجوانان سنگ آهن بافق و نود اسپرت یزد در بافق به نتیجه مساوی یک بر یک رضایت دادند و همچنین در مهریز تیم میرک کیش این شهرستان دو بر صفر تیم سالار یزد را شکست داد.
هم اکنون تیم فوتبال نوجوانان فولاد یزد نماینده استان در رقابت های قهرمانی کشور است.
استان یزد دارای 70 تیم در لیگ استانی است و در رشته های فوتبال ، فوتسال و فوتبال ساحلی در رده های سنی مختلف دارای نماینده در رقابت های کشوری است .
7536/ خبرنگار:کاظم سبحان زاده**انتشار
irnayazdd@
***
مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه گفت: خرید گندم مازاد برمصرف کشاورزان این شهرستان از مرز 14 هزار و 200 تن گذشت و ابرکوه برای چهارمین سال پیاپی در خرید گندم استان یزد رتبه نخست را به خود اختصاص داد.
مهدی غیب الهی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: امسال پنج مرکزخرید شرکتهای تعاونی روستائی و بخش خصوصی دراین شهرستان محصول گندم کشاورزان را به قیمت هر کیلوگرم یکهزار 300تومان خریداری می کنند.
وی بابیان اینکه پیش بینی می شود امسال بیش از 16هزارتن گندم مازاد برمصرف کشاورزان خریداری شود اضافه کرد: باوجود مشکلات خشکسالی و کم آبی سال گذشته شهرستان ابرکوه با بیش از 15هزار تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان در استان یزد رتبه نخست استانی را داشتیم و ابرکوه یکی از شهرستاهای برتر تولید گندم استان است.
وی بابیان اینکه بخاطر مبارزه با سن گندم ، محصول گندم این شهرستان برای تولید نان از کیفیتی بالایی برخورداراست خاطرنشان کرد: امسال20 دستگاه کمباین غیربومی محصول گندم کشاورزان این شهرستان را برداشت کردند و اکیب های نظارت بربرداشت نیز بصورت مستمر برنحوه برداشت و میزان ریزش گندم کمباین ها نظارت داشته اند.
7540/ / خبرنگار: کارگر ابرقوئی ** انتشار
***
امام جمعه اردکان گفت: بنا به آموزه‌های دینی ما٬ فرهنگ‌سازی که همان تشویق به انجام امر خیر است؛ در حکم انجام آن عمل نیکوست.
به گزارش ایرنا حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر در بازدید از موسسات خیریه اردکان با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم (ص) افزود: بنا به تعریف پیامبر٬ دین شامل دو بخش تعظیم اوامر الهی و دلسوزی نسبت به خلق خداست.
وی تصریح کرد: برای تکمیل دین٬ این دو بخش لازم و ملزوم یکدیگرند و باید علاوه بر عمل به دستورات الهی٬ بخشی از زندگی‌مان را به رفع دغدغه مردم اختصاص دهیم.
امام‌جمعه اردکان تدبیر فرمانداری در ایجاد سامانه مشترک نهادهای حمایتی و مرجع را ستود و گفت: این اقدام موجب شناسایی نیازمندان واقعی و هدفمندشدن کمک‌ها خواهد شد.
فرماندار اردکان نیز در جریان این بازدیدها و طی جلساتی با مدیران این مؤسسات٬ ایجاد شکاف بین طبقات جامعه را از تبعات و معضلات جوامع صنعتی برشمرد و گفت: از منظر اقتصادی٬ این مشکل در نتیجه اجرای نادرست و ناهماهنگ سیاست‌های اقتصادی در این جوامع به‌وجود می‌آید و بخشی از جامعه به دلایل مختلف فقیرتر می‌شوند.
هادی مقیمی با اشاره به نگاه بلند بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی ایران در صدور فرمان تأسیس نهادهای حمایتی پس از انقلاب گفت: حتی با تشکیل نهادهای حمایتی دولتی٬ امروزه نیازمند ایجاد مؤسسات خیریه مردمی و غیردولتی هستیم که مورد حمایت و اعتماد بیشتر مردمی هستند.
وی بر لزوم شناسایی نیازمندان واقعی در جامعه تأکید کرد و افزود: یکی از کارهای خوبی که در دوره کنونی پی‌گیر انجام آن هستیم، جلوگیری از موازی‌کاری و ایجاد سامانه‌ای برای کنترل و نظارت بر کمک‌ها به نیازمندان است.
مقیمی با گرامی‌داشت یاد و خاطره بانیان مؤسسات حمایتی غیردولتی از جمله مرحومه سیده فاطمه خاتمی و نیکوکاران گذشته این عرصه٬ اظهار امیدواری کرد با تقویت ترویج نیکوکاری در جامعه٬ تعداد نیازمندان در شهرستان به حداقل برسد.
در ادامه این نشست مسئولان شهرستان از مؤسسات خیریه بازدید کردند‌.
اردکان با 98 هزار نفر جمعیت در 60کیلومتری شمال شهر یزد واقع شده است.
7544// خبرنگار: مژگان دشتی ** انتشار:
***
جانشین فرماندهی انتظامی یزد از کشف 260 دستگاه کولر گازی خارجی به ارزش هفت میلیارد و 800 میلیون ریال توسط ماموران پلیس آگاهی استان در بازرسی از یک دستگاه تریلی فاو خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ سیدرضا مکی گفت: در راستای مبارزه با قاچاق کالا، ماموران پلیس آگاهی استان ضمن کنترل محورهای ارتباطی ، یک دستگاه تریلی کانتینردار را به ظن حمل کالای قاچاق متوقف کردند.
وی ادامه داد: در بازرسی از این تریلی این تعداد کولر خارجی قاچاق کشف شد و همچنین 2 متهم نیز دستگیر شدند.
جانشین فرماندهی انتظامی استان یزد خاطر نشان کرد: متهمان این کولر ها را بدون مجوز گمرکی و به صورت قاچاق از جنوب کشور بارگیری و قصد انتقال به تهران را داشتند که توسط ماموران دستگیر و به مراجع قانونی معرفی شدند.
محورهای ارتباطی استان یزد به دلیل اتصال استان های جنوبی به مرکز کشور و موقعیت این استان در کانون کریدور شمال - جنوب کشور باعث شده تا راه های این استان مورد سوء استفاده برای انتقال کالای قاچاق قرار گیرد.
7536/ دریافت کننده:کاظم سبحان زاده ** انتشار:
irnayazdd@
***
نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی درگذشت دکتر جلال مجیبیان پزشک شهیر یزدی را تسلیت گفت.
به گزارش ایرنا محمدرضا تابش روز چهارشنبه در پیامی به مناسبت درگذشت دکتر مجیبیان آورده است: درگذشت چهره ممتاز و ماندگار جامعه پزشکی کشورمان؛ دکتر جلال مجیبیان تأثرانگیز و جبران ناپذیر است.
وی افزود: یاد و یادگارهای مانای آن پزشک شهیر و مردم دوست یزدی تبار،فراموش ناشدنی است.
تابش با بیان اینکه طبیب ارجمندی که حضورش تسکین بخش آلام و دردهای بیماران بود و هم مددکار مراجعین به وی، که با رویی گشاده و دستانی توانمند و پرسخاوت راهگشا و امیدآفرین بود تصریح کرد: اینجانب فقدان آن انسان شریف وحکیم را به جامعه پزشکی کشور، مردم گرانقدر استان یزد و علاقمندان به وی، همچنین خانواده داغدار بخصوص فرزندان محترم شان تسلیت عرض نموده و ضمن آرزوی صبر و شکیبایی و سلامتی برای بازماندگان، علو درجات را برای آن مرحوم از درگاه خداوند متعال مسئلت دارم.
اردکان با 98 هزار نفر جمعیت در60 کیلومتری شمال شهر یزد واقع شده است.
7544// خبرنگار: مژگان دشتی** انتشار:
***
طرح ترسیب کربن در100هزارهکتار از ارضی درتعدادی از روستاهای دهستان چاهک وایثار در شهرستان خاتم اجرایی می شود.
به گزارش ایرنا؛ معاون فرماندار خاتم در نشست برنامه ریزی وتوجیهی اجرای طرح ترسیب کربن در خاتم گفت: اجرای طرح ترسیب کربن با هدف توانمند سازی جوامع محلی و احیا عرصه های منابع طبیعی در روستا های شهرستان خاتم اجرایی می شود.
محمد محمودی اظهار داشت: این طرح در بیش از صد هزار هکتار ازاراضی دهستان ایثار و دهستان چاهک جهت تقویت و احیا عرصه های جنگلی شهرستان خاتم اجرایی می شود.
همچنین رئیس اداره منابع طبیعی و ابخیزداری شهرستان گفت: احیا مراتع و بیابان ها, تثبیت شن های روان -کاشت گونه های مقاوم به خشکی -راه اندازی صنایع کوچک و زود بازده و طرح های خوداشتغالی از جمله مزایای این طرح است.
نقیبی خاطرنشان کرد: فاز اول ترسیب کربن در روستاهای کرخنگان ,چنارناز ,خوانسار و روستای ولیعصر شهرستان خاتم در آینده نزدیک اجرا می شود.
شهرستان خاتم با داشتن 64 هزار هکتار مناطق جنگلی تنها دارنده جنگل های طبیعی در استان یزد است.
این شهرستان در فاصله 240 کیلومتری از شهر یزد واقع شده است.
7534/ خبرنگار: شهلا حیدری** انتشار
***
حمله گرگ به یکی از دامداری های روستای دولاب بخش خضرآباد شهرستان اشکذر باعث زخمی و تلف شدن 10 راس گوسفند درچند روز اخیر شد.
مدیر جهاد کشاورزی اشکذر در گفتگو با خبرنگار ایرنا در این خصوص گفت: در چند روز اخیر بر اثر حمله گرگ به یکی از دامداری های این منطقه 10 راس گوسفند تلف و یا زخمی شده است .
عباس بشارتی میزان خسارت وارد شده ناشی از حمله گرگ به این دامداری را بالغ بر80 میلیون ریال اعلام کرد.
بخش خضراباد از توابع شهرستان اشکذر در 30 کیلومتری مرکز استان یزد قرار دارد.
***
فرمانده انتظامی خاتم با اشاره به اینکه نیروی انتظامی موجب برقراری امنیت در جامعه است گفت: ایست بازرسی شهر هرات مرکز شهرستان خاتم ارتقا می یابد.
سرهنگ منصوری در نشستی با عضویابان معتمد افزود: شهرستان خاتم بهه دلیل موقعیت قرار گیری و شاهراه مواصلاتی بودن بین سه استان کشور از اهمیت بالایی برخوردار است و این موجب شده است تا برخی از مسیرهای ارتباطی این شهرستان از ترافیک زیادی برخوردار شود.
وی ضمن بیان اینکه این شهرستان در فاصله 240 کیلومتری از مرکز شهرستان واقع شده است یادآور شد: این فاصله بعضا موجب وجود کمبودهایی در این شهرستان شده است.
وی گفت: نیروی انتظامی خاتم از بین داوطلبان نیرو می پذیرد و امید است تا بتوانیم با جذب افرادی بومی در این بخش موجب جذب نیروهایی کارامد در این بخش نمایم.
در ابتدای این نشست همچنین ستوان دوم حسینی معاون اداری و مالی نیروی انتطامی خاتم ضمن بیان اینکه در این آگهی هم از بین فارغ التحصیلان در رده های کارشناسی ارشد و فوق دیپلم ، دکتری و دکتری تخصصی نیرو جذب می شود تاکید کرد: در مقطع دیپلم نیز در رشته های ریاضی، تجربی انسانی و معارف نیرو جذب می شوذ.
وی خاطرنشان کرد: شرایط ثبت نام در اطلاعیه ها درج شده است و افراد بومی در اولویت این استخدام قرار دارند.
******
تقدیر معاون فرماندار از ارگان های مربوطه که در حادثه واژگونی خودرو در روز یکشنبه در کمترین زمان ممکن حادثه را مدیریت کردند
این نشست با ریاست محمودی معاون فرماندر و حضور اورژانس، هلال احمر، اداره راهداری و حمل و نقل، نیروی انتطامی، شهرداری و اداره برق برگزار شد.
محمودی با اشاره به اینکه این حادثه در زمان یک ساعت و 20 دقیقه توسط ارگان های مربوطه مدیریت شده است افزود: با وجود اینکه شدت حادثه زیاد بوده است و مصدوم حادثه در همان حین فوت شده است اما ارگان های مربوطه توانستند حادثه را به خوبی مدیریت کنند.
وی همچنین از خبرنگاران خواست در درج اخبار دقت بیشتری کرده و با صحت اخبار را درج نمایند.
خاتم در فاصله 240 کیلومتری از شهر یزد واقع شده است.
7534/ خبرنگار: شهلا حیدری** انتشار
***
امام جمعه اردکان گفت: دروغ منشاء بسیاری از رذائل و بدی هاست و اگر در جامعه کم شود بسیاری از مشکلات کاهش خواهد یافت.
به گزارش روابط عمومی دادگستری یزد ، حجت الاسلام سید اسماعیل شاکر در جلسه درس اخلاق در دادگستری یزد با اشاره به اینکه اگر دروغ عملی و لسانی و شهادت دروغ نبود، جامعه اصلاح می شد افزود: بسیاری از پرونده های قوه قضاییه ناشی از دروغ های لسانی و عملی است که فردی یا افرادی با دروغ و دغل قصد کلاهبرداری از فرد دیگری را دارند.
وی با ذکر حدیثی از نبی مکرم اسلام (ص) ، سه گناه بزرگ در جامعه را از کبائر دانست و افزود: با مراجعه به قرآن کریم و احادیث و روایات اولین گناه بزرگ غیر قابل بخشش، شرک به خداست که در چندین آیه از قران کریم خداوند متعال تأکید کرده است که شرک را مورد بخشش قرار نمی دهد.
امام جمعه اردکان تصریح کرد: شرک امروز در میان مردم، بت پرستی یا خورشید و ماه پرستی نیست بلکه شرک امروز ریا است که فردی اعمال خود را برای غیر خدا انجام می دهد.
شاکر گفت: بسیاری از اعمال خوب و پسندیده انسان به واسطه ریا حبط می شود و خدا عملی را که تنها برای رضای او نباشد و فرد در کنار خدا شریکی را برای رضایت در نظر بگیرد نمی پذیرد حتی اگر یک جزء کوچک از اعمال خوب برای غیر خدا انجام گیرد.
این پژوهشگر مسائل دینی بر انجام امور شغلی و دینی تنها برای رضایت خدا تاکید کرد و اظهار داشت: در محیط شغلی نیز باید وظایف و انجام امور تنها با هدف خدمت به مردم و جلب رضایت خدا انجام گیرد، اینکه در سیستم شغلی، جلب رضایت مافوق اولویت باشد و افراد هدف خود را کسب لوح تقدیر و هدیه از مافوق قرار دهند چندان صحیح نیست.
شاکر با قرائت آیه آخر سوره نمل افزود: اگر انسان در زندگی خود بتواند تنها به آیه آخر سوره کهف عمل نماید رستگار خواهد شد.
وی عاق والدین را دومین گناه کبیره ذکر کرد و گفت: در قرآن در بسیاری از موارد پس از حق خداوند به حق والدین سفارش شده است که این مسئله نشان از اهمیت حق والدین دارد.
این استاد اخلاق گفت: اگر کسی در دنیا باعث یک آه والدین خود شود بدون تردید علاوه بر عقوبت در سرای باقی، از عیش و لذت دنیا نیز محروم می شود و در دنیا نیز اسیر مشکلات و تعب های مختلف خواهد شد.
جلسه درس اخلاق به همت معاونت فرهنگی دادگستری استان یزد و با حضور کارکنان اداری و قضایی برگزار گردید.
7536/ دریافت کننده:کاظم سبحان زاده**انتشار
***
رئیس هیات ورزش های پهلوانی و زورخانه ای یزد از رتبه بندی افزون بر سه هزار و 600 باستانی کار در این استان خبر داد.
به گزارش خبرنگار ایرنا ، محمدرضا مهربانیان در مراسم جشن میلاد امام رضا (ع) در جمع مردم و باستانی کاران مهریز افزود: این باستانی کاران در یزد و تمام شهرستان های تابعه در سطح استان در رده های مختلف سنی رتبه بندی شدند.
وی ادامه داد: از مجموع باستانی کارانی که در استان رتبه بندی شده اند حدود 600 نفر نیز در طول سال با حضور در زورخانه های مختلف بصورت فعال به ورزش پهلوانی و باستانی می پردازند.
این مسئول خاطر نشان کرد: هم اکنون در سطح استان 85 زورخانه وجود دارد که در طول سال با حضور افراد علاقمند و جوانان باستانی کار به فعالیت های فرهنگی و ورزشی مشغول هستند.
مهربانیان گفت: خیران یزد در مجموع در سال های گذشته تاکنون حدود 10 میلیارد ریال برای ساخت زورخانه به هیات باستانی و پهلوانی استان کمک کرده اند و همچنان به همکاری آنها نیاز است .
همچنین سید محمد رستگاری فرماندار مهریز به اهمیت ورزش و بخصوص ورزش پهلوانی و زورخانه ای که با فرهنگ معنوی مردم و جوانان عجین شده اشاره و بر گسترش آن در این شهرستان تاکید نمود.
استان یزد 47 هیات ورزشی و 60 هزار ورزشکار بیمه شده دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار