معاون بهداشتی و رئیس مرکز بهداشت هرمزگان گفت: در حال حاضر 900 هزار نفر از جمعیت روستاها، عشایر و شهرهای 20 هزار نفر استان زیر پوشش برنامه پزشک خانواده و بیمه روستایی قراردارند.
کد خبر: ۴۶۵۷۹۵
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۶ 24 July 2017
به گزارش تابناک : دکتر غلامعلی جاودان روز دوشنبه افزود: با حمایت ها و توجه ویژه وزارت بهداشت در دولت تدبیر و امید شاخص های بهداشتی در هرمزگان از لحاظ کمی و کیفی رشد قابل ملاحظه ای داشته که آمارهای ارایه شده از سوی وزارتخانه متبوع موید این مطلب است.
وی بیان داشت: براساس نظارت و پایش اداره کل بیمه سلامت و تأیید مدیریت شبکه وزارت بهداشت در سال گذشته ، استان هرمزگان در میان 61 دانشگاه علوم پزشکی کشور در خصوص اجرای برنامه های پزشک خانواده و بیمه روستایی جزء دانشگاههای شاخص و برتر در کشور شناخته شده است.
جاودان تصریح کرد: معاونت بهداشتی دانشگاه در بخش شاخص های کمی در جذب و استقرار پزشک، ماما، دندانپزشک و سایر اعضای تیم با رقم 192 توانسته خود را به حد استاندارهای لازم برساند.
وی با اشاره به پیشرو بودن هرمزگان در راه اندازی واحدهای دندانپزشکی و ارتقاء سطح خدمات دندانپزشکی در استان، گفت: این مقوله نیز از نقاط قوت در اجرای برنامه های پزشک خانواده و بیمه روستایی در استان بوده است.
جاودان با اشاره به تلاش های در دست انجام به منظور اجرای برنامه پزشک خانواده و بیمه روستایی در مناطق با جمعیت کمتر از 20 هزار نفر، اظهار کرد: 122 مرکز خدمات جامع سلامت و 580 خانه بهداشت و پایگاه سلامت در هرمزگان مشغول ارایه خدمات بهداشتی و درمانی به مردم استان هستند.
براساس نتایج اعلام شده از سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 95، هرمزگان دارای یک میلیون و 766 هزار و 415 نفر بوده که از این میزان افزون بر 500 هزار نفر جمعیت در شهر بندرعباس مرکز این استان ساکن هستند.





منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار